خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگران ساختمانی از هزینه‌های درمان/ پزشکان بیماران را به مطب‌های خصوصی می‌‌کشانند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۹۰۵

کارگران ساختمانی از پزشکانی که بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را برای تکمیل درمان خود به مطب‌های شخصی می‌کشانند، گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سال‌های گذشته، بیمارانی که به بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های متعلق به نهادهای عمومی غیردولتی مراجعه می‌کردند، از اینکه پزشکان این بیمارستان‌ها پای آن‌ها را به مطب‌های خود بازمی‌کنند، گلایه داشتند. 

حال گروهی از کارگران ساختمانی هم از اینکه مجبور شده‌اند پس از مراجعه به بیمارستان‌های تامین اجتماعی، به مطب‌های پزشکان مراجعه کنند، گلایه می‌کنند. 

در چرایی ایجاد این قدرت برای پزشکان باید به حاکم شدن «پزشک سالاری» بر نظام درمان کشور اشاره کرد. کارگران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هم در سال‌های گذشته از وجود پزشک سالاری گلایه کرده بودند. در نتیجه روند پزشک سالاری، بیماران دارای خدمات از سازمان تامین اجتماعی که کم درآمدترین اقشار جامعه هستند هم باید هزینه‌های ویزیت به پزشکان پرداخت کنند. 

در این میان، کارگران ساختمانی اعلام کردند که گلایه‌های خود را از طریق سامانه ۱۴۲۰ به اطلاع سازمان تامین اجتماعی رسانده‌اند اما با این حال «طبق روال گذشت» این مبالغ غیر متعارف از بیماران دریافت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز