خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی مطرح کرد؛

ارتقای توسعه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ در اولویت ارشاد قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۸۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اعلام برنامه های این سازمان در سال جدید گفت: ما تلاش می کنیم با توجه به شعار سال، زیرساخت های فرهنگی و هنری استان را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا قزوین محمدحسین اسماعیلی ضمن اعلام این خبر گفت: مهم ترین برنامه های ما در سال 1400 توسعه زیرساخت‌های فرهنگی هنری و ارتقای جایگاه فرهنگی قزوین در کشور و تقویت و ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ساماندهی امور زیربنایی، کیفی سازی و محتوی بخشی به برنامه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای، پرهیز از تکرار و موازی کاری در برنامه‌های اجرایی، واگذاری امور اجرایی به هنرمندان و انجمن‌های هنری، تمرکززدایی و توجه به شهرستان‌ها در راستای تحقق عدالت فرهنگی، تعامل با نهادهای فرهنگی در جهت هم‌افزایی فرهنگی و ارائه برنامه‌های بدیع، خلاقانه و جریان ساز از دیگر اولویت های ما در سال 1400 به شمار می رود.

اسماعیلی با اشاره به شعار سال گفت: علاوه بر برنامه‌های جشنواره‌ای، به موضوع حمایت و پشتیبانی از آموزش و تولیدات فرهنگی و هنری با هدف حمایت از بخش تولید به‌طور جدی توجه داریم و امیدواریم ضمن اجرای اقدامات و برنامه‌ها در جهت توسعه و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر با همراهی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: تکریم و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان هنری در قالب برنامه‌ی در "محضر عشق"، برگزاری نشست‌های مستمر با هنرمندان و انجمن‌ها و تشکل‌ها و شوراهای فرهنگی و هنری، برگزاری نهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با رویکرد بین‌المللی، برگزاری جشنواره تئاتر استان قزوین، دومین دوره جایزه ملی عارف در حوزه تصنیف و ترانه‌های ایرانی، دومین دوره نشان ملی دبیر سیاقی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، برگزاری جشنواره ملی فیلم یادگار در حوزه فیلم مستند و با موضوع میراث فرهنگی از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است.

اسماعیلی از توجه ویژه به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: برگزاری ششمین دوسالانه نقاشی قزوین، برگزاری هشتمین جشنواره رسانه‌های قزوین، برگزاری جشنواره ملی طنز، اجرای پاتوق‌های فرهنگی و ادبی و هنری و سینمایی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و سینمایی، جشن روز سینما، حمایت از انتشار کتاب خادمین قرآن استان قزوین را نیز بخشی از برنامه‌های فرهنگی و هنری و سینمایی و قرآنی استان قزوین در سال 1400 است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اولویت دار بودن توسعه زیرساخت های فرهنگی استان افزود: با پیگیری‌ها و اقداماتی که از سال گذشته انجام شده امیدواریم در بهار سال جاری شاهد راه‌اندازی یک‌خانه فرهنگ در آبیک و همچنین سالن تخصصی تئاتر واقع در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین باشیم.

وی افزود: با شهرداری محمودآباد نمونه در حال رایزنی و عقد تفاهم‌نامه جهت احیا و راه‌اندازی فرهنگسرای امام رضا (ع) و ایجاد یک کتابخانه عمومی در این شهر هستیم.

اسماعیلی همچنین از پیگیری و مذاکره با اداره کل آموزش و پرورش برای راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبای پسران در قزوین، راه‌اندازی نمایشگاه مجازی کتاب، پیگیری جهت احداث خانه فرهنگ و کتابخانه عمومی در مهرگان و آوج و احداث نگارخانه تخصصی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جدید خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به جایگاه و ظرفیت فرهنگی قزوین اشاره کرد و گفت: برای شناساندن و ارتقای این جایگاه رفیع در سطح استانی و ملی باید برنامه‌ریزی و اقدام کرد که یکی از این‌گونه اقدامات معرفی و تجلیل از مفاخر و میراث ماندگار قزوین است.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌ها و جشنواره‌هایی چون همایش نسیم شمال، جایزه عارف، نشان دبیر سیاقی و جشنواره فیلم یادگار تعریف و اجرایی شده است تا هم ظرفیت‌ها و مفاخر فرهنگی قزوین معرفی شود و هم یک جریان فرهنگی تأثیرگذار به وجود آید.

اسماعیلی تأکید کرد: تولیدات فرهنگی ازجمله کتاب، فیلم، شعر، مستند نگاری، عکس نیز در این زمینه اثربخش است و با جدیت تمام از این تولیدات حمایت خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز