خبرگزاری کار ایران

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۷۵۲

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی

ویرایش 17
نویسنده:استیفن رابینز
ترجمه :آلا بحرانی
تایپ شده با کیفیت بالا 
1145 صفحه
فرمت :PDF

دانلود کتاب

بخشی از متن کتاب:

از مفاهیم کلی در یک موقعیت خاص، شخص یا گروه توسعه یافته است. به عنوان مثال، دانشمندان OB از بیان این  که همه، کار پیچیده و چالش برانگیز را دوست دارند (یک مفهوم کلی) خودداری می  کنند. چرا؟ زیرا همه افراد یک کار چالش برانگیز را نمی  خواهند. بعضی از افراد کار عادی را بر کارهای متنوع، یا کار ساده را بر کارهای پیچیده ترجیح می  دهند.

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی شغلی که برای یک شخص جذاب باشد ممکن است برای شخص دیگری نباشد؛ جذابیت آن منوط به شخصی است که آن را در اختیار دارد. غالباً، هم تأثیرات کلی (پول توانایی ایجاد انگیزه در بیش  تر ما را دارد) و هم موارد احتمالی (انگیزه برخی از ما در مورد پول بیش-تر از دیگران است و بعضی شرایط نسبت به سایر شرایط، بیش  تر مربوط به پول است) را خواهیم یافت. ما وقتی بفهمیم که چگونه هر دو (تأثیرات کلی و موارد احتمالی که روی آن  ها تأثیر می  گذارد) اغلب رفتار را هدایت می-کنند بهتر OB را می  فهمیم.

چالش  ها و فرصت  های OB

درک رفتار سازمانی برای مدیران هرگز خیلی اهمیت نداشته است. نگاهی سریع به تغییرات چشمگیر سازمان  ها بیندازید. کارمند معمولی در حال پیر شدن است. نیروی کار به طور فزاینده  ای متنوع می  شود. و رقابت جهانی مستلزم انعطاف-پذیری کارمندان و مقابله با تغییرات سریع است.

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز و جاج

در نتیجه این تغییرات و سایر موارد، گزینه  های استخدام سازگار شده  اند تا فرصت  های جدیدی را برای کارگران در بر بگیرند. جزئیات شکل 1-4، برخی از انواع گزینه  هایی که ممکن است دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی به افراد از طرف سازمان  ها پیشنهاد شود یا آن-ها مایل   به مذاکره هستند، ارائه داده است.

در زیر هر عنوان در شکل، گروهی از گزینه  ها را برای انتخاب - یا ترکیب - پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، در یک مرحله از کار خود ممکن است تمام وقت خود را در یک دفتر در یک مکان محلی و غیر اتحادیه با یک حقوق و دستمزد و پاداش تنظیم کنید، در حالی که در یک مرحله دیگر ممکن است بخواهید برای موقعیت مکانی و مجازی مذاکره کنید و کار با ترکیبی از حقوق و مرخصی اضافی پرداخت شده از خارج از کشور را انتخاب کنید.

به طور خلاصه، چالش  های امروز فرصت  هایی را برای مدیران فراهم می  کند تا از مفاهیم OB استفاده کنند. در این بخش، برخی از مهم  ترین موضوعات پیش روی مدیران را که OB برای آن  ها راه  حل - یا حداقل بینش معنی دار نسبت به راه حل  ها ارائه می  دهد، مرور می  کنیم.

 

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز pdf

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی

سازمان  ها دیگر محدودیتی در مرزهای ملی ندارند. سامسونگ، بزرگ  ترین مجتمع تجاری کره جنوبی، بیش  تر محصولات خود را به سازمان  های کشورهای دیگر می  فروشد، Burger King متعلق به یک شرکت برزیلی است دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی و McDonald’s، همبرگر را در بیش از 118 کشور در شش قاره می  فروشد. حتی آن  چه مسلم است این است که شرکت آمریکایی با قدرت بالا در ایالات متحده مانند اپل در خارج از ایالات متحده دو برابر بیش  تر از کارگران داخل کشور افراد را استخدام می  کند. و همه سازندگان عمده اتومبیل اکنون در خارج از مرزهای خود ماشین تولید می  کنند. هوندا در اوهایو، فورد در برزیل، فولکس واگن در مکزیک و مرسدس و BMW در ایالات متحده و آفریقای جنوبی اتومبیل می  سازد.

جهان به یک دهکده جهانی تبدیل شده است. در این روند، کار مدیر تغییر کرده است. مدیران موثر رویکردهای خود را با موضوعات جهانی که در ادامه بحث خواهیم کرد، پیش-بینی و تطبیق می  دهند.

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز تک جلدی

افزایش ماموریت بین  المللی   شما به طور فزاینده  ای، خود را در یک ماموریت بین  المللی می  یابید - به بخش عملیاتی کارفرمای خود یا شرکت تابعه در یک کشور دیگر منتقل شده-اید. پس از حضور در آن جا، باید نیروی کار بسیار متفاوتی در نیازها، آرزوها و نگرش  های افرادی را که برای بازگشت به محل اقامت استفاده می  کنید، مدیریت کنید. برای تاثیرگذاری، قبل از معرفی روش  های جایگزین، باید همه چیزهایی را که می  توانید در مورد فرهنگ و نیروی کار مکان جدید خود درک کنید - و حساسیت فرهنگی خود را نشان دهید.

کار با افراد از فرهنگ  های مختلف   حتی در کشور خودتان نیز خواهید دید که با روسا، همسالان و سایر کارمندان متولد و بزرگ شده دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی در فرهنگ  های مختلف کار می  کنید. آن  چه شما را تحریک می  کند ممکن است برای آن  ها انگیزه ایجاد نکند. یا ممکن است سبک ارتباطی شما ساده و باز باشد، که دیگران آن را ناخوشایند و تهدیدآمیز می  دانند. برای کار موثر با افراد از فرهنگ  های مختلف، باید بفهمید که فرهنگ و پیشینه آن  ها چگونه آن  ها را شکل داده است و چگونه می  توانید سبک مدیریت خود را متناسب با هرگونه تفاوت سازگار کنید.

 

 

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی

 

به عنوان مثال، در بعضی از کشورها درصد زیادی از نیروی کار از تعطیلات طولانی لذت می  برند. مقررات کشوری و محلی نیز برای بررسی وجود دارد. مدیران شرکت  های تابعه در خارج از کشور باید از مقررات منحصر به فرد مالی و حقوقی که در مورد "شرکت  های مهمان" اعمال می  شود، آگاهی داشته باشند وگرنه خطر نقض آن  ها را دارد.

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی این تخلفات می  تواند برای عملکرد آن  ها در آن کشور و هم  چنین روابط سیاسی بین کشورها موثر باشد. هم  چنین مدیران باید از تفاوت مقررات رقبا در آن کشور آگاهی داشته باشند؛ بارها، درک قوانین می  تواند منجر به موفقیت یا شکست شود. به عنوان مثال، دانستن قوانین بانکی محلی به یک شرکت چند ملیتی  بانک چین اجازه داد تا کنترل یک ساختمان دارای طبقات زیاد (و بسیار ارزشمند) لندن، Grosvenor House، را از جلوی چشم صاحب آن، گروه هتل  های هندی صحرا تصاحب کند. مدیریت در صحرا ادعا می  کند که پیش فرض وام که منجر به تصاحب شد سوء تفاهم در مورد یکی دیگر از املاک آن  ها در نیویورک بود. جهانی شدن می-تواند پیچیده شود.

دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی رابینز

نیروی کار جمعیتی

نیروی کار همیشه با تغییرات در اقتصاد، طول عمر و نرخ زاد و ولد، شرایط اقتصادی اجتماعی و سایر تغییراتی که تأثیرات گسترده  ای دارند، سازگار بوده است. افراد برای بقا سازگار می  شوند و OB نحوه تأثیر این سازگاری  ها بر رفتار افراد را مطالعه می  کند. به عنوان مثال، حتی اگر رکود جهانی 2008 سال  ها قبل به پایان رسیده باشد، برخی از روندهای آن سال  ها هم  چنان ادامه دارد: برخی از افراد که مدت زیادی بیکار بوده  اند، نیروی کار را ترک کرده-اند، در حالی که دیگران چندین شغل پاره وقت را با هم گرفته  اند و یا به کار درخواستی بسنده کرده  اند.

گزینه-های دیگری که به ویژه برای کارگران تحصیل کرده جوان  تر محبوب بوده است، کسب آموزش  های تخصصی صنعت پس از کالج، پذیرش مشاغل تمام وقت که سطح پایین  تری دارند و راه-اندازی شرکت  های خود هستند. ما به عنوان دانشجویان OB، می  توانیم بررسی کنیم که چه عواملی کارمندان را به سمت انتخاب  های مختلف سوق می  دهد و این  که چگونه تجربیات آن  ها بر درک آن  ها از محل کارشان تأثیر می  گذارد. به نوبه خود، این می  تواند به ما در پیش  بینی نتایج سازمانی کمک کند.

دانلود کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز

طول عمر و میزان زاد و ولد، پویایی در سازمان  ها را نیز تغییر داده است؛ در حالی که نرخ زاد و ولد برای بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال کاهش است، روندهایی که در مجموع نشان دهنده تغییر پایدار به سمت نیروی کار مسن  تر است، نرخ طول عمر جهانی در مدت زمان بسیار کوتاهی (از سال 1990) شش سال افزایش یافته است. تحقیقات OB به شما در توضیح معنی این امر برای نگرش  ها، فرهنگ سازمانی، رهبری، ساختار و ارتباطات کمک می  کند.

دانلود کتاب رفتار سازمانی رابینز ترجمه فارسی سرانجام، تغییرات اجتماعی و اقتصادی تأثیر عمیقی بر نیروی کار جمعیتی دارد. دورانی که زنان در خانه می  ماندند از آن  جا که انتظار می  رفت در برخی فرهنگ  ها فقط یک خاطره باشند، در برخی دیگر، زنان با موانع قابل توجهی برای ورود به نیروی کار روبه  رو هستند (به نظرسنجی OB مراجعه کنید). ما علاقه مندیم که چگونه این زنان در محل کار خود عمل می  کنند و چگونه می  توان شرایط آن  ها را بهبود بخشید. این فقط یک نمونه از چگونگی تأثیر تغییرات فرهنگی و اجتماعی اقتصادی بر محل کار است، اما این یکی از بسیاری موارد است. ما در مورد این  که چگونه OB می  تواند درک و بینش در مورد مسائل مربوط به نیروی کار را در سراسر این متن ارائه دهد، بحث خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز