خبرگزاری کار ایران

نکاتی درباره ثبت تغییرات شرکت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۱۵۵

شرکت ثبت شده ممکن است بعد از مدتی به دلایلی مانند تغییر در میزان سهام، تغییر سمت مدیران، اضافه شدن شریک جدید، تغییر موضوع فعالیت یا تغییر آدرس و نام نیاز به تغییر داشته باشد.

ثبت تغییرات شرکت نیز همانند ثبت اولیه شرکت نیازمند توجه و دقت لازم است که سریعا پروسه ثبت تغییرات شرکت انجام شود.

برای تغییر در هر کدام از این موارد باید طبق اساسنامه عمل شود و بررسی لازم برای اینکه تغییرات در حوزه اختیارات کدامیک از هیئت مدیره، مجمع یا سهامداران است. به عنوان مثال بحث اضافه شدن شریک در حوزه اختیار مجمع عمومی است.

ثبت تغییرات شرکت

برای انجام تغییرات فوق و ثبت آنها نیاز به انجام مراحل قانونی است برای ثبت تغییرات شرکت نیاز به ارائه مدارکی همچون روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت، اساسنامه، مدارک شناسایی اعضای سهامداران شرکت و صورتجلسه تغییرات می باشد. ثبت تغییرات شرکت باید به اطلاع سازمان اداره ثبت امور شرکت ها برسد.

اگر تکمیل مدارک و تنظیم صورتجلسه ها با دقت انجام شود در کمتر از 10 روز کار ثبت تغییرات شرکت انجام خواهد شد. بعد از اینکه صورتجلسه و مدارک لازم در سامانه بارگذاری شد 3 روز فرصت دارید مدارک را به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید و بررسی آنها توسط کارشناس مربوطه چند روز طول خواهد کشید.

ثبت تغییرات را به کجا بسپاریم؟

همانطور که به آن اشاره شد از لحاظ حقوقی ثبت تغییرات شرکت دارای اهمیت است و باید دقت لازم را در تنظیم صورتجلسه ها و تغییراتی که قرار است به ثبت برسد انجام داد. از این رو باید ثبت تغییرات را باید به مجموعه ای سپرد که در این زمینه دارای تخصص و تجربه کافی باشد. مجموعه ثبت شرکت نیک با فعالیتی نزدیک به سه دهه تجربه لازم را برای ثبت شرکت یا تغییرات آن در اختیار دارد و قبل از انجام هر کاری مشاوره حرفه ای را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

هزینه ای که متقاضی برای ثبت تغییرات شرکت باید بپردازد بستگی به تعداد صورتجلسات خواهد داشت چون هر صورتجلسه باید در روزنامه رسمی منتشر و ثبت جداگانه شود. برخی از موسسات تعرفه منصفانه را برای انجام مراحل ثبت تغییرات در نظر خواهند گرفت که مجموعه ثبت شرکت نیک ارائه کار با کیفیت و هزینه منصفانه را برای انجام کارها در نظر گرفته است.

اگر روند ثبت تغییرات شرکت به اشتباه انجام شود درخواست مربوطه توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها رد خواهد شد و پروسه دوباره تکرار خواهد شد پس بهتر است با هزینه کمی کار را به موسسه ای توانمند بسپارید تا هرچه زودتر ثبت تغییرات انجام شود.

نکاتی درباره ثبت تغییرات شرکت

آیا تغییر نام شرکت امکان پذیر است؟

یکی از موارد مهم در ثبت شرکت انتخاب نام مناسب برای شرکت است و به مرور و با انجام فعالیت های بیشتر شرکت اهمیت آن بیشتر از گذشته نمایان خواهد شد.

جذاب بودن و مرتبط بودن نام شرکت با فعالیت هایی که انجام می شود در امور شرکت بسیار تاثیرگذار است. گاهی اوقات برخی از شرکت ها تمایل به تغییر نام شرکت دارند آیا این امکان پذیر است؟

بله این موضوع جزو موارد مجاز ثبت تغییرات شرکت است و با رعایت شرایط شرایط خاص این موضوع امکان پذیر خواهد بود.

برای انتخاب نام جدید نیز باید تمامی شرایطی که برای انتخاب نام در بدو تاسیس شرکت لازم است رعایت گردد.

تغییر نام تاثیری در تغییر تاریخ و ثبت شرکت نخواهد داشت.

بر اساس قانون تنها از طریق مجمع عمومی فوق العاده امکان تغییر نام شرکت امکان پذیر است. برای تغییر نام شرکت مدارکی همچون صورتجلسه تغییر نام، مدارک شناسایی اعضای شرکت، کپی تصویر آگهی تاسیس و روزنامه رسمی و تصویر آخرین تغییرات اعمال شده در شرکت لازم است.

 

برای چه مواردی نیاز به ثبت تغییرات شرکت است؟

 همانطور که به آن اشاره شد اگر ثبت تغییرات شرکت بر اساس برنامه ریزی و هدفمند باشد موجب پیشرفت و تعالی شرکت خواهد شد. تغییراتی که صورتجلسه می شود باید حتما در سامانه ثبت و در روزنامه آگهی شود اگر این اتفاق نیفتد کماکان مدیران و قوانین قبلی به صورت رسمی شناخته خواهند شد.

اگر می خواهید بدون واسطه کار ثبت تغییرات شرکت را انجام دهید باید صورتجلسه تغییرات و مشخصات افراد را دقیق در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور وارد کنید بعد از انجام تمامی مراحل سامانه رسید پذیرش را به شما خواهد داد که باید از آن پرینت بگیرید و به همراه صورتجلسه در پاکت زرد رنگ مخصوص در باجه های پستی قرار دهید و به آدرس اداره پست شهرستان ارسال کنید. اما موسساتی که در حوزه ثبت و تغییرات شرکت ها فعالیت دارند تمامی مراحل را برای شما بدون مشکل انجام خواهند داد مجموعه ثبت شرکت نیک یکی از این موسسات است که دارای تجربه و کادری توانمند در جهت ثبت تغییرات شرکت شما به صورت اصولی و قانونی است.

انحلال شرکت نیز جزو تغییرات است. منحل کردن شرکت یعنی اینکه شرکت به ادامه فعالیت خود پایان خواهد داد اما برای انحلال شرکت یک نفر به عنوان مدیر تصفیه انتخاب خواهد شد که به امورات شرکت رسیدگی خواهد کرد و دارائی های موجود را در بین سهامداران تقسیم خواهد کرد.

یکی از تغییرات مهم دیگری که در آینده شرکت تاثیر گذار خواهد بود افزایش سرمایه است. گاهی اوقات شرکت برای ادامه فعالیت های خود نیاز به منابع مالی جدیدی خواهد داشت برای اینکار هیئت مدیره پیشنهاد به افزایش سرمایه می دهد.

افزایش سرمایه باید با استفاده از انتشار سهام جدید انجام شود. کاهش سرمایه نیز موردی دیگر در تغییرات است که احتمال انجام آن امکان پذیر است.

در بحث تغییرات شرکت ثبت تغییر مکان دفتر مرکزی شرکت ضروری است و باید مراحل ثبت آن دقیق انجام و توسط کارشناس تائید گردد یا برخی اوقات شرکت ها اقدام به ایجاد شعبه در مکانی دیگر می گیرند تا کسب و کار خود را گسترش دهند که برای اینکار نیز باید مراحلی همچون تغییر آدرس شرکت تکرار شود و در سامانه به ثبت برسد.

نکاتی درباره ثبت تغییرات شرکت

مشاوره رایگان جهت ثبت تغییرات شرکت

اگر در بحث ثبت تغییرات شرکت نیازمند دریافت مشاوره تخصصی و رایگان هستید می توانید با مشاوران مجموعه ثبت نیک تماس بگیرید.

همچنین در کوتاه ترین زمان و پرداخت هزینه منصفانه می توانید ثبت تغییرات شرکت را انجام دهید. شرکت ها نوع های مختلفی دارند که برای ثبت یا ایجاد تغییرات در هر کدام مدارک مخصوصی لازم است و تنظیم اساسنامه آنها با یکدیگر متفاوت است.

جهت دریافت مشاوره با کیفیت و تخصصی در ارتباط با تغییرات شرکت با شماره  02188888822 مجموعه ثبت نیک تماس بگیرید. مشاوران با تخصص این مجموعه شما را در ثبت تغییرات شرکت همراهی خواهند کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز