خبرگزاری کار ایران

خودداری برخی کارگران بازنشسته مجتمع هفت تپه از تخلیه خانه‌های سازمانی/ مدیریت پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۰۹

تعدادی از کارگران متقاضی منازل سازمانی شرکت نیشکر هفت تپه اعلام کردند طبق آئین نامه مسکن مصوب مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه هر یک از کارگران ساکن در منازل سازمانی پس از گذشت سه ماه از زمان بازنشستگی‌ و یا ترک کار باید منازل سازمانی خود را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران متقاضی منازل سازمانی شرکت نیشکر هفت تپه گفتند: طبق آئین نامه مسکن مصوب مدیریت شرکت که از آغاز تاکنون در حال اجراست، کارگران ساکن در منزل سازمانی می‌بایست پس از بازنشستگی، در صورت فوت ۶ ماه و در غیر این صورت ظرف سه ماه منازل سازمانی را تخلیه کنند.

آن‌ها با بیان اینکه هرگونه مطالبات کارگران از کارفرما اعم از حقوق عقب افتاده، سنوات و غیره بهانه‌ی قانونی جهت ماندن در منزل سازمانی بیش از مدت تعیین شده نیست، گفتند: برخی همکاران بازنشسته از سال ۹۱ تاکنون برخلاف رویه قانونی اقدام به ترک منازل سازمانی خود نمی‌کنند. بنابراین برای تخلیه خانه‌ها و جلوگیری از این رویه غلط و غیرقانونی و خلاف عرف، اخطاریه‌هایی از طرف شرکت نیشکر هفت تپه به این افراد داده شده و حتی برای برخی حکم قضایی صادر شده است اما آنها همچنان خانه‌ها را تخلیه نمی‌کنند.

طبق اظهارات یکی از کارگران، مجتمع نیشکر هفت تپه دارای ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد مسکونی سازمانی است. در این میان جدا از برخی کارگران بازنشسته که حاضر به تخلیه واحد خود نیستند حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد از این منازل تحویل افرادی است که سالهاست با مجتمع هفت تپه قطع همکاری کرده و حتی برخی از آن‌ها خارج از شهر و استان سکونت دارند و هر چندوقت یکبار برای تفریح به این واحدها سرکشی می‌کنند.

به گفته او؛ یکی از دلایل بی‌توجهی برخی کارگران بازنشسته برای تخلیه واحدهای سازمانی این است که شمار زیادی از آنها فاقد مسکن هستند و در مقابل شماری دیگر علارغم اینکه خود مسکن دارند، به بهانه‌های مختلف به دنبال وقت کشی و حتی خرید این واحدهای سازمانی هستند. در عین حال در میان منازل ویلایی، برخی واحدهای بزرگ هزار متری نیز دیده می‌شوند که به صورت باغ ویلا ساخته شده‌اند که از سال‌ها پیش در تصرف برخی مسئولان و مدیران قرار گرفته‌اند که از مجموعه خارج شده‌اند.

این کارگر افزود: در مقابل خانه‌های ویلایی، واحدهای بسیار کوچکی هستند که کسی حاضر به سکونت در آن‌ها نمی‌شود. به طور معمول این خانه ۶۰ تا ۷۰ متری تحویل کارگرانی می‌شود که هیچ پشتوانه‌ای ندارند و به اجبار در این واحدهای فاقد امکانات زندگی کنند.

وی گفت: شخص بازنشسته، کارگر و پرسنلی که دیگر هیچ فعالیتی در شرکت نیشکر هفت تپه ندارد و کارش با شرکت تمام شده است، دیگر حق استفاده از منازل سازمانی را ندارد درحالیکه کارگران متقاضی مسکن کارگرانی هستند که در حال خدمات‌رسانی به شرکت بوده و دغدغه فکری تامین مسکن سبب کاهش راندمان کاری آنها شده است.

این کارگر با بیان اینکه خواسته جمعی ما کارگران متقاضی مسکن از مدیریت نیشکر هفت تپه این است که ضمن سامان دادن به وضعیت واحدهای سازمانی ترتیبی اتخاذ کنند منازل سازمانی که تصرف شده‌اند هر چه زودتر تخلیه شده و به کارگران شاغل و متقاضی در نوبت مسکن واگذار شود، افزود: شرکت هفت تپه سالهاست برای تعمیرات و بازسازی واحدهای سازمانی اقدامی صورت نداده و به مرور شاهد تخریب و غیرقابل سکونت شدن آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز