خبرگزاری کار ایران

تلویزیون ایتالیا گزارش داد:

پرواز هواپیماهای جنگی ترکیه بر فراز آسمان سرت و الجفره

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۱۴

رسانه‌های ایتالیا از رهگیری هواپیماهای جنگی ترکیه بر فراز دو منطقه «سرت» و «الجفره» خبر دادند.

به گزارش ایلنا، تلویزیون «رای» ایتالیا اعلام کرد که هواپیماهای جنگی ترکیه پس از اقدام نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» به توقیف یک کشتی باری ترکیه که وارد آب‌های شرق لیبی شده بود، بر فراز دو منطقه «سرت» و «الجفره» به پرواز درآمدند.

پایگاه خبری تلویزیونی رای گزارش داد که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه پس از توقیف کشتی باری متعلق به این کشور که با پرچم جامائیکا به منطقه عملیات نظامی در سواحل منطقه «راس الهلال» وارد شده بود، به پاسخ تلافی جویانه تهدید کرد.

در این گزارش بر تشدید تنش بین ترکیه و نیروهای حفتر تاکید شده و آمده است که آنکارا به عواقب ناگوار در صورت عدم آزادی فوری کشتی ترکیه و ۱۷ نفر خدمه آن تهدید کرده است.

شبکه تلویزیونی ایتالیا گزارش داد که در ساعات گذشته اخباری مبنی بر پرواز ارتش ترکیه در مناطق سرت و جفره  در امتداد خط آتش‌بس بین دو طرف دیگر منتشر شده است.

شبکه تلویزیونی ایتالیا در این زمینه خاطرنشان کرد: «توافق دوم به طور خاص مربوط به عملیات نظامی مهمی بود که در آن ترکیه دولت ‌فائز السراج‌ را از محاصره شبه‌نظامیان حفتر و متحدانش در ژوئن سال جاری نجات داد.»

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز