خبرگزاری کار ایران

توضیح آنکارا درباره دلیل مخالفت با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۴۵۹

معاون حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه روابط سوئد و فنلاند با حزب کارگران کردستان را دلیل مخالفت با عضویت این دو کشور در ناتو اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «اوکان آلا» معاون حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که سوئد و فنلاند باید در روابط خود با حزب کارگران کردستان که آنکارا آن را یک گروه تروریستی می‌داند، بازنگری کنند.

وی گفت: «موضع ترکیه در قبال عضویت سوئد و فنلاند در ناتو بسیار روشن و قابل درک است. این دو کشور باید رابطه خود را با اعضای حزب کارگران کردستان به وضوح بررسی کنند و به آن پایان دهند».

این مقام ترک تصریح کرد: «ترکیه سال‌هاست که با تروریسم مواجه بوده و این عقیده وجود دارد که این دو کشور این مشکل را در سطح کافی درک نمی‌کنند و اهمیت لازم را به آن نمی‌دهند».

معاون حزب عدالت و توسعه با اشاره به مشارکت یک وزیر سوئدی در مراسمی که توسط حزب کارگران کردستان اخیرا برگزار کرده بود، گفت: «ما از آن‌ها (سوئدی‌ها و فنلاندی‌ها) انتظار داریم که نگرانی‌های امنیتی ما را جدی بگیرند، همان طور که ما به مسائل امنیتی این کشورها را در نظر می‌گیریم».

وی توضیح داد:‌«در حالی که فنلاند و سوئد برای مشکلات امنیتی خود خواهان عضویت در ناتو هستند، ترکیه نیز مشکل تروریستی دارد و این دو کشور باید آن را در نظر بگیرند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز