خبرگزاری کار ایران

یاوری:

بانک کشاورزی مکلف به پرداخت پانزده میلیارد تومان تسهیلات به شرکت آذرآب است/ تمام کارگران با مساعدت دادستانی اراک آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۳۸۲

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده آذرآب با 32 درصد سهام و یک فرد حقیقی با 10 درصد سهام، باید خود را نسبت به حل مشکلات آذر آب متعهد بداند.

کریم یاوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آزادی تمامی کارگران بازداشتی شرکت پیمانکاری آذرآب، گفت: این کارگران با تشریک مساعی تمامی مسئولان مرتبط استانی و همراهی و مساعدت دادستانی اراک آزاد شدند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی این شرکت که از عملکرد سهامداران نشات می‌گیرد، افزود: بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده آذرآب با 32 درصد سهام و یک فرد حقیقی با 10 درصد سهام خود را نسبت به حل مشکلات آذرآب متعهد بدانند. از طرفی مطابق  مصوبه مورخه 1 آبان سال جاریِ دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بانک کشاورزی مکلف است نسبت به پرداخت پانزده میلیارد تومان تسهیلات به آذرآب اقدام نماید.

یاوری توصیه کرد: نمایندگان و اعضای شورای اسلامی کار آذرآب به عنوان نماینده قانونی کارگران باید مستمرا امور مرتبط به کارگاه و کارگران و رفع مشکلات را با همکاری نهادهای مسئول ذی‌ربط پیگیری نمایند. کارگران آذرآب در زمره افتخارات جامعه کارگری کشور هستند.

وی با اشاره به درخواست‌هایی که برای خرید سهام بانک کشاورزی در شرکت آذرآب ارائه شده است، گفت: متقاضیان خرید سهام بانک کشاورزی در آذرآب باید برنامه مشخص برای احیاء و تداوم تولید و تامین حقوق کارگران حداقل در 5 سال آینده را به استانداری استان مرکزی اعلام نمایند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: تا زمانی که بانک کشاورزی سهامدار عمده و اصلی آذرآب است و سه نفر از اعضای اصلی هیات مدیره شرکت را تعیین می‌کند، باید در مقابل مطالبات کارگران مسئول و پاسخگو باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز