خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آخرین جزئیات درباره آتش‌سوزی چادر کارگران فصلی در دیر / در این حادثه یک مادر و دختر جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۷۱۱

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها گفت: آتش سوزی چادر در دیر که متعلق به یک خانواده کارگر اهل سمیرم بود باعث جان باختن مادر و دختر 7 ساله اش شد.

محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: شهرستان های دشتی، دیر و دشتستان معمولا جزو شهرستان هایی از استان بوشهرند که کشت گوجه خارج از فصل دارند و به دلیل مساحت و هکتاری وسیعی که تحت پوشش این نوع کشت قرار می گیرد و به خصوص در شهرستان دیر که حدودا 7 هزار هکتار است، اهالی منطقه به تنهایی پاسخگویی این حجم از کار در مزارع نبوده و برای برداشت محصول گاهی ناچارند از نیروی کارگر غیر بومی و تبعه افغان استفاده می کنند.

وی افزود: خانواده‌ای که چادرشان دچار حادثه آتش سوزی شد اهل سمیرم استان اصفهان بودند که برای کار در مزارع شهرستان دیر آمده بودند. این خانواده به دلیل اینکه مدت کوتاهی در دیر می مانند در چادر زندگی می‌کنند و حدودا 25 چادر در همین منطقه بردخون دیر نزدیک هم برپا شده که هر کدام از آنها در اختیار یک خانواده برای مدتی که کار می کنند قرار می گیرد. 

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها ادامه داد: در چادری که دچار حادثه آتش سوزی شد 2 زن، 2 کودک و یک مرد مستقر بوده اند که بر اثر سرمای شدید این خانواده از دو سیلندر گاز استفاده می کنند و متاسفانه سیلندرها را بیرون از چادر نمی گذارند برای این که در دسترس‌شان باشد و به راحتی بتوانند آنها را باز و بسته کنند به داخل چادر می آورند که هم سیلندر و هم اجاق داخل چادر بوده است. دو سیلندر و اجاقی که داخل چادر بوده حالا یا به دلیل حرارت بالا و احتراق  و یا نشتی از یکی از سیلندر ها دچار آتش سوزی می شود و چادر کاملا می سوزد.

وی عنوان کرد: ابتدا زنی که داخل چادر بوده یکی از فرزندانش را به بیرون از چادر منتقل و نجات می دهد اما فرزند دومش که دختری 7 ساله بود را نمی تواند نجات دهد  که دچار سوختگی شدید شده و فوت می کند و خود مادر نیز 80 درصد دچار سوختگی می شود و پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند.

وی همچنین گفت: اهالی دیر از اینکه کارگران فصلی از مناطق مختلف برای کارگری در برداشت محصول گوجه خارج از فصل به شهرستان شان می آیند ناراضی اند. این کارگران که از آبان ماه با آغاز کاشت و نگهداری محصول گوجه تا  بهمن واسفند ماه که فصل برداشت است در این شهرستان مستقرند و اهالی منطقه را هم به لحاظ حجم آب مصرفی و هم سهمیه آرد برای پخت نان با مشکل مواجه می کنند. همچنین وجود تبعه افغان و افراد غیر بومی فساد، مشکلات مالی و درگیری هم برای مردم منطقه به وجود می آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز