خبرگزاری کار ایران

چشمه‌های آب‌گرم ایران، جوشش تفریح و درمان از دل سنگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۵۵۳

اگر بازدید از چشمه‌های آب‌گرم را در طول سفر انتخاب کرده‌اید، حتما از آن دسته افرادی هستید که به دست‌های معجزه‌گر طبیعت اعتقاد دارند.

راستش را بخواهید چشمه‌های آب‌گرم، حتی دردهای ناگفته را هم درمان می‌کند، چه برسد به آماجِ بیماری‌های پوستی و دردهای عضلانی که امان انسان‌های امروزی را بریده‌اند.

خواص چشمه‌های آب‌گرم؛ وقتی معجزه همین‌قدر نزدیک می‌شود

پزشکان طب رایج و سنتی اعتقاد دارند که استفاده از چشمه‌های آبگرم، از بهترین راه‌ها برای میکروب‌زدایی در بدن محسوب می‌شود.

پس اگر سفری در پیش دارید که ازقضا، میهمان این چشمه‌های جادویی هم خواهید بود، چشم‌های‌تان را ببندید و اجازه بدهید طبیعت شما را بار دیگر متولد کند!

آب، به‌خودیِ‌خود بیشترین قدرت را برای تسکین روح و جسم، کاهش درد و درمان، تحریک جریان خون و پاک‌سازی بدن دارد که وقتی از دل طبیعت بجوشد، این قدرت چند برابر می‌شود.

چشمه آب‌گرم جایی است که گرم‌ترین آب بدون کوچک‌ترین دخالت انسانی به‌طور طبیعی از زمین خارج شده و غنی از مواد معدنی پرخاصیت است.

در این مقاله قرار است که شاهکارترین چشمه‌های آب‌گرم ایران با خواص جادویی را معرفی کنیم؛ پس ادامه مطلب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ مخصوصا شما طبیعت‌گردِ پرادعای عزیز!

آب‌گرم لاریجان در شمال

شمال، معدنِ چشمه‌های آب‌گرم حیرت‌انگیز است! در اطراف قله دماوند، آب‌های معدنی با خواص درمانی فوق‌العاده‌ای وجود دارد.

اگر سفری به روستای آب‌گرم لاریجان داشتید، فراموش نکنید که لحظه به لحظه نفس کشیدن در این روستای خوش آب‌وهوا، هدیه طبیعت است؛ به‌ویژه وقتی پای چشمه‌های آب‌گرمی درمیان باشد که دل کوه‌هارا با جوشش‌شان بلرزانند!

چشمه‌های آب‌گرم ایران، جوشش تفریح و درمان از دل سنگ

یکی از معروف‌ترین آب‌گرم‌های شمال، آب‌گرم چشمه معدنی رینه لاریجان است که هرساله در فصل‌های مختلف، میزبان علاقه‌مندان به آب‌درمانی است. این چشمه آب‌گرم، درجه حرارت مطلوبی از آب دارد و املاح معدنی موجود در آن، معجزه درمانی بیماری‌های استخوانی و مفاصل و انواع بیماری‌های پوستی است.

آب‌گرم ماستخور منجیل ماسال

آب‌گرم چشمه‌های ماستخور منجیل یکی از چشمه آب‌گرم‌های معروف شمال است که خواص گوگردی بی‌نظیری دارد. ماسال به خودی‌خود شهری است که هرساله گردشگران زیادی را با جاذبه‌های طبیعی و تفریحی‌اش حیرت‌زده می‌کند؛ حالا به این همه زیبایی، خواص درمانی چشمه‌های آب‌گرمش را هم اضافه کنید! نور علی نور می‌شود!

اجاره ویلا نمک آبرودِ مازندران یا اجاره ویلا در ماسوله و ماسال که تماشایی‌ترین ییلاقات گیلان را دارند، می‌تواند فرصت مناسبی برای بازدید از چشمه های آب‌گرم و سایر نقاشی‌های خدا بر طبیعت این دو شهر باشد.

اگر تاکنون به گیلان سفر نکرده‌اید، بهتراست بدانید که عده‌ای از مسافران صرفا با اشتیاق استفاده از " چشمه‌ آب‌گرم ماستخور " در مجاورت دهکده ماستخور، گیلان را مقصد سفر خود قرار می‌دهند.

اهالی این منطقه به خواص درمانی آب جوشان و گرم چشمه اعتقاد محکمی دارند و در گذشته با استفاده از همین آب استحمام می‌کردند.

مسافران ماسال ادعا می‌کنند که نشستن در داخل آب گرم جوشان، توامان با تماشای طبیعت و چشیدن لذیذترین خوراکی‌های شمال از لذت‌هایی است که واجب است پیش از خداحافظی با دنیا امتحانش کنید!

رویال‌ پارک سرعین

مهم‌ترین هدف چشمه‌های آب‌گرم، خاصیت درمانیِ آن‌ها است. مجموعه آب‌درمانی رویال پارک سرعین به‌لطف چشمه سحرآمیز گاومیش گلی پرآب می‌شود و خاصیت درمانی آن به‌واسطه جذب سریع املاح از طریق پوست، می‌تواند دقیقا به اندازه یک معجزه تاثیرگذار باشد!

در سفر به مناطقی که دارای چشمه‌های آب‌گرم هستند، اقامتگاه‌های خوب و باکیفیت، می‌توانند لذت سفر را چند برابر کنند و به شما فرصت بازدید از مناطق تفریحی و گردشگری شهرهای شمالی را در کمال آرامش و آسودگی خاطر بدهند. اجاره سوئیت در سرعین یکی از همین موقعیت‌ها است که باید با تمام وجود دریابید! مخصوصا اگر دنبال مکان‌های اقامتی مقرون‌به‌صرفه هستید.

بااین‌همه، هتل‌ها و اقامتگاه‌های لاکچری هم انتخاب خوبی برای خاطره‌سازی‌های منحصربه‌فرد است و به‌شدت پیشنهاد می‌شود؛ مجموعه آب‌درمانی رویال‌پارک در سرعین یکی از درجه‌یک‌ترین هتل‌های آب‌درمانی اردبیل است.

چشمه‌های آب‌گرم ایران، جوشش تفریح و درمان از دل سنگ

 

این هتل، حمام ترکی با معماری رومی دارد و اتاق فوق‌العاده‌ای را به نام اتاق سنگِ آرامش، جهت تسکین دردهای جسمی و روحی طراحی کرده است. همچنین شگفتی رویال‌پارک سرعین به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ اتاق ماساژ با بهترین کارشناسان، ویکی شاور و استخر آب‌درمانی ویژه به‌همراه سالن‌های بد‌ن‌سازی مجهز، می‌تواند تجربه سفرتان را  به رویایی تبدیل کند که دوستن دارید از آن بیدار شوید! همین‌قدر هیجان‌انگیز!

چشمه آب‌گرم لاروسر شمال

لاروسر یکی از روستاهای باصفای استان مازندران است. راستش را بخواهید روستای لاروسر زمانی به اوج شهرت خود رسید که چشمه‌های آب‌گرمش به مسافرانی که صرفا به عشقِ ویلا شمال و ملاقات با دریا سفر می‌کردند، معرفی شد.

چشمه آب‌گرم لاروسر دو استخر مجزای مردانه و زنانه دارد و در کنارآن‌ها، امکانات خوبی همچون ارائه مکانی جهت خدمات ماساژهای سوئدی، تایلندی و درمانی، این چشمه را به یکی از معروف‌ترین‌های شمال تبدیل کرده است. صادقانه بگوییم که بعداز استفاده از این امکانات با دردهای مفصلی، دیسک کمر و ناراحتی‌های عضلانی برای همیشه خداحافظی می‌کنید!

توصیه ما برای مسافران شمال این است که برای بازدید بهتر از جذابیت‌های شهرهای شمالی، به گزینه اجاره ویلا در شمال جدی‌تر فکر کنند. ایران سرزمین اقلیم‌های رنگارنگ و شگفت‌انگیز است؛ مخصوصا برای سفردوستان و گردشگران که از لنز دوربینِ زیباشناسی به همه جا نگاه می‌کنند و سخت‌گیری‌های خاص خودشان را دارند!

یکی از برکات این تنوع اقلیمیِ بی‌نظیر در سرزمینِ ما، وجود جاذبه های حیرت‌انگیزی است که در کمتر جایی شبیه‌شان را می‌توان یافت؛ چشمه‌های آب‌گرم که هم شمال کشور به لفط حضورشان دیدنی‌تر شده و هم تجربه سفر به جنوب را شیرین‌تر کرده‌اند. در سفرهای شمالی این بهانه‌های کوچکِ خوشحالی و حس خوب را از دست ندهید!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز