خبرگزاری کار ایران

العربیه:

پمپئو می‌خواهد آمریکا را بخشی از توافق هسته‌ای ایران بداند

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۸۸۷

العربیه در گزارشی به تلاش وزیر امور خارجه آمریکا برای یافتن استدلالی پرداخت که ایالات متحده را بخشی از توافق هسته‌ای ایران بداند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، گفته می‌شود مایک پمپئو علیرغم خروج رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از توافق نامه‌‌ای که توسط باراک اوباما منعقد شده بود، در حال تهیه یک استدلال حقوقی برای این است که  ایالات متحده را  بخشی از توافق هسته‌ای ایران بداند.

تغییر لحن در حالی رخ می‌دهد که ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری مصمم است تا ایران را منزوی کند و به شورای امنیت سازمان ملل فشار وارد کند تا تحریم تسلیحاتی علیه تهران را تمدید کرده و در میان کرونا دوباره تحریم‌های سخت را اعمال کند.

پمپئو طرحی را می‌خواهد  تصویب کند  که براساس آن ایالات متحده به طور قانونی ادعا کند که هنوز از حقوق برجام برخوردار است. وزیر امور خارجه آمریکا از این ادعا به دنبال آن است تا تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کرده و به دنبال آن تحریم‌های سازمان ملل را علیه ایران اعمال کند. 

این در حالی است که همه کشورها از تمدید تحریم پیشنهادی استقبال نمی‌کنند و روسیه در حال حاضر قصد خود را برای از سرگیری فروش سلاح به ایران ابراز کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز