خبرگزاری کار ایران

همه آنچه باید در مورد ساخت قطعات تفلونی بدانید

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۱۳۶

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های روز دنیا، قطعات استفاده شده در صنعت منحصر به قطعات فلزی نمی‌باشند، بلکه قطعات تفلونی نیز وارد صنعت شده‌اند و کاربردهای بسیار زیادی را در این زمینه دارند. ساخت قطعات تفلونی نیاز به روش‌ها و ابزارهای منحصر به فردی دارد که بعضی ها بر این گمانند که ساخت قطعات تفلونی نسبت به قطعات فلزی کار بسیار پیچیده تری است اما باید خدمتتون عرض کنیم که 90 درصد تفلون ها تراش راحت و آسانی دارند و اگر از جنس تفلونی مناسب برای محل مدنظر استفاده کنید، می‌توانید از قطعات، بهینه ترین استفاده را ببرید.

هدف از ساخت قطعات تفلونی در واقع فرزکاری و تراشکاری تفلون های صنعتی است. زمانی که صحبت از تفلون های صنعتی به میان می‌آید، منظور همان پلاستیک فشرده مهندسی شده‌ است که برخی از پرکاربردترین انواع این تفلون‌ها شامل تفلون ای بی اس، تفلون پی امید، تفلون پلی اتیلن و ... هستند.

هدف استفاده از قطعات تفلونی

ساخت قطعات تفلونی در ایران قدمت چندانی ندارد و به تازگی وارد صنعت شده ‌است. به همین دلیل هم جز دانش به روز دنیا به حساب می‌آید، شما اگر قصد ساخت قطعات صنعتی دارید ویا به دنبال فروشگاه آنلاین تفلون ها هستید می‌توانید با بهره گیری از خدمات سایت صنعتی پکیلون، از تفلون ها استفاده های مفیدی برای صنایع مختلف داشته باشید.

برای مثال توجه کنید می‌توانید در صنایع مختلف به جای استفاده از قطعات برنجی از قطعات تفلونی ضد اسید استفاده کنید که قیمت مناسب‌تری دارند. یا در جایی دیگر به جای استفاده از قطعات فولادی از قطعات ضد سایش تفلونی استفاده کنید. دقت کنید قطعات تفلونی ضد سایش مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند و می‌توانند به عنوان جایگزین خوبی برای فولاد تلقی شوند.

مشخصات متفاوت برای ساخت قطعات تفلونی

برای این که برای ساخت قطعات تفلونی اقدام کنید، ابتدا لازم است با متریال به کار رفته در قطعات آشنایی‌های لازم را داشته باشید. برای این که بتوانید نوع متریال را به خوبی شناسایی کنید، لازم است اطلاعاتی را در این باره کسب کنید.

توجه داشته باشید تنوع بسیار زیادی در بین متریال‌های مختلف وجود دارد. شما نیز برای ساخت قطعات تفلونی گزینه‌های زیادی را پیش رو دارید که در ادامه ی این مطلب پرکاربردترین تفلون های صنعتی را معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملتری دراین زمینه کنید، درادامه با ما همراه باشید.

تفلون پلی اتیلن PE

اگر به دنبال یک متریال ارزان قیمت برای ساخت قطعات تفلونی می‌گردید، تفلون پلی اتیلن PE بهترین انتخاب برای شماست. رنگ بندی این نوع متریال متفاوت است که ازجمله آن‌ها می‌توان به رنگ‌های آبی، مشکی، زرد و قرمز اشاره کرد. رنگ سفید یکی از پرکاربردترین رنگ‌های به کار رفته در این متریال است. دقت کنید این نوع تفلون را با نام تفلون معمولی نیز می‌شناسند.

همه آنچه باید در مورد ساخت قطعات تفلونی بدانید

تفلون پی تی اف ای PTFE

در بسیاری از موارد برای ساخت قطعات صنعتی و تراشکاری تفلون ها به دنبال متریالی هستید که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت داشته باشد. دراین هنگام تفلون پی تی اف ای بهترین گزینه برای ساخت قطعات مقاوم در برابر حرارت است. از این نوع تفلون با نام تفلون نسوز نیز یاد می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این تفلون می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر عوامل شیمیایی نیز اشاره کرد.

تفلون پلی آمید PA

در نگاه اول شاید تصور کنید تمامی این تفلون‌ها شباهت بسیار زیادی به هم دارند و اما باید بدانید ازجمله ویژگی‌های بارز تفلون پلی آمید مقاومت بالای آن در برابر سایش است. تفاوت این تفلون با سایر نمونه‌های مشابه را هنگام ساخت قطعات تفلونی بیشتر درک خواهیدکرد. با این وجود زمانی که مقاومت و استحکام از فاکتورهای مهم برای ساخت قطعات تفلونی به شمار می‌رود، از این نوع تفلون استفاده می‌کنند.

همه آنچه باید در مورد ساخت قطعات تفلونی بدانید

تفلون ای بی اس ABS

این نوع تفلون از نظر مقاومت و استحکام نمونه ای بین تفلون پلی اتیلن و تفلون پلی آمید است. یعنی میزان استحکام آن نسبت به تفلون پلی اتیلن بیشتر و نسبت به تفلون پی آمید کمتر است. جهت اطلاع این نوع تفلون را با نام تفلون خشکه نیز می‌شناسند. قابل ذکر هست که این متریال نسبت به دو متریال ذکزشده، از لحاظ تراشکاری جنس سخت تری دارد.

بررسی مراحل ساخت قطعات تفلونی در مجموعه پکیلون

  • ابتدا لازم است اطلاعات قطعات به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.
  • بعد از معین شدن جزئیات مربوط به قطعات مختلف روش تولید قطعات تفلونی معین می‌شود.
  • سپس باتوجه به روش تولید، قطعات موردنظر تولید می‌شوند.
  • درنهایت قطعه موردنظر بسته بندی شده و به سفارش دهنده تحویل داده می‌شود.

قیمت قطعات تفلونی

در پروژه های تولیدی یعنی فرزکاری و تراشکاری تفلون ها اطلاع از قیمت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. توجه کنید برای اطلاع از قیمت ‌های کلی مربوط به تولید قطعات تفلونی لازم است میزان تیراژ و نوع متریال را مشخص کنید. بعد از تعیین این موارد میتوانید یک برآورد کلی نسبت به هزینه‌های خود داشته باشید و قطعات تفلونی مناسبی سفارش دهید. این روال اصلی سفارش و ساخت قطعات است و اما اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید، بهتر است برای خرید متریال قبل از تولید اقدام نکنید. زیرا ممکن است متریال خریداری شده کیفیت مناسبی برای ساخت قطعه موردنظر نداشته باشد و همین موضوع باعث هدر رفت هزینه و زمان می‌شود.

قبل از سفارش قطعات مشاوره بگیرید

دقت کنید اگر قصد ساخت قطعات تفلونی را دارید، قبل از این که هرگونه اقدامی را در این زمینه انجام دهید، لازم است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. از اولین مراحل برای ساخت قطعات، انتخاب متریال و تهیه آن‌هاست. سپس لازم است یک تولیدی برای ساخت قطعات مورد نظر خود پیدا کنید. ما یعنی مجموعه ی پکیلون، بیش از 20 سال است که در زمینه ی ساخت قطعات صنعتی فعالیت می کنیم و تمام تلاش ما این است که بهینه ترین قطعات را از جهت قیمت، کیفیت و نوع جنس در اختیار کارخانجات و مشتریان خود قرار دهیم. همچنین اگر برای تهیه ی متریال ها و جنس های تفلونی نیاز به مشاوره ویا یک تامین کننده دارید میتوانید روی کمک ما حساب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز