خبرگزاری کار ایران

ادامه‌ی بلاتکلیفیِ وضعیتِ شرکت ایران‌مایه تبریز/ درخواست کارگران برای پرداخت حق‌السعی ایام بلاتکلیفی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۱۰۲

کارگران شرکت ایران مایه تبریز می‌گویند: از آنجا که وضعیتِ کارخانه‌ی ایران‌مایه هنوز مشخص نیست ما از اداره کار می‌خواهیم حکم به نفع کارگران صادر کنند و برای آن‌ها حق‌السعی ایام بلاتکلیفی صادر کنند.

تعدادی از کارگران کارخانه ایران مایه تبریز در تماس با خبرنگار ایلنا، از بلاتکلیفی وضعیت کارخانه و کارگران خبر دادند. 

کارخانه‌ی ایران مایه تبریز در سال ۱۳۸۷ به یک شرکت ترکیه‌ای - فرانسوی واگذار شد اما این کارخانه اوایل سال ۱۴۰۰ به بهانه‌ی ضررده بودن، رو به تعطیلی رفت و کارفرما با ۱۵۰ نفر از کارگران که هر کدام سابقه‌ی بالای ۱۰ تا ۱۵ سال داشتند، تسویه حساب کرد. از این تعداد ۲۸نفر از کارگران از امضای برگه‌ی تسویه امتناع کردند و با طرح شکایت در اداره کار تبریز و با همکاری فرمانداری و مصوبه‌ی کمیسیون کارگری شورای تامین شهرستان تبریز، حکم باز گشت به کار برایشان صادر شد. با این وجود مدیران کارخانه از ورود این کارگران به کارخانه امتناع کردند و صرفا به پرداخت حق السعی ایام بلاتکلیفی اکتفا کردند. 

در حالیکه اواخر سال گذشته محمد کلامی (معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی) از حل مشکل این کارخانه خبر داده و قرار بود در جلسه‌ی شورای تامین مسئله بررسی و در نهایت این کارخانه واگذار و مجدد فعالیت خود را آغاز کند اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است و به گفته‌ی کارگران؛ شرکت ترکیه‌ای - فرانسوی کارشکنی می‌کند و در جلسات حاضر نمی‌شود. 

به گفته‌ی کارگران این کارخانه، کارگران وضعیت مناسبی ندارند. آن‌ها نزدیک به یک سال در انتظار حل شدنِ این ماجرا و بازگشت به کار هستند و این انتظار آن‌ها را در تنگنای مالی قرار داده است. 

آن‌ها می‌گویند: بیش از یک دهه سابقه‌ی کار در کارخانه‌ی ایران‌مایه را داریم و پیدا کردنِ کار جدید در این سن و سال برایمان دشوار است. 

این کارگران می‌گویند: در شش ماه گذشته مشکلات مالی خود را تا حدودی با دریافت حق‌السعی ایام بلاتکلیفی رفع کرده‌ایم و در حال حاضر برای شش ماهه دوم نیز دادخواستِ دریافتِ حق‌السعی تنظیم کرده‌ایم اما اداره کار از همان ابتدا ما را ناامید کرده است. 

به گفته‌ی این کارگران؛ ممکن است اداره کار به این استناد که مدیران کارخانه بابت حکم قبلیِ مراجع حل اختلاف به دیوان شکایت کرده و نقضِ حکمِ اداره کار را دریافت کرده‌اند، از صدور حکم قبلی امتناع کند. 

این کارگران می‌گویند: دیوان عدالت اداری حکم اداره کار را نقض نکرده است بلکه اعلام بررسی مجدد داده است اما ما نگرانیم اداره کار از همان ابتدای بررسیِ دادخواست ما عقب‌نشینی کند. 

به گفته‌ی کارگران، از آنجا که وضعیتِ کارخانه‌ی ایران‌مایه هنوز مشخص نیست ما از اداره کار می‌خواهیم حکم به نفع کارگران صادر کنند و برای آن‌ها حق‌السعی ایام بلاتکلیفی صادر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز