خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری خودرو مطرح کرد:

فروش خودروسازان بدون سود مشارکت خواهد بود/ واگذاری خودرو به سه روش صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۰۸۸

سرپرست معاونت امور صنایع گفت: روش فروش فوق‌العاده 40 درصد ظرفیت تولید را به خود اختصاص می‌دهد و الباقی تا پایان 12 ماه مجددا با کسر تعهدات معوق و جاری ظرفیت احصاء و اطلاعیه‌های صادر شده و در فرآیند پیش فروش مجددا سایت باز شده و سود مشارکت نیز صرفا برای مصرف‌کننده صفر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، مهدی صادقی نیارکی در جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت‌گذاری خودرو گفت: برای سامان دادن توزیع خودرو با توجه به سیاست محوری کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار  و تاکید وزیر صمت، عدالت توزیع به روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم در یک دستور و برنامه مشخص بتوانیم خودرو را به دست مصرف کننده واقعی برسانیم.

وی تاکید کرد:‌ هدف اصلی خارج کردن این کالا از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی و بادوام است، کسانی که با مسائلی به دنبال تبدیل این کالا به عنوان یک کالای سرمایه‌ای هستند با این روش‌های فروش و پیش فروش و مشارکتی دیگر اجازه نگاه واسطه‌گری را نخواهند داشت.

صادقی نیارکی ادامه داد:‌ بنابراین از ملت شریف ایران تقاضا داریم که به هیچ عنوان در فضای هیجانی فعلی اقدام به خرید خودرو نکنند، زیرا قیمت حباب به زودی شکسته شده و متضرر خواهند شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس سه روش برای پیش فروش و واگذاری خودرو ارائه شده است، روش اول فروش فوق‌العاده، روش دوم پیش فروش و روش بعدی مشارکت در تولید است. توجه شود که اصل بر این اساس است که 60 درصد تولیدات شرکت‌ها با توجه به این سه روش ذکر شده براساس تعهدات جاری و معوق و الباقی در قالب اطلاعیه‌های پیش فروش که اعلام خواهد شد واگذار شوند.

سرپرست معاونت امور صنایع افزود: بر همین اساس در فروش فوق العاده تحویل سریع‌تر و حداکثر تا سه ماه تحویل متقاضی خواهد شد. در این صورت به مدت یک هفته سایت باز شده، ثبت نام صورت گرفته و وجه نقد نیز اخذ می‌شود. تمام مصرف‌کنندگانی که در سه سال گذشته در فرآیند خرید این شرکت‌ها حضور نداشته‌اند می‌توانند وارد این سایت شده و از آن استفاده کنند.

وی گفت: این روش در کل سال وجود خواهد داشت و توجه شود که پس از اتمام مرحله ثبت نام و اخذ وجه اگر تعداد متقاضیان از تعداد خودروی پیش فروش شده بیشتر باشد، در بازه زمانی سه ماهه بدون سود مشارکت تحویل مشتریان خواهد شد و تحویل خودرو به صورت قرعه‌کشی با مراجع رخ خواهد داد. و کسانی که در این قرعه‌کشی پول از آنها احراز شده و اما نتوانستند خودرو بگیرد پول‌های گرفته شده برگشت خواهد شد و یا می‌توانند آن را به مرحله ثبت نام بعدی موکول کنند. این روش فروش فوق‌العاده 40 درصد ظرفیت تولید را به خود اختصاص می‌دهد و الباقی تا پایان 12 ماه مجددا با کسر تعهدات معوق و جاری ظرفیت احصاء و اطلاعیه‌های صادر شده و در فرآیند پیش فروش مجددا سایت باز شده و سود مشارکت نیز صرفا برای مصرف‌کننده صفر خواهد بود.

صادقی نیارکی گفت:‌ در روش‌های مشارکت که به صورت ظرفیت کمتر از 50 تا 15 درصد از ظرفیت تولید خواهد بود که متعاقبا اعلام خواهد و مشتریان می‌توانند از روش‌هایی که به صورت دوره‌ای تکرار و اعلام می‌شود ثبت نام کرده و با حداقل پرداخت خودروی خود را اخذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز