خبرگزاری کار ایران

به بهانه تغییر موضع چندباره فدراسیون در خصوص یک قانون؛

بررسی قانون بازی رو در رو در لیگ های معتبر اروپایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۷۳۲

شب گذشته در برنامه فوتبال برتر شاهد سومین اظهار نظر متناقض در خصوص قانون بازی رو در رو در لیگ برتر در صورت تساوی امتیازها بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیگ برتر در شرایطی به هفته‌های پایانی خودش رسیده که رقابت بر سر قهرمانی همچنان میان دو تیم استقلال و پرسپولیس برقرار است و با وجود افزایش اختلاف دو تیم به شش امتیاز در صدر جدول هنوز هم احتمالاتی برای تغییر در صدر جدول در 4 بازی پایانی لیگ برتر وجود دارد.

از ابتدای فصل جاری مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون قرار است از امسال به جای تفاضل گل، اولویت رتبه بندی تیم‌ها در صورت تساوی امتیاز، بازی رو در رو باشد و بدین ترتیب اگر امتیاز دو تیم مساوی بود، تیمی که در مجموع دیدارهای رفت و برگشت نتیجه بهتری کسب کرده باشد جایگاه بالاتری کسب می‌کند و این موضوع با توجه به احتمال تعیین قهرمان لیگ برتر حساسیت خاص خودش را دارد.

با این وجود جزئیات این قانون تشریح نشد و با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ و البته نتایج دو دربی رفت و برگشت میان استقلال و پرسپولیس که در کورس قهرمانی هستند این سوال را ایجاد کرد که با توجه به تساوی بدون گل در دربی رفت با میزبانی استقلال و تساوی یک - یک در بازی برگشت مقابل پرسپولیس، نتیجه بازی رو در رو در مجموع رفت و برگشت مساوی لحاظ می‌شود یا قانون گل زده در خانه حریف که اینجا به سود استقلال است محاسبه خواهد شد.

روز 15 فروردین سهیل مهدی در گفتگویی مدعی شد که قانون گل زده در خانه حریف ملاک نیست و نتیجه دیدار سرخابی‌ها تساوی لحاظ می‌شود و در صورتی که امتیاز آنها در پایان فصل مساوی باشد تیمی قهرمان معرفی می‌شود که تفاضل گل بالاتری داشته باشد.

این موضوع از هفته گذشته با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود تا جایی که سهیل مهدی هفته قبل روی خط برنامه فوتبال برتر صحبت‌های گذشته خودش را برداشت اشتباه رسانه‌ها عنوان کرد و مدعی شد استقلال به واسطه گل زده در خانه حریف در صورت تساوی امتیاز با پرسپولیس قهرمان خواهد بود.

این موضوع واکنش‌های مختلفی به همراه داشت تا اینکه حسن کامرانی‌فر شب گذشته در برنامه فوتبال برتر صحبت‌های مهدی را تکذیب و عنوان کرد قانون گل زده در خانه حریف ملاک نیست و تفاضل گل بین سرخابی ها در صورت تساوی امتیاز حکم خواهد کرد.

این اظهار نظرهای متناقض که تا کنون چند بار ذهن مخاطبان فوتبال را گمراه کرده در طول حدود یک ماه سه بار با تغییر جهت روبرو شده و با توجه به اهمیت و حساسیت رقابت قهرمانی در لیگ برتر پس از هر اظهار نظر واکنش‌های مختلفی به همراه داشته است. سوای ضعف فدراسیون فوتبال در اطلاع رسانی درست و به موقع در خصوص تبصره قانونی که ابتدای فصل تصویب شده، به سراغ لیگ های اروپایی رفتیم که در آن بازی رو در رو به تفاضل گل اولویت دارد تا ببینیم گل زده در خانه حریف ملاک قرار داده می‌شود یا نه.

 

لالیگای اسپانیا

1- تفاضل گل در بازی رو در رو (بدون اعمال گل زده در خانه حریف)

2- تفاضل گل

3- گل زده

4- بازی جوانمردانه

 

سری آ ایتالیا

1- تفاضل گل در بازی رو در رو (بدون اعمال گل زده در خانه حریف)

2- تفاضل گل

3- گل زده

4- بازی پلی‌آف در زمین بی‌طرف در صورتی که برای تعیین قهرمان، سهمیه اروپا یا سقوط باشد. در غیر این صورت با قرعه‌کشی.

بوندسلیگا

1- تفاضل گل

2- گل زده در بازی رو در رو

3- گل زده در خانه حریف

گل‌های زده در دیدارهای خارج از خانه

 

لیگ قهرمانان اروپا

از امسال قانون گل زده در خانه حریف از لیگ قهرمانان حذف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز