خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

روابط عربستان و ترکیه به سطح بسیار برجسته‌ای ارتقا خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۱۲۶

رئیس‌جمهوری ترکیه در پیامی به مناسبت عید فطر از ارتقای روابط آنکارا با ریاض به سطح بسیار متمایز و برجسته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز -‌دوشنبه- پس از برگزاری نماز عید فطر اعلام کرد که روابط با عربستان در حوزه گردشگری و سایر زمینه‌ها به سطح بسیار برجسته‌ای خواهد رسید، ما این موضوع را با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در میان گذاشته‌ایم.

وی افزود: « همانطور که می‌دانید تحولات بسیار مثبتی در منطقه خلیج فارس صورت گرفته و سفر اخیر من به عربستان دستاورد مهمی در این زمینه خواهد بود و اطمینان دارم که سفرهای برادران عربستانی نیز به ترکیه بیشتر خواهد شد».

اردوغان افزود: «روابط عربستان و ترکیه در همه زمینه‌ها نیز به سطح بسیار برجسته‌ای خواهد رسید».

وی با اشاره به اینکه سیل گردشگران سعودی به رونق صنعت گردشگری در ترکیه کمک می کند، گفت: «امیدوار هستیم که فصل گردشگری امسال بسیار خوب باشد».

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه با تاکید بر حمایت آنکارا از حل دیپلماتیک بحران اوکراین افزود:‌ «من مطمئن هستم که ترکیه همان مکانی است که باید درباره بحران اوکراین و اقدامات لازم در شرق این کشور تصمیم‌گیری شود».  

وی افزود: «ما به دنبال برگزاری دیداری بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به میزبانی ترکیه، در آنکارا یا استانبول هستیم».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز