خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

ماجرای دعوای حقوقی ایران در دادگاه فرانسه چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۴۵۱

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: ادعای شرکت فرانسوی علیه ایران ۲۷ میلیون یورو بوده و ما دعوای تقابل با رقم ۱۳.۵ میلیون یورو را طراحی کردیم. اکنون همه ۲۷ میلیون یورو رد شده و رقم ۱۳.۵ میلیون یوروی ایران تائید شده است.

رضا نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره ماجرای داوری پرونده قرارداد میدان ذخیره‌سازی یورتشای ورامین در دادگاه فرانسه اظهار داشت: این موضوع یک پرونده مفصل است که در دیوان داوری کشور فرانسه رای به نفع ایران صادر شده است که البته شرکت فرانسوی سفره‌گاز رای صادره را قبول نکرد و اعتراض کردند، مجددا در دیوان عالی فرانسه شکایت کرده و طرح دعوا کردند که در این طرح دعوای ثانویه حق به ایران داده شد.

وی افزود: ادعای آنها علیه ایران 27 میلیون یورو بوده ما دعوای تقابل با رقم 13.5 میلیون یورو را طراحی کردیم، اکنون همه 27 میلیون یورو رد شده و رقم 13.5 میلیون یوروی ایران تائید شده است. البته این شرکت 1.5 میلیون یورو هم بابت اینکه کار را رها کرده بودند نزد ما صورت‌وضعیت داشتند، ما ضمانت‌نامه‌های پیش‌پرداخت و انجام تعهدات شرکت را به اجرا گذاشتیم و اکنون مبلغ 1.5 میلیون یورو باقی مانده که در حال شناسایی اموال‌شان در ایران هستیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: اکنون وکیل فرانسوی ما در کشور فرانسه برای به اجرا گذاشتن 1.5 میلیون یورو طرح دعوا می‌کند، وقتی حکم صادر شد باید به اجرای احکام برود.

وی تاکید کرد: ما بقیه مبالغ را دریافت کردیم و فقط 1.5 میلیون یورو باقی مانده که اگر پروژه‌های فعال از شرکت فرانسوی شناسایی شود، از داخل ایران استرداد می‌کنیم و نیازی به طرح دعوا در فرانسه نخواهد بود.

نوشادی با بیان اینکه بابت نقل و انتقالات مشکلاتی داریم و به آسانی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما در امریکا میزی داریم که علیه طراحی‌های ما مرتبا اقدام کرده و محدودیت ایجاد می‌کنند، چون در یک جنگ واقعی اقتصادی هستیم، اما در هر حال همان‌گونه که ضمانت‌نامه‌ها را به اجرا گذاشتیم و پول را برگردانیم، این رقم 1.5 میلیون یورو را هم برمی‌گردانیم.

انتهای پیام/
زهرا قلی پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز