خبرگزاری کار ایران

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به استانبول تجربه کنید.

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۷۰

استانبول شهری است که می‌تواند همیشه شما را سرگرم نگه دارد و می‌توانید اطمینان داشته باشید که باشناخت درست از آن هیچوقت حوصله تان در آنجا سر نرود. همچنین استانبول شهری است همیشه بیدار که تفریحات شبانه زیادی هم با خود دارد.

استانبول شهری جادویی میان شرق و غرب که از جاذبه ها و تفریحات بسیاری برخوردار است و دوستداران سفر می‌توانند برای سفر به این مقصد جذاب و جادویی از طریق ارزان ترین بلیط چارتر استانبول و یا روش های دیگر اقدام کنند.

شهر استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود که مرکز تاریخی و فرهنگی ترکیه هم هست و به همین دلیل تعداد زیادی از گردشگرانی که به ترکیه سفر میکنند قصد بازدید از این شهر دلپذیر را دارند. استانبول شهری است که می‌تواند همیشه شما را سرگرم نگه دارد و می‌توانید اطمینان داشته باشید که باشناخت درست از آن هیچوقت حوصله تان در آنجا سر نرود. همچنین استانبول شهری است همیشه بیدار که تفریحات شبانه زیادی هم با خود دارد.

درادامه متن می‌خواهیم شما را با چند نمونه از تفریحات زیادی که در استانبول قادر به انجام آنها هستید، آشنا کنیم. توجه داشته باشید که شما میتوانید متناسب با بودجه، زمان،‌ علایق و شرایط خود هر کدام از این تفریحات را انتخاب کنید و از آن ها لذت ببرید.

گشت و گذار در مراکز خرید و تهیه سوغاتی

استانبول در طول تاریخ به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فردش یک مرکز جهانی برای تجارت بوده است و امروزه با حفظ این پیشینه تاریخی خود دارای خیابان ها و مراکز خرید و حتی فستیوال های خرید است و هرساله میلیون ها نفر با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری به این شهر سفر می کنند. در استانبول در کنار خیابان ها و بازار های تاریخی، تعداد زیادی مرکز خرید و فروشگاه های مدرن هم وجود دارد که تمامای برند های جهان را پوشش می‌دهند. بازار بزرگ استانبول، استانبول مال، مرکز خرید فوروم، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید کانیون استانبول، خیابان استقلال و ... از مراکز خرید جذاب استانبول‌اند.

بازدید از مراکز فرهنگی هنری و لذت بردن از فرهنگ و هنر

استانبول به دلیل اینکه در سده های زیادی تمدن بزرگی بوده است از نظر فرهنگی و هنری بسیار غنی و یکی از زیباترین و هنری ترین شهرهای جهان است. شهری که به دلیل فستیوال ها و ورکشاپ های هنری هرساله تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب میکند.بنابراین استانبول میتواند شهری فوق‌العاده برای دوستداران هنر و فرهنگ باشد. تعدادی از این مراکز هنری و فرهنگی عبارت‌اند از: مرکز هنری Arkas،‌ گالری x-ist، مرکز استانبول مدرن، گالری Arter، مرکز Salt Galata، گالری Mısır Apartmanı، گالری Tepebasi، گالری دپو Depo و ...

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به استانبول تجربه کنید.

استانبول توانایی این را دارد که ۲۴ ساعت شبانه روز گردشگران را سرگرم نگه دارد. کافه‌ها، کنسرت ها، کلوب ها، خیابان های همیشه پر رفت و آمد، همه اینها آماده این هستند تا شب هایی خاطره انگیز را برای مسافران به ارمغان آورند. مثلا اگر علاقه‌مند به شنیدن موسیقی محلی هستید و از قدم زدن لذت می‌برید، می‌توانید در کنار ساحل بسفر و بر روی پل گالاتا راه بروید و لذت ببرید. یا حتی می‌توانید برای گذراندن یک شب پر از هیجان، سوار بر کشتی کروز شده و از موسیقی زنده بهره‌مند شوید.

بازدید از موزه های قدیمی و مدرن

موزه گردی یکی از محبوب ترین فعالیت هایی است که گردشگران در هر شهر و کشوری به آن می‌پردازند و استانبول به دلیل پیشینه تاریخی که دارد شهری جذاب برای تفریح موزه گردی است. این شهر موزه های ‌متنوع را در خود جای داده که عبارت اند از: موزه هنرهای اسلامی کاخ ابراهیم پاشا، موزه موزاییک استانبول، موزه صنایع هوایی استانبول، موزه نظامی استانبول، موزه هنرهای زیبا استانبول، موزه مدرن استانبول و ...

بناها و مکان های تاریخی که می‌تواند حس و حال شما را دگرگون کند!

استانبول در گذشته به عنوان یکی از پایتخت های امپراطوری رم بوده است و به همین دلیل این شهر واقع در میان آسیا و اروپا دارای اماکن تاریخی و گردشگری بسیاری برای بازید مسافران است و سالانه تعداد زیادی از گردشگران جذب بناهای تاریخی این شهر می‌شوند. ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا، مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)، برج گالاتا، قلعه روملی حصار، کلیسای چورا، میدان هیپودروم و ... تعدادی از مکان های شگفت‌انگیز تاریخی این شهر هستند.

پارک های آبی، تفریح مناسبی برای فصل تابستان

جدا از مکان های تاریخی و هنری استانبول که هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند تفریحات آبی جذابی هم در این شهر وجود دارد که معمولا در فصل تابستان مورد استفاده مسافران و توریست ها قرار می‌گیرد. شما میتوانید یک روز عالی و هیجان‌انگیز را در این پارک های آبی سپری کنید. برخی از پارک های آبی استانبول عبارت اند از: پارک آبی آکوامارین، پارک آبی دلفین، شهر بازی و پارک آبی اسفانبول.

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به استانبول تجربه کنید.

غذا یکی از بخش‌های مهم هر سفر است و در سفر به هر شهر جدید می‌توان ذائقه‌ی مردم شهر، سلیقه‌ی بصری و بسیاری از نشانه های فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها را، در غذای محلی‌شان دید. یکی از جاذبه های شهر استانبول که شهرت جهانی دارد، غذاهای مدیترانه ای و بسیار خوشمزه آن است. غذاهای ترکی تنوع، عطر و طعم بسیار زیادی دارند که با رفتن به رستوران ها و مکان های مختلف میتوانید مقداری از این غذاهای متنوع را بچشید و تجربه کنید. یکی از خیابان های مشهور استانبول برای شکم‌گردی، خیابان kizilkayalar است. رستوران های دیگر معروفی چون: کباب‌خانه سلطان‌احمد، رستوران Sirvan Sofrasi، باغ رستوران Babylonian، رستوران Asitane، رستوران Alancha، رستوران  Eleos، رستوران Faros و ... وجود دارند که می‌توانند تجربه‌ی فوق‌العاده ای از غذاهای ترکی را برای شما بوجود آورند.

لذت بردن از طبیعت‌گردی و قدم زدن در پارک ها

در استانبول پارک ها و بوستان های کوچک و بزرگی به چشم می خورند که قدمت برخی به امپراتوری عثمانی بر می گردد و برخی همین تازگی ساخته شده اند. به دلیل شرایط اقلیمی استانبول، تقریبا در هر جای این شهر که قدم می‌زنید فضاهای سبز و پارک ها را می‌بینید و می‌توانید با رفتن به این پارک ها برای لحظه‌ای از هیاهو و شلوغی شهر در امان باشید.

بهترین پارک های استانبول که می توانند خاطرات خوبی را برای گردشگران بوجود آورند عبارت اند از: پارک طبیعت میهرابات، پارک اولوس، پارک مینیاترک،‌ پارک فنرباغچه، پارک بیلدیز،‌ پارک امیرگان و ...

در انتها اگر قصد سفر به شهر استانبول ترکیه با خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران و یا حتی مسیر های دیگر دارید، بهتر است بدانید که این شهر دارای جاذبه ها و تفریحات فراوانی است که خیلی از آن ها ممکن است در این متن به آن ها اشاره نشده باشد و همیشه می‌توانید از آن ها لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز