خبرگزاری کار ایران

آمادگی بخش ‌خصوصی برای بازگشایی کسب‌و‌کارها براساس اولویت و پروتکل‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۷۸۷

در نشستی که با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، روی مسایل مهمی مانند اولویت کسب‌وکارها برای بازگشایی، اصول و پروتکل‌های لازم‌الاجرا در زمان فعالیت و گذار از دوران کرونا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق بازرگانی، در نشستی که با حضور رؤسای اتاق تهران، خانه صنعت، معدن و تجارت تهران، اتاق اصناف تهران و مدیرانی از وزارت بهداشت و درمان و چند تشکل بخش خصوصی برگزار شد، پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با نحوه فعالیت مشاغل صنفی، خدماتی و واحد‌های تولیدی ارائه و در مورد اولویت بازگشایی کسب‌وکارهای مختلف با حفظ اصول پیشگیری از شیوع بیماری بحث و گفت‌وگو شد.

در حاشیه این نشست، سید محمدرضا مرتضوی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با بیان اینکه بخش ‌خصوصی در حوزه تولیدی و صنوف بر رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در دوره اپیدمی کرونا در کشور، تاکید دارد، افزود: در این نشست، تصمیم گرفته شد که پروتکل‌های اجرایی محیط کار به صورت عمومی از سوی صاحبان کسب‌و‌کار نشر داده شود و در خصوص ارائه توصیه‌های عملیاتی و کاربردی نیز از سوی واحدهای تولیدی و صنوف برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گیرد.

مرتضوی از توافق صورت گرفته در این نشست برای کمک یکپارچه به واحدهای تولیدی، توزیعی و صنوف برای تامین نیازهای بهداشتی از جمله ماسک و مواد شوینده ضدعفونی محیط‌های کسب‌و‌کار با همکاری اتاق تهران و اصناف، خبر داد.

وی با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های اجرایی باید بپذیرند که اپیدمی ویروس کرونا، تنها ناشی از حضور نیروی کار در واحدهای تولیدی نیست و از این حیث، نباید کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های تولیدی مورد آسیب بیشتر قرار گیرند، افزود: در این رابطه، مقرر شد تا طی مکاتبه با وزارت کار، تعاون و رفاع اجتماعی و وزارت بهداشت، دیدگاه‌ها و راهکارهای بخش‌ خصوصی اعلام شود.

همچنین به گفته رییس خانه صنعت، معدن و تجارت، موضوع تجهیز خانه‌های بهداشت مستقر در شهرک‌های صنعتی در این نشست مورد بررسی و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه پیوستگی زنجیره تولید و فعال بودن تمامی حلقه‌های این زنجیره در دوره اپیدمی کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: این زنجیره باید همچنان کارآمدی گذشته خود را حفظ کند تا اخلالی در تامین نیازهای روزانه مردم در کشور ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز