خبرگزاری کار ایران

مقوای مناسب برای بسته بندی چیست ؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۰۹۲

آنچه در این صفحه می خوانید:

مقوای مناسب برای بسته بندی چیست ؟

تفاوت مقوای ایندبرد با مقوای پشت طوسی ؟

ابعاد مقوای ایندربرد و رول های ایندبرد ؟

گرماژ مختلف مقوای ایندربرد ؟

ایندربرد چیست ؟

مقوای ایندربرد یکی از کاربردی ترین مقوا ها در صنایع بسته بندی مواد غذایی می باشد .

همچنین مقوای ایندربرد علاوه بر بسته بندی مواد غذایی در صنایع دارویی و پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد.

ایندربرد یا ایندربورد و یا ایندل برد ، اینوربرد، نام های نوعی مقواست که شاید کمتر اسم آن به گوش تان خورده باشد، اما یکی از پر مصرف ترین مقوا ها در صنعت بسته بندی محصولات به شمار می رود.

FBB مخفف Folding Boxboard می باشد که به معنای مقوای تاشو یا جعبه تاشو است . مقوای FBB از چندین لایه از خمیرهای شیمیایی و مکانیکی تشکیل شده است.

مقوای ایندربرد یا FBB نسبتا نازک و قابل تا شدن است به همین دلیل در بسته بندی های مختلف که نیاز به مقواهای نازک با انعطاف بیشتر دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. عمده ترین کاربردهای مقوا یا جعبه های تاشو جهت بسته بندی محصولات بهداشتی و زیبایی ، مواد غذایی منجمد، سرد و سایر مواد غذایی ، شیرینی سازی، دارویی، سیگار و کاربردهای گرافیکی است.

مقوای مناسب برای بسته بندی چیست ؟

ابعاد مقوای ایندربرد

ابعاد مقوای ایندربرد موجود در بازار 100*70، 90*70، 80*70، 120*70، 85*70، 100*60، 90*60، 120*80، و … می باشد.

رول های موجود نیز در سایز های مختلف شامل ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۱۰، ۱۲۰، و ۱۴۰ می باشد.

گرماژ مقوای ایندربرد

گرماژ مقوای موجود ۱۸۰ گرم، ۲۳۰ گرم ، ۲۵۰ گرم، ۲۸۰ گرم، ۳۰۰ گرم، ۳۵۰ گرم، ۴۰۰ گرم و ۴۵۰ گرم می باشد.

تفاوت مقوای ایندبرد با مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی عمدتا در بسته بندی نظیر جعبه کفش، دستمال کاغذی، جعبه شیرینی، جعبه کبریت، جعبه خمیر دندان، و انواع بسته بندی ها در تمام صنایع بکار میرود ، ولی مقوای ایندربرد به لحاظ موارد به کار رفته در آن مناسب استفاده در صنایع غذایی ، دارویی و … می باشد .

مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی مقوایی است با گرم های متنوع که یک طرف آن سفید است. از این نوع مقوا در چاپ جعبه و بسته بندی های مختلف استفاده می شود. مقوای پشت طوسی یا دوبلکس از ورقه های مقوا بصورت دو لایه تهیه می شود و بطور طبیعی این دو لایه با صفحه های مخصوص مرطوب به همدیگر چسبانده می شود.

مقوای مناسب برای بسته بندی چیست ؟

مقوای پشت طوسی دارای خصوصیات زیر می باشد: سختی یا نرمی زیاد (با توجه به نوع آن)، شفافیت قابلیت چاپ بالا، معمولا روی آن سفید و پشت آن سفید یا طوسی می باشد و در پالت و در لایه فیلم های پلاستیکی بسته بندی می شود و معمولا رول و شیت (ورق) آن تولید می شود. مقواهای پشت طوسی که استفاده از آنها به خصوص در بسته بندی داروها معمول می باشد از نوع بازیافتی بوده و نظر به بازیافتی بودن آنها و حساسیت های موجود در رابطه با نوع کاربری آنها استفاده از آنها در بسته بندی های دارویی از لحاظ قانونی ممنوع می باشد. شایان ذکر است که این مقواها متاسفانه در برخی صنایع غذایی نظیر بسته بندی بستنی های لیتری و ... نیز کماکان مورد استفاده قرار می گیرند. مقوای پشت کرم یا زرد که کیفیتی بالاتر از مقوای پشت طوسی دارد معمولا در ساخت جعبه های دارویی و بهداشتی بکار می رود.

این نوع مقوا در انواع سایزها  و گرماژهای 210, 230 ,250, 280, 300, 350, 400 ارائه می شود.

برندها و مارک های معروف شامل

  • هانسول (hansol) اژدها (shinpoong)و (seha) ببری
  • اسبی  (White horse) و پاندا می باشند 
  • شرکت های تولید کننده شامل:
  • HANCHANG PAPER CO LTD. SHINPOONG PAPER MFG CO
  •  DAEHAN PAPERTECH CO LTD و Seha و طاووس peacock

گروه صنعتی و تجاری اقیانوس آرام تامین کننده انواع کاغذ و مقوای صنایع چاپ و بسته بندی ، انواع مقوای پشت طوسی کره ای و چینی بصورت رول و شیت از 170 گرم الی 450 گرم

انواع ایندربرد چینی و هندی از 230 گرم الی 400 گرم

انواع کاغذ سفید ، رنگی و قرآنی ، انواع کاغذ گلاسه از 80 گرم الی 300 گرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز