خبرگزاری کار ایران

تردید در اجرای طرح رتبه‌بندی؛

آیا آخر این ماه، فیش‌های حقوقی معلمان ۴۰۰ هزار تومان زیاد می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۵۴۳

وعده اجرای رتبه‌بندی معلمان از آخر مهرماه، باز هم تکرار شده است؛ آیا معلمان نتیجه اجرای این طرح را پایان این ماه می‌بینند؟

جمعی از معلمان در تماس با خبرنگار ایلنا، از تردید نسبت به اجرای وعده‌های داده شده در زمینه‌ی طرحِ رتبه‌بندی خبر دادند.

این معلمان می‌گویند به نظر نمی‌رسد با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانیِ اختصاص داده شده به این طرح، وعده اجرای طرح بتواند به حقیقت بدل شود.

به گفته‌ی معلمان، اگر وعده‌ها درست دربیاید، باید آخر این ماه، حداقل ۴۰۰ هزار تومان به فیش‌های حقوقی افزوده شود.

دوم مرداد ماه سال جاری، سیدجواد حسینی (سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش) از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از نیمه شهریور امسال خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل همه معلمان خواهد شد، گفت: با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است؛ افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.

این وعده روز گذشته توسط وزیر آموزش و پرورش در یکی از رسانه‌ها تکرار شد؛ حالا سوال اینجاست که با وجود ۱ میلیون و ۱۳ هزار و ۶۶۵ نیروی حقوق‌بگیر در آموزش و پرورش، چگونه ۲ هزار میلیارد تومان می‌تواند به افزایش حداقل ۴۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها بیانجامد. با این حساب به نظر می‌رسد نگرانی معلمان چندان بیراه نباشد.

«رتبه‌بندی» که به عنوان تکلیفی قانونی در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه مطرح شده، از سال ۹۰ با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده و  همواره در حد یک «وعده محقق نشده» باقی مانده است؛ با توجه به ابلاغ این قانون در ابتدای سال ۹۶، می‌بایست تهیه لایحه رتبه‌بندی از زمان شروع برنامه ششم در دستور کار آموزش و پرورش و دولت قرار گرفته و حداکثر تا قبل از بسته شدن لایحه بودجه ۹۷ به مجلس ارائه می‌‌شد اما در نهایت، محدودیت زمانی برای اجرای آن حذف شد و این بار به شکل قانونی یک فرصت پنج ساله تا سال ۱۴۰۰ در اختیار آموزش و پرورش و دولت قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز