خبرگزاری کار ایران

بوسنی و هرزگوین سه روز را برای روز جهانی کارگر تعطیل اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۷۸۴

در بوسنی و هرزگووین به‌جز اول ماه می‌میلادی به‌عنوان روز کارگر، دو روز دیگر پس از آن نیز تعطیل کاری محسوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری سارایوو تایمز کشور بوسنی، وزارت کار و سیاست اجتماعی فدرال این کشور به عموم مردم در فدراسیون بوسنی و هرزگوین اطلاع داده است که قانون تعطیلات که به عنوان یک قانون فدرال بر اساس فرمان تصویب و اعمال قوانین فدرال اعمال می‌شود، شامل روز اول ماه مه میلادی نیز خواهد بود. 

 در بوسنی و هرزگووین به‌جز از خود اول ماه می‌میلادی به‌عنوان روز کارگر، دو روز دیگر پس از آن نیز تعطیل کاری محسوب می‌شود. 

همین قانون مقرر می‌کند که اگر یکی از روزهایی که اول ماه می‌در آن جشن گرفته شود، یکشنبه باشد، اولین روز بعد از آن دو روز نیز تعطیل محسوب شده و به این ترتیب سه روز پیاپی برای کارگران تعطیل خواهد بود. 

با توجه به موارد فوق و با توجه به اینکه ۱ می‌۲۰۲۲ مصادف با یکشنبه است، وزارت کار و سیاست اجتماعی فدرال به اطلاع عموم رساند که روزهای غیر کاری در فدراسیون بوسنی و هرزگوین یکشنبه، ۱ می، دوشنبه، مه است. ۲ و سه شنبه ۳ مه است که در این کشور تعطیل اعلام شده است. 

وزارت کار و سیاست اجتماعی فدرال بوسنی اعلام کرد در این روز کارفرمایان، مؤسسات، نهادهای اداری و سایر اشخاص حقوقی نیز در تعطیلات رسمی کار نمی‌کنند. 

روز جهانی کارگر که در بیشتر کشورها به عنوان روز کارگر نیز شناخته می‌شود و اغلب به عنوان روز اول ماه مه از آن یاد می‌شود، جشنی است از کارگران و طبقات کارگر که توسط جنبش بین المللی کارگری تبلیغ می‌شود و هرساله در اول ماه مه (اول ماه مه) برگزار می‌شود و در بسیاری از کشورها یک یا چند روز در رابطه با پاسداشت آن تعطیل اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز