خبرگزاری کار ایران

انواع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی در گامان تزئین جاوید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۲۰

استفاده از چمن مصنوعی به دلیل مزایای فراوان آن در حیاط و یا سایر اماکن متداول شده است.

بسیاری از افراد علاقمند به طبیعت امکان نگهداری از چمن‌‎های طبیعی نداشته و یا فضای مناسب و کافی در اختیار ندارند. از این رو می‌توان با چمن مصنوعی تزئینی را که در سایز و ابعاد مختلف تولید می‌شود خریداری نمود و یک طبیعت کوچک را به خود هدیه داد.

همانطور که می‌دانید رشد چمن‌‎های طبیعی در بسیاری از مناطق بسیار دشوار بوده و یا گاها ممکن نیست و حتی در مناطقی که رشد چمن به خوبی انجام می‌گیرد نیز نگهداری و مراقبت از آن به وسیله آبیاری و کوددهی، چمن‎‌زنی و... سخت و مشکل می‌باشد. از طرفی چمن‌‎های طبیعی در تمامی فصول نمی‌توانند سبز باقی بمانند و در فصل‌‎های سرد سال زیبایی خود را از دست می‌دهند. در حالی که در چمن‎‌های مصنوعی هیچ یک از این مشکلات احساس نخواهد شد. در واقع این چمن‎‌ها هیچ رشدی نداشته و به همین سبب نیازمند مراقبت و نگهداری نیستند. از طرفی بر اثر باران و یا حرکت حیوانات حالت خود را ازدست نمی‌دهند. بنابراین اگر خواستار یک طبیعت زیبا و دائمی هستید چمن مصنوعی با سرسبزی خود می‌توانند خواسته شما را بر آورده کنند.

نکاتی در خصوص چمن‎‌های مصنوعی

در ساخت و تولید این چمن‎‌ها سعی می‌شود تا میزان شباهت به چمن‎‌های طبیعی از لحاظ ارتفاع و ضخامت افزایش یابد به طوری که می‌توان گفت بهترین آن، چمن با کیفیتی است که شباهت بیشتری با چمن طبیعی را داشته باشد. به همین سبب طراحان با ترکیب رنگ‎‌های مختلف مثل سبز و قهوه‎‌ای سعی می‌کنند تا جلوه طبیعی‌تری به این چمن‌‎ها بدهند. خوب است بدانید که اگر در زمینی چمن طبیعی وجود داشته باشد برای قرارگیری چمن مصنوعی می‌بایست آن چمن اولیه یا طبیعی به طور کامل برداشته شود و بعد انجام مراحل زیرسازی چمن‎‌های تازه خریداری شده روی آن قرار داده شود. در خرید چمن‎‌های مصنوعی دقت کنید که محصول مورد نظر شما از ضخامت و ارتفاع و یا تراکم مناسبی برخوردار باشد، چرا که هرچه این چمن‌‎ها نازک‎‌تر و ضعیف‌‎تر باشند طبیعتا از عمر کوتاه‎‌تری نیز برخوردار خواهند بود. نکته دیگر آن که قیمت این چمن‌‎ها به ویژگی‎‌های آن بستگی خواهد داشت ولی همیشه افراد سودجویی وجود دارند که نوع بی‎‌کیفیت آن را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. از این رو در خرید چمن‎‌های مصنوعی سعی کنید آن را از مراکز معتبر که محصولی با کیفیت و با دام ارائه می‌دهند خریداری نمایید.

نخستین چمن مصنوعی تولید شده

در سال 1964 و پس از جنگ جهانی، برای ایجاد محیط شهری زیبا و افزایش سطح کیفیت زمین‎‌های بازی کودکان شرکت چمن گراس در مدرسه براون به نصب اولین چمن‎‌های مصنوعی پرداخت و دو سال بعد در ورزشگاه بیسبال هوستون تگزاس این چمن‎‌ها بر روی زمین بازی ورزشگاه نصب شدند. اگر چه نوع اولیه آن، کیفیت بسیار پایینی داشتند و چندان مشابه چمن طبیعی نبودند ولی گامی بزرگ در زمینه پوشش زمین‎‌ها برداشتند به طوری که امروزه شاهد ارتقای کیفیت و استاندارهای لازم در تولید آن هستیم.

انواع چمن مصنوعی

مزایای بسیار این چمن‎‌ها سبب شد تا بسیاری از مراکز به دنبال تهیه آن باشند. تقاضای تولید چمن‌‎های مصنوعی توسط مراکز و افراد مختلف باعث شکل‎ گیری چمن‎‌های مصنوعی در انواع مختلف شد.

  • انواع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی در گامان تزئین جاوید
  • چمن مصنوعی فوتبال، باتوجه به اینکه بازی فوتبال در زمینی بدون سقف و در فضای آزاد صورت می‌گیرد و بازیکنان به طور مداوم بر روی آن راه می‌روند و یا می‌دوند، این چمن‎‌ها می‌بایست آنقدر باکیفیت باشد که به مرور رنگ و شکل خود را از دست ندهد و نیز تمامی استانداردهای لازم در آن رعایت شود تا موجب آسیب‌رسانی به ورزشکاران نشود. این استاندار‎‌ها به طور معمول شامل انعطاف پذیری، تراکم بالا، برگشت پذیری، ایستایی الیاف‎‌های چمن‌‎ و نیز داشتن ارتفاعی به اندازه 50 میلی‌‎متر می‌باشد. در واقع هرچه میزان رعایت این استاندارها از طرف تولیدکننده بیشتر باشد بازیکنان با صدمات کمتری مواجه شده و توانایی‎‌های خود را به نحو بهتری نشان خواهند داد. در شهر تهران هم اکنون بیش از 500 زمین ورزشی از چمن مصنوعی فوتبال استفاده می‌نمایند. برای نگهداری آن‎‌ها به ابزاری چون واترجت برای شست وشوی چمن، دستگاه خط کشی برای ایجاد خطکشی‎‌های مورد نیاز فوتبال، دستگاه فرچه زنی جهت مرتب سازی الیاف و حفظ حالت ایستاده آن احتیاج است.
  • چمن مصنوعی برای بالکن، در سال‎‌های اخیر شاهد روند افزایش آپارتمان‎‌ها و در نتیجه کاهش فضای سبز در منازل بودیم. وجود چمن‎‌ مصنوعی برای بالکن و یا تراس کمک می‌کند تا دوست‎‌داران طبیعت بتوانند بخش کوچکی از زیبایی طبیعت را در منزل خود تجربه کنند. قرار دادن این چمن‎‌ها در بالکن شادابی و نشاط را می‌تواند به شما هدیه کند به طوری که بخشی از اوقات فراقت خود را می‌توانید در آنجا سپری کرده و از تماشای زیبایی آن لذت ببرید. اما زیبایی تنها ویژگی مثبت آن‌‎ها نخواهد بود بلکه امکان شست و شو و قابلیت نصب آسان و هم‌خوانی با گلدان‎‌های موجود در بالکن، کاهش دمای محیط  و مقرون به صرفه بودن آن می‌تواند از دیگر مزایای وجود این چمن در بالکن باشد. در خصوص نگهداری چمن مصنوعی باید عرض کنیم که تمیز کردن آن‎‌ها توسط برس یا فرچه به دوام آن کمک بیشتری خواهد کرد. پس بهتر است هر چند وقت یک بار چمن را از وجود مواد مختلف در آن پاک نمایید. توجه نمایید که هرچه چمن مدنظر شما از تراکم بالاتری برخوردار باشد و ضخامت بیشتری داشته باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.
  • چمن مصنوعی حیاط، وجود یک فضای سبز در حیاط منزل شما باعث افزایش شادی و نشاط کودکان و افزایش روحیه شما خواهد شد؛ از این رو می‌توانید برای حیاط منزل خود یکی از چمن‌‎های که ارتفاعی بین 20 تا 35 میل دارند را انتخاب کرده و آن را بر روی بستر خاک باغچه نصب کنید. در واقع به دلیل عدم حساسیت این چمن به آب با قرار دادن آن در باغچه پس از انجام زیرسازی‌‎های مورد نیاز می‌تواند به راحتی گل وگیاه موجود در باغچه را آبیاری کرد بدون آنکه نگرانی بابت خرابی آن‌‎ها وجود داشته باشد. در صورتی که حیاط شما باغچه ندارد باز هم می‌توانید از این چمن بین سنگ‎‌های حیاط و یا حتی بر روی پله‎‌های حیاط استفاده نمایید. چمن خریداری شده می‌بایست از ویژگی‎‌هایی نظیر وزن بالا ( یک دیتکس)، تراکم مناسب( به دلیل مقاومت در برابر عوامل فرسایشی)، سطح مقطع‌‎هایی به شکل V و C باشد.

انواع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی در گامان تزئین جاوید

  • چمن‎‌های مصنوعی در محیط بازی، از آنجایی که در تولید چمن‎‌های مصنوعی مواد سربی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بنابراین در صورت استفاده از آن در محیط‎‌های مختلفی چون پارک یا مهدکودک‌‎ها خطری فرزندانمان را تهدید نخواهد کرد و کودکان در تمامی فصول می‌توانند به راحتی از دیدن آن لذت برده و به بازی‎‌های هیجان انگیز بپردازند و باتوجه به اینکه در نگهداری این چمن، آبی مصرف نمی‌شود می‌تواند برای محیط زیست مفید بوده و موجب کاهش مصرف آب در این مناطق شود.
  • چمن‌‎‎‌های مصنوعی در باغ یا تالارها، برگزاری جشن‎‌های مختلف در محیط باغ و یا تالار یکی از شیوه‌‎هایی است که برگزاری می‌شود. از این رو شیک بودن، تمیز بودن و نیز داشتن حالت طبیعی محیط برای صاحبان مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است. وجود چمن در باغ قطعا فضای آن را دلنشین‌‎تر خواهد کرد. ولی از آنجایی که نگهداری چمن طبیعی در محیط‌‎های بزرگ نیازمند هزینه زیادی است و زیبایی همیشگی ندارد استفاده از چمن مصنوعی در چنین محیط‎‌هایی کمک شایانی خواهد کرد. در واقع با استفاده از این چمن فرقی نمی‌کند که افراد مراسم خود را در چه ماهی از سال بگیرند، به هر حال با یک طبیعت زیبا در مراسم خود روبه رو هستند.
  • در مدارس چمن‌‎های مصنوعی و دانشگاه، دانش آموزان و دانشجویان به طور معمول ساعت زیادی را در فضای آموزشی سپری می‌کنند. از این رو نیازمند یک فضای زیبا برای رفع خستگی در فواصل بین کلاس‌‎های خود هستند. از آنجایی که بخشی از زمان آموزشی در فصل زمستان و پاییز صورت می‌گیرد وجود چمن‌‎های طبیعی قطعا ظاهر جالبی نخواهد داشت ولی در صورت خرید و استفاده از چمن مصنوعی می‌توان، در این فصول نیز شادابی بهار و تابستان را برای این اماکن به ارمغان آورد.
  • چمن‎‌های مصنوعی کنار استخر، سرامیک‎‌های کناره استخر‎‌ها که معمولا خیس و لغزنده هستند از خطرناک‎‌ترین نقاط برای راه رفتن یا حتی هنگام ورود به استخر محسوب می‌شوند و تعبیه چمن مصنوعی در این نقاط می‌تواند از بسیار از حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آورد. البته چمن‌‎هایی که کنار استخر استفاده می‌شوند به دلیل تماس مداوم با آب می‌بایست از کیفیت مناسب و ویژگی‎‌های خاصی برخوردار باشند تا دچار کپک زدگی نشود. در الیاف‌‎های به کار گرفته شده در چمن‎‌های مصنوعی کنار استخر‎‌ها بهتر است از الیاف‎‌های نرم استفاده شود تا موجب اذیت و یا کلافگی نشود. نکته دیگر در خصوص چمن‎‌های کنار استخر این است که بسیاری از افراد در فصل تابستان علاقمند به حمام آفتاب کنار استخر هستند که با قرارگیری این چمن‎‌ها به راحتی می‌توانند روی آن دراز کشیده و از حمام آفتاب خود لذت ببرند. در واقع با قرارگیری آن‌‎ها بر روی سرامیک‌‎ یا سنگ‎‌های حیاط از میزان حرارت آن در روزهای گرم کاسته شده و به راحتی می‌توان بدون پوشیدن کفش به صورت پا برهنه روی آن قدم زد و یا دراز کشید.

انواع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی در گامان تزئین جاوید

در صورت علاقمندی به خرید یکی از انواع چمن‌‎ مصنوعی می‌توانید به سایت gamantj.com مراجعه کرده و بعد از اطلاع از قیمت و مشخصات چمن مدنظر خود آن را خریداری نمایید.

شرکت گامان تزیین جاوید با در اختیار داشتن نمایندگی انحصاری سه برند معتبر با کیفیت شامل Thebest در حوزه کف پوش و موکت تایل- Tescom  در حوزه موکت اداری  و ظریف مصور و چمن مصنوعی تارا برای کسب رضایت مشتریان خود می‌کوشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز