خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی کار از بی‌توجهی به سلامت کارگران انتقاد کرد ؛

دست خالی کارگران؛ این بار در مبارزه با ویروس کرونا / هیچ تدبیری برای وضعیت معاش کارگران در شرایط کرونایی اندیشیده نشده / برخی با داشتن علائم بیماری همچنان مجبورند سرکار بروند

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۸۳۵

عضو شورای عالی کار با طرح این سوال که کارگران در موضوع بیماری کرونا در چه جایگاهی در جامعه قرار دارند گفت: در حال حاضر این بیماری تنها برای کارمندان دولت و دیگر اقشار است و کارگران باید در کارخانه ها و کارگاه ها بمانند و کار کنند.

مهرزاد مویدی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون هیچ راه حلی برای تعطیلی کارگران و جلوگیری از ابتلای کارگران به کرونا در کارخانه‌ها و کارگاه‌های استان فارس اندیشیده نشده، افزود: با توجه به اینکه کارگران در شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی در استان فعالیت می کنند اما متاسفانه عدم همکاری مدیران این شرکت‌ها باعث شده که نگران سلامتی کارگران در محیط‌های کار استان باشیم.

مویدی در ادامه با بیان اینکه جای سئوال است که چرا مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی هیچ توجهی به سلامت افراد ندارند ادامه داد: در حال حاضر در کارگاه‌هایی که تب سنج  دارند کارگرانی داریم که علائم تب در آنها به وضوح مشهود است و همچنان مجبور به کارند؛ هر چند در برخی کارخانه‌ها نیز به کارگرانی که علائم تب و بیماری داشتند مرخصی داده شد.

وی افزود: اگرچه شرکت‌ها و کارخانه‌های استان به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند اما نباید فراموش کرد که سلامت کارگران و جامعه از نکات و مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مویدی در ادامه از نبود یک برنامه جهت تعطیلی کارخانه‌ها و کاهش ساعات کاری کارگران حداقل در این هفته برای سلامتی این قشر انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر تنها کارگران باید به فعالیت و کار ادامه دهند زیرا اگر کار نکنند پایان ماه حقوقی هم دریافت نمی کنند. به نظر می رسد دولت  برنامه‌ای برای معیشت این قشر از افراد جامعه در شرایط حاضر ندارد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه ها دارای آلودگی محیط هستند ادامه داد: در شرایط فعلی علاوه بر موضوع آلودگی ویروس در کارخانه ها باید به آلودگی محیط هم در این مکان‌ها توجه کرد چرا که اضافه شدن آلودگی ویروس کرونا در این محیط‌ها مشکلاتی را برای کارگران ایجاد می کند.

مویدی با بیان اینکه در موضوع تعطیلی ادارات و کارخانه‌ها عکس عمل کردیم ادامه داد: نیاز بود در شرایط فعلی اولویت مسئولان و بخش خصوصی تصمیم گیری برای محیط‌هایی مانند کارخانه‌ها و فضاهایی باشد که دارای آلودگی محیطی هستند.

دست خالی کارگران؛ این بار در مبارزه با  ویروس کرونا / هیچ تدبیری برای وضعیت معاش کارگران در شرایط کرونایی اندیشیده نشده /  برخی با داشتن علائم بیماری همچنان مجبورند سرکار بروند

شرایط کارگران برای کارکردن مساعد نیست

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه در حال حاضر شرایط کار برای کارگران چندان مساعد و مناسب نیست گفت: در حال حاضر برای کنترل از شیوع ویروس کرونا توجهات ویژه‌ای در بخش بهداشت و کاهش ساعت کاری به ادارات دولتی که چندان مشکلی در محیط کاری هم ندارند انجام داده اند.

مویدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌ها و کارگاه های تولیدی مواد شوینده و ژل ضد عفونی کننده برای شستن دست ها و محیط کار در اختیار کارگران قرار نمی‌دهند ادامه داد: کارفرماها و مسئولان شرکت‌های خصوصی تنها به کارگران توصیه می کنند که دستشان را بشویند.

عضو شورای عالی کار در ادامه از بی‌توجهی کارفرمایان و مسئولان شرکت خصوصی به کارگران انتقاد کرد و  ادامه داد: موضوع توجه به سلامتی کارگران و تعطیلی و کاهش ساعت فعالیت این قشر موضوعی نیست که نیاز به برگزاری جلسه داشته باشد چرا که در شرایط فعلی اگر سلامت جسمانی کارگران و نیروی انسانی برای کارفرما‌ها اهمیت دارد باید به موضوع سلامتی این قشر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ اتفاقی در بحث سلامت و رعایت بیماری کرونا در سطح کارخانه های استان نیفتاده ، ادامه داد: در حال حاضر کارگران موظفند  برای کار در محل کارشان حضور پیدا کنند در حالی که کارگران اگر  به کرونا هم مبتلا باشند از ترس کم شدن مرخصی به ناچار در محل کار حضور پیدا می کنند.

عضو شورای عالی کار در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا افرادی که دارای علائم بیماری هستند سر کار حضور پیدا نکنند ادامه داد: در چنین شرایطی کارفرمایان باید هزینه نیروها را متقبل شوند.

مویدی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه کارفرماها درباره ویروس کرونا همکاری مناسبی با جامعه کارگری نداشتند ادامه داد: کارفرماها هیچ توجهی به سلامت نیروهای انسانی و کارگران نکرده‌اند.

دست خالی کارگران؛ این بار در مبارزه با  ویروس کرونا / هیچ تدبیری برای وضعیت معاش کارگران در شرایط کرونایی اندیشیده نشده /  برخی با داشتن علائم بیماری همچنان مجبورند سرکار بروند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز