خبرگزاری کار ایران

یاوری:

تعطیلی شرکت هفت‌تپه از طرف کارفرما زیان‌های جبران ناپذیری دارد/ سازمان خصوصی‌سازی برای پرداخت معوقات کارگران به فوریت ورود کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۳۰۲

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برای پرداخت نکردن دستمزد کارگران این شرکت گلایه کرد.

«کریم یاوری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به محقق نشدن وعده کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برای پرداخت چند ماه از دستمزدهای کارگران این شرکت، گفت: متاسفانه وعده کارفرما برای پرداخت حقوق شهریور ماه کارگران حداقل در نیمه اول مهر ماه تحقق پیدا نکرد و کارگران واحد موصوف با سه ماه مطالبات مزدی مواجه‌ هستند. 

وی افزود: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت  نیشکر هفت تپه طی نامه‌ای بنگاه مذکور را از تاریخ 29/8/98 تعطیل  اعلام کرده که این نامه اثرات منفی بر روحیه کارگران گذاشته و استدلالی ندارد. به کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه موکداً توصیه می‌‌کنم ضمن لغو فوری نامه مذکور در اسرع وقت مبادرت به پرداخت مطالبات  قانونی کارگران نماید. اداره امور کارگاه‌های بزرگ، با تشریک مساعی با کارگران بویژه نمایندگان قانونی آنان قطعاً روند بهبود پیدا خواهند کرد.

 مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: لازم است کارفرما به جای تعطیلی کارگاه در پی حل مشکل با مشارکت کارگران برآید که قطعاً امور واحد و مشکلات با همفکری و مشارکت کارفرما و کارگر در کارگاه بهبود یافته و مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه از آنجاکه هفت‌تپه از طریق سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده و این نهاد یک طرف قرارداد محسوب می‌شود، گفت: به فوریت مطابق با قرارداد نحوه واگذاری و از آنجا که در قرارداد واگذاری احتمالا پرداخت مطالبات کارگران پیش‌بینی شده، سریعاً مداخله و در حل مشکل پیگیری نماید.

یاوری در پایان یادآور شد: اعتراض کارگران هفت تپه صنفی و صرفاً برای تامین مطالبات معوق است. نامه کارفرما برای تعطیلی کارگاه قطعاً زیان‌های جبران‌ناپذیری را متوجه شرکت و کارگران و کارفرما می‌نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز