خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

احتمال وقوع پیک ششم کرونا در آذربایجان شرقی/ فقط۳۰ درصد از مردم دز سوم را دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۰۳

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر لزوم بسیج همگانی برای تکمیل زنجیره واکسیناسیون علیه کرونا گفت: در روزهای اخیر، با افزایش مبتلایان و به خصوص موارد سرپایی کرونا در استان مواجه هستیم که نشان می‌دهد احتمال وقوع پیک ششم در استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حسین حقانی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: تاکنون ۹۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین تا به امروز دز دوم واکسن کرونا به ۸۳ درصد و دز سوم به ۳۰ درصد جمعیت مشمول در آذربایجان شرقی تزریق شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: دز سوم به میزان قابل توجهی از ابتلای شدید به کرونا جلوگیری می‌کند، از این رو از تمامی هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم برای تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز واکسیناسیون سطح استان مراجعه کنند.

حقانی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به سویه امیکرون ویروس کرونا در استان در هفته‌های اخیر از مردم خواست رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی یادآوری کرد: متاسفانه در روزهای گذشته تعداد آزمایشات مثبت کرونایی در میان مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان نسبت به هفته های اخیر بیشتر شده است و به همین علت تعداد بستری های کرونایی نیز افزایش دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ضرورت واکسیناسیون مادران باردار علیه ویروس کرونا، میانگین مراجعه این طیف به مراکز واکسیناسیون را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه تعدادی از شهرهای  استان حتی به آمار ۱۰۰درصدی نیز رسیده اند، گفت: اما در کلانشهر تبریز تعداد واکسن زده های مادران باردار نسبت به سایر شهرها پایین تر است.

حقائی افزود: تمامی مادران باردار و حتی مادرانی که در سه ماهه اول بارداری خود هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون استان، واکسن سینوفارم و یا واکسن آسترازنکا دریافت کنند.

به گفته وی بررسی آمارهای جهانی نشان می‌دهد که میزان بستری سویه امیکرون در مقایسه با سویه های دیگر ۱۰ به ۴۰ درصد است؛ یعنی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به سویه امیکرون، ۱۰ نفر بستری می‌شود و البته این آمار در هفته‌های آتی دچار تغییرات اساسی خواهد شد.

معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اطلاع رسانی و توجه به اهمیت واکسن دز سوم را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی نقش بسایر مهم و بی مانندی دارند و انتظار داریم رسانه های استان توان خود را در جهت  افزایش سطح آگاهی مردم در تزریق واکسن به کار گیرند تا با تشویق مردم برای واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی، زمینه های ریشه کنی کرونا در استان فراهم شود.

آذربایجان شرقی در دو سه ماه اخیر با افت چشمگیر شیوع کرونا مواجه بوده، به گونه ای که شمار بستری های کرونایی به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده و تعداد فوتی های روزانه نیز یک رقمی شده است. 

با این حال کارشناسان با اشاره به ورود سویه جدید ویروس کرونا، موسوم به اُمیکرون می گویند که در صورت بی توجهی یا کم توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، احتمال افزایش آمار مربوط به ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز