خبرگزاری کار ایران

اعتراض رانندگان خودروهای سبک و سنگین به وضعیت بیمه‌/ طرح درخواست مداخله مدیرعامل بیمه مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۳۹۳

رانندگان خودروهای سبک و سنگین نسبت به افزایش حق بیمه خود اعتراض دارند و از مدیرعامل بیمه مرکزی می‌خواهند که نسبت به تحمیل هزینه‌های بیشتر به آنها مقاومت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رانندگان خودروهای سبک و سنگین که زیر پوشش بیمه مشاغل آزاد و اختیاری سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، از افزایش حق بیمه‌های خود با توجه به ثابت نبودن درآمدهایشان گلایه کردند. 

آن‌ها از سلیمانی، مدیرعامل بیمه مرکزی خواستند که برای تنظیم حق بیمه‌های آن‌ها مداخله کند. 

گرچه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تابع بیمه مرکزی نیست و رئیس هیات امنای آن شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما طبق ماده ۷ مجمع عمومی بیمه مرکزی ایران، وزیر کار از اعضای مجمع عمومی شرکت سهامی بیمه مرکزی است. 

به همین دلیل، رانندگان انتظار دارند که حق بیمه‌های آن‌ها با مداخله بیمه مرکزی تعدیل شود. 

رانندگانی که با بیمه‌های آزاد و اختیاری کار می‌کنند، کارفرما ندارند، گرچه بخشی از سهم حق بیمه‌های آن‌ها باید از محل بودجه عمومی تامین شود. 

با این حال، با توجه به اینکه هرساله به نسبت افزایش دستمزد کارگران حق بیمه‌های مشاغل بیمه‌های اجباری، آزاد، اختیاری و… افزایش می‌یابد، بیمه‌شدگان فاقد کارفرما باید سهم بیشتری را از بابت حق بیمه‌های خود پرداخت کنند. 

این رانندگان همچنین با تنظیم کارزاری یادآور شده‌اند که شغل آن‌ها فاقد مزیت بازنشستگی زودتر از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور است و حتی بیمه‌های درمانی و تکمیلی شایسته‌ای را دربرنمی‌گیرد. 

آن‌ها می‌پرسند که چرا با وجود اینکه مشمول سخت و زیان‌آوری نمی‌شوند، سال به سال باید حق بیمه‌های بیشتری را پرداخت کنند؟ 

رانندگان خودروهای سبک و سنگین یادآور شدند: این حق رانندگان زحمتکش نیست که با این وضعیت معیشتی و سختی کار و دوری از خانه و خانواده، بخواهد برای تأمین بیمه خود و خانواده‌اش این چنین در عذاب باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز