خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

اولویت آموزش و پرورش استان قزوین، توسعه رشته‌های فنی حرفه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۰۱۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: براساس سند تحول بنیادین، توسعه و تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسنعلی اصغری روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: یکی از سیاست‌های برنامه ششم توسعه و وزارت آموزش و پرورش سرمایه گذاری بر روی هنرستان‌ها است تا با تربیت هنرجویان در رشته‌های فنی و کاردانش شاهد رونق تولید و اشتغال در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان باید با یک نوع مهارت آشنا شوند، اظهار داشت: توسعه متوازن رشته‎های تحصیلی و هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‎های فنی و حرفه‎ای و کاردانش در راستای تقویت مهارت‌های شغلی ضروری است.

اصغری افزود،: هم اکنون ۳۹ درصد دانش آموزان قزوین در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این رقم باید به ۴۵ درصد افزایش یابد.

این مسئول با تاکید بر مهارت آموزی در هنرستان‌ها به عنوان راه مناسبی در تربیت‌ نیروی انسانی متخصص برای بازار کار، افزود: اقتصاد پویا و فعال نیازمند پرورش دانش آموزانی متخصص است که هنرستان‌ها مهمترین مراکز مهارت آموزی در یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

وی اضافه کرد: امروز تعدادی از هنرستان‌ها با مشکلاتی مانند کمبود فضا و تجهیزات فنی مورد نیاز روبه رو هستند که این موضوع مهم باید در چشم انداز بلند مدت تدبیر شده و برای تقویت و توسعه این فضاها تلاش کرد.

اصغری خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های توسعه کمی و کیفی، نیازمند ساخت فضاهای آموزشی، سوله کارگاهی و تامین تجهیزات کارگاهی هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سند چشم انداز پنج ساله آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: باید تدوین برنامه‌های سالانه براساس سند راهبردی مستند به برنامه‌های اجرایی و همچنین سند چشم انداز از سطح اداره کل تا واحدهای آموزشی انجام شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز