خبرگزاری کار ایران

اعتراض تعدادی از ساکنان قروه به محل ساختِ یک کارخانه جدید روی زمین‌های کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۴۱۴

جمعی از ساکنان شهرستان قروه امروز (چهارشنبه، 24 فرودین) مقابل محل ساخت یک کارخانه جدید در این منطقه تجمع کردند.

جمعی از ساکنان شهرستان قروه در تماس با خبرنگار ایلنا، از تجمع اهالی مقابل محل ساخت یک کارخانه جدید در این منطقه خبر دادند. 

آن‌ها می‌گویند: در سال ۹۲ کارخانه فولاد زاگرس به بهانه‌ی به صرفه نبودنِ فعالیت‌ها تعطیل شد و حدود ۴۰۰ نفر به طور مستقیم بیکار شدند. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ در سال ۹۸ محمد شریعتمداری، وزیر کار سابق، در یک منطقه‌ی لم یزرع کلنگ تاسیس کارخانه‌ی جدید را زد و قرار شد فعالیت ساخت کارخانه در این منطقه آغاز شود که مورد استقبال مردم هم قرار گرفت، اما بعد از چند ماه فعالیت ساخت کارخانه متوقف شد. 

آن‌ها می‌گویند: سال ۹۹ ساخت کارخانه‌ی دیگری روی بخشی از زمین‌های کشاورزی این منطقه آغاز شد. صدها خانوار از فعالیت روی این زمین‌ها ارتزاق می‌کنند و ساخت کارخانه روی این زمین‌های کشاورزی زندگی مردم و کشاورزان این منطقه را نابود می‌کند. 

به گفته‌ی معترضان؛ متولیان ساخت کارخانه‌ی جدید، از منابع طبیعی سند گرفتند که این سند بعد از اعتراض و ثبت شکایت اهالی در شعبه هفت دادگاه سنندج باطل شد. 

معترضان می‌گویند: بعد از ابطال سند، منابع طبیعی مجدد اعتراض کرد و فعالیت بر روی این زمین‌ها باز هم آغاز شد. آن‌ها با لودر گندمی که مردم کاشته بودند و روی این زمین‌ها سبز شده بود را با خاک یکسان کردند. 

حاضران در تجمع از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی به این موضوع و متوقف کردنِ این پروژه شدند. آنها می‌‎گویند: زمین‌های لم‌یزرع دیگری برای ساخت کارخانه وجود دارد. مکان کارخانه‌ی فولاد زاگرس بهترین موقعیت را دارد اما نمی‌دانیم چرا برای ساخت کارخانه، می‌خواهند زمین‌های کشاورزی را خراب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز