خبرگزاری کار ایران

خرید انواع سایز لوله کاروگیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۶۱۰

وجود سایزهای مختلف لوله کاروگیت موجب شده است که از آنها در ساخت انواع منهول پلی اتیلن و سپتیک تانک لوله کاروگیت استفاده شود. این لوله ها از سایز دهانه 11 تا 350 سانتی متر قابلیت تولید گسترده دارند. استحکام، تنوع در سایزبندی دهانه، انعطاف عالی، مقاومت شیمیایی و اسیدی، کاراییهای متنوع در تولید، تحمل فشار بالا و...، همگی از مزایای گسترده لوله کاروگیت بشمار می آید. شاید حالا بهتر بتوان تصور نمود که چرا این لوله های پلی اتیلنی دوجداره، تا این میزان دارای محبوبیت در میان صاحبان صنایع و پروژه ها می باشند.

 

انواع سایز لوله کاروگیت بلحاظ کارایی نیز در وضعیت کم نظیری قرار دارند. چرا که قطعاَ هیچ لوله ای را سراغ نخواهید داشت که:

  • هم در ساخت مخازن، سپتیک تانک، کانیوهای شهری، چربی گیر و منهول ها مورد استفاده قرار گیرد.
  • و هم کار جمع آوری و انتقال آبهای سطحی، جریانات آبرسانی، شبکه‌های فاضلاب و آبهای زیرین پروژه های راهسازی و پلسازی را به نحو احسن انجام دهد.

اما تمامی این مزایای گسترده، تنها گوشه ای از ویژگیهای جذاب انواع سایز لوله کاروگیت محسوب میشود!!. بلـــــــــــــــــــــــــه... مزایای لوله‌های پلی اتیلن دوجداره (کاروگیت فاضلابی) دنیای وسیعتری نیز دارد.

مزایای لوله کاروگیت

کارشناسان همواره در رابطه با این تجهیزات یک جمله‌ی جالب توجه دارند:

«از مزایای لوله کاروگیت هرچه که بگوییم باز هم کم است...!». البته با معرفی ویژگیها و مزایای این لوله ها بهتر متوجه میشویم که این جمله چندان عجیب هم نیست. برخی از مزایای گسترده لوله کاروگیت عبارتست از:

  1. خاصیت هیدرولیکی قابل توجه
  2. استحکام فشاری و ضربه ای ویژه
  3. مقاومت در برابر هرگونه نشتی و ترک
  4. سبکی وزن
  5. سهولت در نصب و جابجایی
  6. قیمت مناسب لوله کاروگیت
  7. کاهش هزینه های پروژه
  8. تنوع در طراحی سایز لوله کاروگیت
  9. فلکسیبل بودن
  10. هماهنگی عالی با انواع اتصالات پلی اتیلنی و فولادی
  11. ظاهر مناسب
  12. عملکرد کم نظیر در برابر رانش زمین، تکانه های شدید و جرریانات سیل آسایی
  13. مقاومت خمشی و مکانیکی عالی
  14. امکان دفن در عمق های زیاد
  15. کاراییهای متنوع
  16. عملکرد ویژه در برابر تغییرات دمایی و شرایط نصب متنوع (اقلیم های مختلف ایران)
  17. سرعت تولید بالا
  18. عدم فساد پذیری، رسوب پذیری و تغییرات رنگ
  19. طول عمر بالای 50 الی 100 ساله
  20. ایستادگی ویژه در برابر مواد و سیالات اسیدی و شیمیایی
  21. قابلیت بازیافت و عدم واکنش پذیری شیمیایی. (حفظ سلامت انسانها و عدم آسیب به محیط زیست)

خرید انواع سایز لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت با توجه به پارامترهای متنوعی که هریک به میزان کم یا زیاد بر هزینه نهایی تأثیرگذارند، تعیین میشود. پارامترهایی از جمله:

  • سایز لوله
  • نوع لوله و ماهیت های ساخت
  • نوع گرید مواد اولیه بکار رفته (میزان خلوص)
  • میزان تحمل فشارهای خاک و فشارهای جانبی
  • متراژ شاخه و وزن هر متر کاروگیت
  • نوع کاربری و پروژه

البته فاکتورهای جانبی دیگری نیز بر تعیین نهایی قیمت لوله کاروگیت موثر می باشند. باتوجه به نوسانات دلار و افزایش یا کاهش قیمتهای جهانی مواد اولیه، همواره هزینه ساخت این لوله های پلی اتیلن دوجداره دستخوش تغییر میشود. اما بطور کلی قیمت لوله کاروگیت در سایزها و فشارهای کم از متری 15.000 تومان شروع و تا بیش از 2.000.000 تومان ادامه دارد. جهت کسب اطلاع از آخرین قیمت لوله پلی اتیلن دوجداره، میتوانید با کارشناسان شرکت پایپ ایران تماس حاصل نمایید.

اهداف تولید تجهیزات کاروگیت فاضلابی

طراحی و ساخت انواع سایز لوله کاروگیت بر مبنای چند هدف عمده صورت گرفته است:

  • قابلیت ایستادگی و مقاوم مکانیکی و استاتیکی بیش از پیش
  • تولید لوله های انشعابی کارآمد از لوله‌های پلی اتیلن پایه
  • افزایش میزان و درصد سفتی حلقوی محصول
  • و البته افزایش خاصیت هیدرولیکی (با توجه به ضریب زبری پایین سطح داخلی کاروگیت‌ها)

درواقع در هیچیک از لوله های رایج موجود در بازار، نمیتوان چنین ویژگیهای چشمگیری را بطور همزمان مشاهده نمود. آن هم با قیمت عالی و ویژه و ماندگاری بیش از نیم قرن!

انواع سایز لوله کاروگیت فاضلاب

سایزهای متنوع لوله کاروگیت از دهانه 110 تا در موارد خاص 4000 میلیمتر، قابلیت طراحی و اجرا دارند. بسته به ابعاد دهانه، از سایزهای متنوع لوله پلی اتیلن دوجداره در مواردی نظیر: پوشش فیبر نوری و کابلهای مخابرات و برق، پوشش شیرهای اتوماتیک صنعتی، زهکشی، آبیاری قطره ای کشاورزی و گلخانه ها، انتقال آب و فاضلاب، ساخت سپتیک تانک، تولید منهول و... استفاده میشود.

لوله کاروگیت سایز 110 میلیمتر

گرچه که به صورت سفارشی، قابلیت تولید لوله هایی کوچکتر از 110 میلیمتر نیز وجود دارد. اما بلحاظ کاتالوگ های صنعتی، کمترین سایز تولید لوله‌های کاروگیتی، دهانه های 110 میلیمتری است. قطر خارجی این لوله‌ها، 129 میلیمتر می باشد. جمع آوری و هدایت فاضلاب های سطحی و خانگی با دبی و حجم کم از مهمترین ویژگیهای این تجهیزات بشمار میرود. همچنین به منظور کاور و پوشش کابلهای برق زیرزمینی نیز از غلافهای کاروگیتی سایز 110 استفاده میشود.

لوله‌های کاروگیت فاضلابی سایز 125 و 160

تجهیزات کاروگیت فاضلابی سایز 125 و 160 در جمع آوری و انتقال جریانات فاضلابی واحدهای مسکونی و مجتمع‌های محدود اداری - تجاری کاربرد دارند. انتقال فاضلابها و آبهای سطحی کانیوی محیط شهری و کاورینگ کابلهای برق، مخابرات و فیبر نوری نیز از دیگر کاربردهای لوله کاروگیت سایز 125 و 160 محسوب میشود. البته لوله سایز 160 میلیمتر کاروگیتی، توانایی استفاده در فاضلابهای کم‌حجم شهری و عملکرد زهکشی را نیز دارد.

لوله کاروگیت سایز 200 میلی متر (8 اینچ)

لوله کاروگیت سایز 200 که دارای قطر خارجی 233 میلیمتر است، در زمره‌ی پرفروشترین مدلها قرار دارد. از انتقال فاضلاب و پوشش لوله‌های تأسیسات شهری گرفته تا استفاده در مصارف زهکش و نقش محافظ برای شیرآلات آبیاریهای قطره‌ ای کشاورزی، همه و همه از جمله کاربردهای پایپ های سایز 200 می‌باشد.

لوله‌های پلی اتیلن دوجداره 250 (10 اینچ)

دارای قطر خارجی 291 میلیمتر و مناسب برای کاربردهای زهکشی و فاضلابهای کم حجم می ‌باشد.

کاروگیت فاضلابی سایز 315

تمرکز لوله کاروگیت سایز 315 (کاروگیت 12 اینچ) بر روی مصارف فاضلابی است. بطوریکه کار انتقال جریانات آلوده فاضلابی انواع کاربریهای تصفیه خانه ای، فاضلابهای بهداشتی و انسانی بیمارستانها، هتلها و مراکز تجاری و پاساژها با استفاده از مدلهای سایز 315 میلیمتر انجام میشود.  قطر خارجی این لوله ها 367 میل می باشد.

لوله کاروگیت سایز 400 (16 اینچ)

علاوه بر استفاده‌های ویژه فاضلابی، در جمع آوری آبهای سطحی نیز از لوله کاروگیت سایز 400 میلیمتر استفاده میشود. با توجه به دهانه های محدود هندهولها، کار ساخت این تجهیزات با بهره گیری از لوله های کاروگیت سایز 400 و 450 انجام میگردد. (قطر خارجی 468mm)

لوله‌های پلی اتیلن دوجداره دهانه 500

لوله‌های دوجداره پلی اتیلنی که با نام کاروگیت 20 اینچ نیز شناخته میشوند، قطر خارجیشان برابر با 584 میلی متر است. منظور از قطر خارجی، ابعاد کامل لوله برای جایگذاری و حفر گودال مناسب است. موارد زهکشی چمن و اراضی کشاوری و جمع‌آوری و انتقال آبهای سطحی از مهمترین کاربردهای این سایز است. همچنین در انتقال فاضلابهای با حجم متوسط نیز کاربرد دارد.

لوله کاروگیت سایز 600 میلیمتر (کاروگیت 24 اینچ)

خرید انواع سایز لوله کاروگیت

دارای قطر خارجی 704 میلیمتری هستند. به همین دلیل مناسب برای طراحی انواع دریچه های بازدید آدم رو می باشد. ساخت منهولهای پلی اتیلنی و سپتیک تانک نیز تقریباَ از این سایز آغاز میشود. گرچه که بدلیل دهانه محدود آن برای پالایش فاضلاب، با محدودیت نصب دفنی روبرو می باشد. بطوریکه سپتیک تانک های ساخته شده از لوله کاروگیت سایز 600، 700 و 800، تنها تا 1 الی 1.5 متر قابلیت نصب دفنی و تحمل فشار را دارند. به مانند تمامی سایزهای دیگر، در هدایت جریانات فاضلابی و آب های سطحی نیز کاربرد دارند.

لوله پلی اتیلن دهانه 700 میلیمتر

نسبتاَ کم فروش تر هستند. اما خواص کلی این لوله‌ها نیز مانند مدلهای سایز 600 می باشد.

لوله کاروگیت سایز 800 (32 اینچ)

امکان جمع آوری، پمپاژ، دفع و انتقال انواع:

  • پروژه های فاضلاب شهری
  • پروژه های آبرسانی شهری و روستایی
  • آبهای باران و متمرکز سطحی
  • و هدایت آب آبگیرها و رودخانه‌ها به شکل ثقلی،

با استفاده از لوله کاروگیت سایز 800 میلیمتر فراهم است. مدلهای کاروگیت سایز 800 در ساخت انواع مخزن سپتیک و آدم رو (منهول) پلی اتیلن نیز کاربرد دارد. (قطر خارجی 890mm)

لوله‌های کاروگیتی سایز 900 و 1000 میلیمتر

لوله کاروگیت سایز 900 (کاروگیت 36 اینچ) با قطر خارجی 928 میلیمتر در بازار عرضه میگردند. در سوی مقابل لوله‌های کاروگیت فاضلاب سایز 1000 میلیمتر (کاروگیت 40 اینچ) نیز با قطر خارجی 1130mm تولید میشوند. هر دوی این لوله‌ها دارای کاربردهای گسترده ای هستند. چرا که در ساخت دیواره‌ی چاه‌ها، منهول پلی اتیلنی، ساخت گندانبار و همچنین لوله های زیرین موارد پلسازی مورد استفاده قرار میگیرند. جمع آوری و هدایت ثقلی فاضلابها، آبهای با دبی نسبتاَ زیاد و آبهای سطحی از دیگر موارد کاربرد لوله کاروگیت سایز 900 و 1000 میلیمتر محسوب میشود.

کاروگیت فاضلابی سایز 1200 (47 اینچ)

دیگر مدل پرکاربرد تجهیزات پایپ کاروگیت است که دارای قطر خارجی 1320 میلیمتری است. صنایع بزرگی همچون:

  • کارخانجات وسیع نیمه سنگین
  • پالایشگاه های پتروشیمی و نفت
  • نیروگاه های برق و سیکل ترکیبی
  • و محله های بزرگ کلانشهر

همگی برای انتقال فاضلابهای گسترده خود از لوله کاروگیت سایز 1200 میلیمتر و بیشتر استفاده میکنند. ساخت منهولها، مخازن نگهداری مواد و سپتیک تانک پلی اتیلن نیز با استفاده از کاروگیت های سایز 1200 بسیار رایج است.

لوله کاروگیت سایز 1400 میلی متر (55 اینچ)

قطر بیرونی این لوله ها معادل 1560 میلی متر است. لوله کاروگیت سایز 1400 (55 اینچ) علاوه بر استفاده در تولید تانکرهای تگهداری مواد شیمیایی و اسیدی، منهولها و گندانبارها، یک کاربرد گسترده‌ی دیگر نیز دارد. درحقیقت بدلیل تحمل فشار و استحکام بالا، در فرآیند ساخت پلهای روگذر هم به‌کرات مورد استفاده قرار میگیرد.

لوله کاروگیت سایز 1600، 1800 و 2000 mm

هر 3 مدل در کاراییهای متنوعی همچون:

  • انتقال آب، پساب و جریانات فاضلابی با دبی زیاد
  • انتقال ثقلی آب کانالها و رودخانه ها
  • هدایت جریانات سیلابی
  • طراحی و تولید مخازن سپتیک و منهول حجیم
  • موارد دفن در عمقهای زیاد
  • مخزن ضداسید و...

کاربرد دارند. انواع لوله کاروگیت سایز 1600، 1800 و 2000 میلیمتر به ترتیب دارای قطرهای خارجی: 1800، 2000 و 2240mm می باشد.

کاروگیت فاضلابی سایز 2500 و 3000 میلیمتر

کاربرد لوله کاروگیت 2500 میلیمتر و لوله کاروگیت 3000 میلیمتر نیز به مانند دیگر سایزهاست. با این تفاوت که در احجام زیاد هدایت آب و فاضلاب و ساخت سپتیک تانک ها و منهول های حجیم صنعتی و پالایشگاهی استفاده میشوند. میزان استحکام و فشار این سایزها، به مرانب قدرتمندتر از مدلهای دیگر است. ساخت باریکه های آب پرفشار شهری نیز با بکارگیری سایز 3000، 3500 و 2500 میلیمتر صورت میپذیرد. قطر خارجی کاروگیت سایز 2500= 2780 میلیمتر و لوله سایز 3000 میلیمتر= 3300mm می باشد.

ایران پایپ؛ بهترین در تولید لوله پلی اتیلن و کاروگیت

شرکت معتبر پایپ ایران (https://pipe-iran.ir) با در اختیار داشتن خطوط تولید 24 ساعته، بهره گیری از بروزترین تجهیزات تولید و کسب گواهینامه های استاندارد ملی و بین المللی، از سال 1376 همواره در زمره‌ی برترین تولید کنندگان کشور ایران بوده است. تولید محصولات متنوعی همچون:

  • لوله کاروگیت، لوله زهکش، لوله پلی اتیلن و لوله‌های اسپیرال کاروگیت
  • سپتیک تانک پلی اتیلن و فایبرگلاس، لوله های فاضلابی، منهول پلی اتیلن، لوله‌های آبرسانی و گازرسانی
  • مخزن اسید کاروگیت و مخزن فایبرگلاس
  • انواع اتصالات کوپلر، پلی اتیلنی،

و ده ها محصول دیگر و حضور دائمی مهندسین پایپ ایران در پروژه های بزرگ داخلی و بین المللی، خود گویای اعتبار مجموعه پایپ ایران می باشد. بمنظور تماس و دریافت مشاوره‌های رایگان از کارشناسان مجموعه ما، شماره‌های زیر در اختیار شما عزیزان می‌باشد.

02166483199 – 02188565085 - 09128405915

دفتر مرکزی: تهران، سعادت آباد، صرافهای جنوبی، نبش خیابان هجدهم، برج صرافان، طبقه ۱۱

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز