خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صتدوق بازنشستگی کشوری:

مدیران سفارشی و رانتی از شرکت‌های صندوق بازنشستگی کنار گذاشته شده‌اند/انتصاب مدیران ازطریق کمیته انتصابات

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۰۴۷

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری دور جدید مدیریتی انتصاب مدیران در شرکت‌های تابعه براساس شاخص‌هایی همچون تخصص، شایسته‌سالاری و تعهد و پاک‌دستی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، جمشید تقی زاده (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: انتخاب و انتصاب افراد در رده‌های مختلف شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در چارچوب ضوابط و مقررات و مطابق دستورالعملی است که به تایید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی رسیده است.

 اوبا اشاره به اصلاح ساختار مدیریتی در شرکت‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: خوشبختانه از ابتدای سال با ارزیابی و بررسی کارنامه تمامی مدیران، برخی از آن‌ها که در گذشته منصوب شده بودند، ملاک و معیارهای لازم را احراز نکردند و از مجموعه جدا شدند؛ چراکه معتقدم انتصاب مدیریت‌ها باید براساس معیارها و ملاک‌هایی باشد تا افراد شایسته جهت تصدی پست شرکت‌ها انتخاب و به کار گمارده شوند.

وی با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر استفاده از نخبگان و مدیران جوان در شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: خوشبختانه این تصمیم از ابتدای سال جاری در همه بخش‌های صندوق بازنشستگی اجرایی شده است به طوری که نیروهای جوان‌تر و باتجربه که از تخصص و توان بالایی برخوردارند جایگزین مدیران ناتوان و ضعیفی شدند که کارنامه موفق و همچنین عملکرد قابل قبولی نداشتند.

تقی زاده با بیان اینکه قدرت تجزیه و تحلیل، همراهی با دولت و توانمندی مدیر ازدیگر شاخصه‌های انتخاب مدیران در شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری است، اظهار داشت: ورود به مدیریت شرکت‌ها دارای چارچوب مشخص و بر پایه ضوابط و مقررات قانونی است. خوشبختانه تغییرو تحولاتی که طی چهار ماه گذشته در صندوق انجام گرفته نشان می‌دهد مدیریت‌ها و پست‌های کلیدی که به نخبگان و جوانان توانمند سپرده شده علاوه بر برخورداری از تخصص و توان علمی همه مراحل قانونی را گذرانده و از طریق کمیته انتصابات تعیین شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه در گذشته بدون درنظر گرفتن شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی برخی افراد با رانت و سفارش وارد صندوق شده‌اند که خوشبختانه با پالایشی که صورت گرفت این افراد از پست‌های مدیریتی کنار گذاشته شدند و خون تازه‌ای به بدنه مدیریتی شرکت‌ها تزریق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز