خبرگزاری کار ایران

فرشته طائرپور مطرح کرد:

صداوسیما و شهرداری از طرح اکران آنلاین حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۴۱

فرشته طائرپور می‌گوید: یقینا با عبور از بحران کرونا و بازگشت سینما به شرایط عادی، مخاطبان بیشتری از قبل به سالن‌های سینما مراجعه خواهند کرد.

  به گزارش ایلنا، متن یادداشت فرشته طائرپور به شرح زیر است:

سینمای ایران همواره در مواجهه با بحران‌هایی که می‌توانسته آسیب‌های جدی به بقایش بزند، خلاقانه عمل کرده است.

تجربه سینمای آنلاین هم بخصوص با شرایطی که برای عواید و فوایدش تعیین شده، یکی از همین خلاقیت‌هاست. چه خوب که با فداکاری و پیش‌قدمی جمعی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینمای ایران، مسیر آزمون و خطای این تجربه‌ی خلاقانه، با گام بلندی آغاز شده است. الان فقط نوبت "صداوسیما" و "شهرداری" است که با تبلیغات کافی رسانه‌ای و میدانی، از این طرح ابتکاری و فرهنگ‌ساز حمایت کنند.

یقینا با عبور از بحران کرونا و بازگشت سینما به شرایط عادی، مخاطبان بیشتری از قبل به سالن‌های سینما مراجعه خواهند کرد. کم نیستند کسانی که با صراحت می‌گویند چند‌ین سال است به سینما نرفته‌اند؛ درصد قابل توجهی از همین اشخاص با تماشای تولیدات جدید سینمای ایران از طریق این طرح، انگیزه پیدا خواهند کرد. حتی بعید نیست مخاطبانی باشند که بعد از تماشای فیلمی به‌صورت آنلاین، تشویق به تماشای آن روی پرده بزرگ سینما نیز در آینده بشوند.

در واقع این طرح از یکسو با کمترین هزینه (بهای یک بلیط برای کل خانواده) باعث سرگرمی سالم اشخاصی می‌شود که در قرنطینه خانگی هستند، از سوی دیگر زیان‌های اقتصادی وارده به تولید در سینمای ایران را - در بحران کنونی - کاهش می‌دهد و همچنین باب مراجعه مخاطبان بیشتری به سینما را در آینده بازمی‌کند.

تمامی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که دارای شرح وظایف و بودجه‌های فرهنگی هستند، درصورت حمایت همه‌جانبه از این طرح، به اهداف خود نزدیک خواهند شد. خوشبختانه ورود به این طرح، با فیلم قابل اعتنای "خروج" ساخته کارگردان مطرح سینما، (ابراهیم حاتمی کیا)، صورت گرفت و این به معنای به میدان آوردن ظرفیت بالایی از داشته‌های سینمای ایران برای موفقیت این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز