خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه خوشنویسی مهدی فلاح افتتاح شد

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط مهدی فلاح از اساتید انجمن خوشنویسان ایران؛ باعنوان "نغمه قلم"؛ جمعه اول خرداد؛ در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

به گزارش ایلنا؛ در افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط مهدی فلاح، غلامحسین امیرخانی(رئیس شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران)، فلاح  را هنرمندی چندوجهی نامید و گفت: مهدی فلاح هم در زمینه خلق آثار خطاطی  کلاسیک  و هم در زمینه  کشیدن آثاری مدرن، مثل نقاشی‌خط طراوتی به هنر خوشنویسی بخشیده است، هنری که ریشه چند هزار ساله دارد. آثار ایشان از سویی می‌تواند برای نوگراها  و تنوع‌طلبان الهام‌بخش باشد و برای خوشنویسان کلاسیک عرصه را برای تحول‌پذیری و ترکیب‌پذیری و فضاسازی خوشنویسی بازکند. این نمایشگاه نمونه‌ای‌ست که نشان می‌دهد هنر خوشنویسی قابلیت‌های فراوانی برای نشان دادن خود دارد و در بین آثار این نمایشگاه کارهایی را می‌بینیم که بسیار نفیس است و می‌تواند حتی در موزه‌ها قرار گیرند.

امیرخانی در پایان با ذکر این نکته که به شاگردانم افتخار می‌کنم؛ اظهار داشت: پنج نسل بعداز سال 1350، در انجمن خوشنویسان تربیت شده‌اند. هر نسلی از نسل قبلی خودش قوی‌تر عمل کرده است. در جشنواره‌های مختلف آثاری در بین نخبگان جوانان نسل پنجم که در جشنواره‌ها حضور فعالی دارند؛ می‌بینم که مرا مسحور می‌کند.

امین الله رشیدی(خواننده) نیز مهدی فلاح را هنرمندی ذوابعاد توصیف کرد و ابراز داشت: آشنایی من با ایشان به سال‌های بسیار دوری برمی‌گردد. او هم خطاط بسیار خوب و ممتازی است و هم نقاش و خواننده طراز اول.

مهدی اقبال آل آقا(پیشکسوت انجمن خوشنویسان) نیز از  فلاح به‌عنوان یکی از اساتید برجسته انجمن خوشنویسان  یاد کرد و ادامه داد: ایشان  یکی از چند شاگرد استاد امیرخانی است که خط را زیبا می‌نویسند. آنچه که ما اینجا می‌بینیم آثاری است که در خلق آن از هر نوع قلمی ریز و درشت استفاده شده است. فلاح همه گونه‌ها و سبک‌های هنری را تجربه کرده است و این مهم نشان‌دهنده توانایی بالای این هنرمند است. بعضی از این آثار نقاشی‌خط‌ها فوق‌العاده هستند. روی‌هم رفته نمایشگاه خوب و ایده‌آلی است.

علاقمندا برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 10 الی 20 و روزهای تعطیل 14 الی 20 به گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

کد خبر : ۲۷۹۴۳۱