خبرگزاری کار ایران

روزنامه تایمز گزارش داد:

طرح دولت بریتانیا برای مبارزه با کشورهای متخاصم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۳۲۲

روزنامه تایمز بریتانیا از تصمیم لندن برای اعمال قانون جدیدی جهت مقابله با کشورهای متخاصم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه تایمز، دولت بریتانیا در نظر دارد قانون جدیدی را تصویب کند که طبق آن همه افرادی که از طرف دولت‌‌های خارجی در این کشور کار می‌کنند، باید حضور خود را در دستگاه‌های مربوطه در بریتانیا ثبت کنند.

این روزنامه نوشت که دولت به این طریق می‌خواهد از بریتانیا در برابر کشورهای دشمن مانند روسیه یا چین محافظت کند.

بر اساس این گزارش، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا با توسل به سخنرانی ملکه که قرار است  در ۱۱ مه ایراد شود، اجرای قانون جدید را اعلام خواهد کرد. وی  قصد دارد برای تصویب این قوانین جدید در پی  نگرانی‌های فزاینده درباره اقدامات مسکو و پکن فشار اعمال کند.

به گفته تایمز، اقدامات جدید، قانون فعلی محاکمه و اخراج جاسوسان خارجی را که منافع ملی بریتانیا را تهدید می‌کنند ‌توسعه خواهد داد و  امتناع از ثبت اجباری جرم محسوب خواهد شد.

مفهوم طرح ثبت نام بیگانگان بر اساس طرحی مشابه در آمریکاست که به موجب آن عوامل خارجی باید ثبت نام اجباری را در وزارت دادگستری آمریکا انجام داده و همچنین گزارش‌های دوره‌ای مربوط به فعالیت‌های خود را ارائه دهند. این قانون برای هر کسی که منافع کشورهای دیگر را نمایندگی می‌کند از جمله مشاوران مطبوعاتی و متخصصان روابط عمومی اعمال می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز