خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بهبود اکران آنلاین در گرو برخورد با پخش‌کنندگان غیرقانونی آثار است/ کانال‌های تلگرامی که «پسرکشی» را منتشر کنند مسدود می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۴۶۸

تهیه‌کننده فیلم «پسرکشی» می‌گوید: برای اینکه اکران آنلاین مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد لازم است که با پخش‌کنندگان غیرقانونی فیلم‌ها برخورد جدی شود. امیدوارم یک روز از لحاظ فرهنگی متوجه شویم که انتشار غیرقانونی آثار دزدی فرهنگی است که هیچ تفاوتی با دزدی به اشکال دیگر ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با بازگشایی سالن‌های سینما، خبرها از کم‌رونق شدن سینمای آنلاین به گوش رسید؛ اتفاقی که به هر ترتیب می‌توانست یک امکان تازه برای اکران فیلم‌های سینمایی را از بین ببرد. اما با گذشت دو هفته از آخرین فیلم اکران شده در سینمای آنلاین، فیلم‌های «جایی برای فرشته‌ها نیست» و «پسرکشی» نیز برای اکران در وی‌او‌دی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

فیلم «پسرکشی» آخرین ساخته محمدهادی کریمی به تهیه‌کنندگی عباس یاری است که در جشنواره فجر گذشته برای اهالی رسانه به نمایش گذاشته شد.

صادق یاری (تهیه‌کننده فیلم «پسرکشی») درباره اینکه چرا با وجود بازگشایی سینماها به اکران آنلاین فیلم خود رضایت داده، به ایلنا گفت: ما این تصمیم را قبل از اینکه قرار به بازگشایی سینماها بود، گرفتیم و در این مسیر کارهای قرادادی آن را انجام داده بودیم. اما به هر ترتیب باتوجه به جذابیت‌های سینما هرکسی دوست دارد که فیلم خود را روی پرده ببیند.

وی همچنین درباره اینکه آیا با توجه به بازگشایی سینماها که سبب افت فروش سینمای آنلاین شده، از تصمیم خود ناراضی نیست، بیان کرد: سینمای آنلاین افتی نداشته و در حال طی کردن مسیر خود بوده و در راستای رونق و کمک کردن به صنعت سینمای کشور فعالیت می‌کند. به هر ترتیب هدف از اکران در سینماها و وی‌او‌دی‌ها باید کمک به صنعت سینمای کشور باشد و مهم این است که این اتفاق رو به جلو حرکت کند.

یاری همچنین درباره ارزیابی خود از سینمای آنلاین اظهار داشت: اگر حمایت‌های لازم از جهت کپی‌رایت اتفاق بیفتد و با کسانی که به صورت غیرقانونی فیلم‌ها را منتشر می‌کنند، برخورد شود، می‌توان از اکران آنلاین هم استفاده خیلی بهتری برد. چراکه در اینصورت در برگشت سرمایه به تهیه‌کنندگان نیز کمک می‌شود.

تهیه‌کننده فیلم «پسرکشی» درباره کارهایی که برای جلوگیری از انتشار غیرقانونی این فیلم انجام داده، گفت: ما چه زمانی که در شبکه نمایش خانگی فعالیت داشتیم و چه زمانی که وارد حوزه سینما شدیم، این بحث را خیلی جدی پیگیری کردیم و جزو اولین افرادی هستیم که در این زمینه وارد عمل شده‌ایم. اکنون نیز قطعا بحث کپی رایت را پیگیری می‌کنیم. همانطور که در گذشته نیز جزو کسانی بودیم که توانستیم با شکایت خود بسیاری از کانال‌های تلگرامی که اقدام به انتشار فیلم‌ها کرده بودند را مسدود کنیم، این بار نیز نظارت کاملی روی این موضوع داریم.

وی ادامه داد: باتوجه به چندین پرونده شکایت از کسانی که کانال‌های تلگرامی داشتند و اقدام به انتشار محتواهای غیرقانونی کردند، اکنون نیز پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. در اکران این فیلم نیز همین مسیر را ادامه می‌دهیم تا انشالله یک روزی برسد که نه تنها بخش قضایی بلکه بخش فرهنگی کشور نیز متوجه شود که وقتی محتوای جایی را در کانال تلگرامی به صورت دانلود رایگان می‌گذاریم، این هم یک سرقت است که می‌توان آن را دزدی فرهنگی نامید که هیچ تفاوتی با دزدی به اشکال دیگر ندارد.

یاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره دیگر فعالیت‌های خود بیان کرد: به تازگی یک سریال را در حوزه شبکه نمایش خانگی شروع کردیم که به حال و هوای دهه ۵۰ می‌پردازد. فکر می‌کنم در هفته آینده خبرهای آن را هم اعلام کنیم.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره قانون جدیدی که شبکه نمایش خانگی را زیر مجموعه صداوسیما معرفی می‌کند نیز اظهار داشت: مجوز این کار قبلا از ارشاد گرفته شده بود و شخصا با این مسئله تازه مواجه نبودیم. به نوعی این اثر تازه اکنون در مرحله تولید و پیش تولید است. نمی‌دانم از لحاظ قانونی چقدر امکان این اتفاق وجود دارد ولی باتوجه به اینکه مسیر تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی در این چند سال در وزارت ارشاد جلو رفته، به نظرم بهتر است که این مسیر ادامه پیدا کند. به نوعی مشکلاتی هم اگر بود، می‌شد که با تعامل و گذاشتن یک نشست آنها را برطرف کرد.

وی در ادامه بیان کرد: به هر ترتیب چندین سال است که مجوز سریال‌های شبکه نمایش خانگی توسط وزارت ارشاد صادر می‌شود، پس بهتر اینکه این کار در تعامل و با ساز و کارهای خودش بررسی شود. فکر می‌کنم اگر چیزی که چندین سال است اتفاق افتاده، ناگهان متوقف شود، اتفاق خوبی نیست. البته شخصا پیام رسمی از وزارت ارشاد در این باره نشنیده‌ام که در آن گفته باشد این کار غیرقانونی یا غیرمجاز است. آخرین صحبت را هم آقای دکتر حبشی کرده‌اند که برای تنظیم بازار فعلا مجوز تولید نمی‌دهند ولی اطلاع دیگری درباره اینکه زین پس مجوزهای شبکه‌ نمایش خانگی توسط صداوسیما صادر شود، به ما داده نشده است.

یاری در پایان گفت: در نهایت باید بگویم این مسیری است که چندین سال است وزارت ارشاد آن را رفته و چند ده کار تاکنون با مجوز ارشاد تولید شده و به بهره‌برداری رسیده است. از نظرم اگر الان مشکلی هم وجود دارد، بهترین گزینه این است که در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد درست شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز