خبرگزاری کار ایران

اظهارات پمپئو درباره اهداف استراتژیک آمریکا در شمال یونان و اروپا

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۳۴۱

وزیر خارجه آمریکا از اهداف استراتژیک کشورش در منطقه شمال یونان و اروپا پرده برداشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزیر خارجه آمریکا از اهداف استراتژیک کشورش در منطقه شمال یونان و اروپا پرده برداشت. 

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا درباره اهداف استراتژیک کشورش در منطقه شمال یونان و اروپا گفت: «توجه روزافزون آمریکا به منطقه شمال یونان با اهمیت ژئواستراتژیک آن و تنوع منابع انرژی در اروپا مرتبط است، زیرا هدف سیاست دونالد ترامپ در اروپا استقلال آن از روسیه و شرکت گازپروم است.»

پمپئو در سفر دو روزه به یونان به سر می‌برد و به گفته رسانه‌ها، این دیدار  نشانه‌ای رمز‌گونه از برنامه های آمریکا برای مشارکت در خصوصی‌سازی بندر «الکساندروپولی» واقع در شمال شرق یونان و ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در چارچوب توافق‌نامه جدید بین یونان و این کشور است.

پمپئو در پاسخ به پرسشی درباره میزان اهمیت منطقه شمال یونان گفت: مطمئنا فقط بحث انرژی نیست. یک اهمیت واقعی ژئو استراتژیک وجود دارد.

وی افزود: «سیاست ترامپ برای کل اروپا تقویت توان این منطقه خود از طریق ایجاد تنوع در منابع انرژی است.»

پمپئو بر مخالفت آمریکا با پروژه نورد استریم ۲ که مربوط به انتقال خط لوله گاز از روسیه به آلمن از طریق دریای بالتیک است، تاکید کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز