خبرگزاری کار ایران

تام هنکس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۷۶۴

اولین کتاب تام هنکس هنرپیشهٔ مطرح آمریکایی با امتیاز کپی‌رایت در نشر افق منتشر شد و به نمایشگاه بین‌المللی کتاب رسید.

به گزارش ایلنا، محمد جوادی مترجم کتاب داستان‌های ماشین تحریر اثر تام هنکس گفت: تام هنکس علاقه‌ای خاص به جمع‌آوری ماشین‌تحریر دارد و انواع آن‌ها را از دهه‌های ۱۹۳۰، ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ جمع کرده. او از ماشین‌تحریر برای نوشتن‌های غیرضروری روزانه از جمله درست کردن فهرست کارهایی که باید انجام شوند استفاده می‌کند. علاقهٔ تام هنکس به ماشین‌تحریر به همین‌ جا ختم نمی‌شود. او با نوشتن مجموعه‌داستانی که ماشین‌تحریر در آن نقشی پررنگ دارد، وارد دنیای داستان‌نویسی شده است. به گفتهٔ تام هنکس نگارش این مجموعه حدود دو سال طول کشیده. او از هر فرصتی در سفرهای تفریحی و کاری‌ برای نگارش این مجموعه‌داستان استفاده کرده.

وی ادامه داد: این کتاب با عنوان داستان‌های ماشین‌تحریر مشتمل بر هفده داستان است دربارهٔ زندگی، عشق، غم و خوشی با روایت‌هایی جذاب و شیوا و‌گاه طنزآمیز که مخاطب را با خود همراه می‌کند. هر کدام از این روایت‌ها به‌نوعی با ماشین‌تحریر ارتباط پیدا می‌کند. این ارتباط‌گاه بسیار پررنگ و‌گاه بسیار ظریف و نامحسوس است. این مجموعه‌داستان پس از انتشار با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و آمازون قرار گرفت.

جوادی در پایان گفت: ترجمهٔ این مجموعه‌داستان ظرافت‌های خاص خود را داشت که مهم‌ترین آن حجم وسیع اطلاعات بود اعم از اشخاص، مکان‌ها، برند‌ها و اصطلاحاتی که برای بیشتر مخاطبان ایرانی ناآشنا و شناختشان برای درک داستان‌ها ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. در همین راستا ناگزیر از پانوشت‌های متعدد استفاده کردم تا توضیحات لازم را ارائه دهم که کاری زمان‌بر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز