خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

اختصاص 500 میلیون تومان از هزینه جشنواره فیلم کودک به کودکان نیازمند

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۷۹

شهردار اصفهان گفت: با کاهش هزینه‌ها در جشنواره فیلم کودک ونوجوان که به حدود ۵۰۰ میلیون تومان رسیده‌ ، امکاناتی را برای کودکان مناطق کم برخوردار تهیه کنیم تا آنها نیز بتوانند از فرصت‌هایی که وجود دارد، استفاده کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی اظهار کرد: در بستر جدید امسال جشنواره، همه کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار جشنواره را ببینند که این امر در کنار بیان مشکلات حوزه کودکان، شادی و نشاط خانوادگی و تعاملات فرهنگی بین شهرهای ایران و جهان را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: اثر دیگر این جشنواره، این است که سینما به عنوان یک ابزار برای رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و هنری مردم بیان دغدغه می کند. برای برگزاری این جشنواره تمام تلاشمان را کردیم و خوشبختانه این اتفاق بسیار خوب رقم خورد.   

شهردار اصفهان افزود: در جشنواره امسال  ۱۲۴ اثر در بخش بین‌الملل شرکت کردند و تقریبا در همه بخش‌ها استقبال به طور میانگین بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است. چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان نیز همزمان با این جشنواره برگزار شد و آن‌ها نیز برنامه اجرا می‌کنند که مخاطبان آن‌ها نیز ۴ برابر افزایش پیدا کرد. زمانی که مدیریت شهری اصفهان تفاهمنامه نشان شهر دوستدار کودک را در وزارت کشور با یونیسف امضا کرده، این شهر به عنوان اولین شهر ایران به این عنوان دست پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: امیدوارم اصفهان به عنوان عضو ثابت شبکه شهرهای دوستدار کودک در این جشنواره بتواند بر نشاط جامعه تاثیر بگذارد و خلاقیت و استعداد کودکان در زمینه فیلمسازی شکوفا شود. در حال حاضر نزدیک به 1000 داور کودک و نوجوان فیلم‌ها را داوری می‌کنند که این اتفاق خلاقیت و نوآوری آن‌ها را به دنبال دارد.

نوروزی عنوان کرد: قرار گذاشتیم تا با کاهش هزینه‌ها در جشنواره که به حدود ۵۰۰ میلیون تومان رسیده‌ است، امکاناتی را برای کودکان مناطق کم برخوردار تهیه کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند از فرصت‌هایی که وجود دارد، استفاده کنند.    

وی ادامه داد: کسی نباید دغدغه این را داشته باشد که اگر سینما رونق پیدا کند، موجب آسیب اجتماعی می‌شود بلکه سینما یکی از ابزارهای رفع آسیب‌های اجتماعی و توسعه کشور است. باید به دغدغه کودکان توجه و آن‌ها را رفع کنیم چراکه آن‌ها آینده‌سازان ما هستند. باید سعی کنیم لبخند همیشه بر لب کودکان ما باشد و اگر آن‌ها شاد باشند، خانواده‌ها نیز این چنین خواهند بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز