خبرگزاری کار ایران

ادامه نارضایتی کارگران معدن زغالسنگ گلندرود با واگذاری این واحد معدنی به پیمانکار

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۸۳۶

شماری از کارگران معدن زغالسنگ گلندرود در استان مازندران از واگذاری این واحد معدنی به پیمانکاران ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معدن زغالسنگ گلندرود که در استان مازندران واقع شده، در انتقاد به واگذاری مسئولیت‌شان به پیمانکاران تصریح کردند: طی چند ماه گذشته با تصمیم مدیران، یک شرکت پیمانکاری مسئولیت این واحد معدنی و کارگران را برعهده گرفته و ما کارگران از این موضوع رضایت نداریم.

کارگران یاد شده که از بدو شروع به کار به واسطه یک شرکت تامین نیرو طرف قرارداد با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مشغول کار هستند، گفتند: مجتمع زغال سنگ گلندرود با عقد قرارداد باپیمانکار بخش خصوصی، کارگاه و همه کارگران را از قرارداد دولتی به بخش خصوصی تبدیل وضعیت کرده است.

آن‌ها اظهار داشتند: پیمانکار جدید که یک شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ است، از آذر ماه سال گذشته فعالیت خود را در معدن گلندرود آغاز کرده و کارگران مجبور هستند برای تامین امنیت شغلی و معیشتی خود با پیمانکار همکاری کنند.

این کارگران که تعداد آن‌ها به ۳۰ نفر می‌رسد، گفتند: در حالی پیمانکار فعالیت خود را در معدن گلندرود آغاز کرده که از چند سال پیش فعالیت تولیدی این واحد معدنی با تصمیم مدیران متوقف شده و کارگران از بدو ورود پیمانکار مشغول تعمیر و بازسازی معدن هستند.

آنها با بیان اینکه در حال حاضر نه قراردادی با شرکت دولتی تهیه تولید داریم و نه پیمانکار بخش خصوصی، افزودند: چرا مدیران واحد زغال سنگ گلندرود به وضعیت و امنیت شغلی و سوابق کار کارگران توجه نمی‌کنند؟ با ورود پیمانکاران مختلف در این مجتمع، ما نگران شغل و معیشت خود شده‌ایم.

کارگران این واحد معدنی مدعی شدند: دلایل نگرانی‌های اخیر ما، یکی فشار برای عقد قرارداد با پیمانکار دسته دوم است که از قرار معلوم پیمانکار اصلی هم حاضر به عقد قرارداد با کارگران نیست و دوم شائبه بازگشت دوباره ۱۳ نفر از همکاران به پیمانکار تامین نیرو طرف قرارداد با شرکت تهیه تولید است.

این کارگران با بیان اینکه مسئولان شرکت تهیه تولید به وضعیت شغلی ما رسیدگی کنند، در خاتمه گفتند: قرارداد کاری ما با شرکت تهیه تولید پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده و با وجود اینکه از شروع سال جاری (۱۴۰۱) ۲۳روز گذشته هنوز وضعیت شغلی مشخصی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز