خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،

دولت وام‎های زلزله‎ پرداختی به مردم محروم لرستان را ببخشد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۸۴

متأسفانه وام‎های زلزله‎ای که قبلاً برای شهرهای استان به ویژه حوزه دورود و ازنا در نظر گرفته شده بود بخش اعظمی از آنها پرداخت نشده و بانک‎ها به تعهدات خود عمل نکردند و این یک مشکلی است که مردم این دیار با آن مواجه هستند.

خرم آباد - ایلنا:متأسفانه وام‎های زلزله‎ای که قبلاً برای شهرهای استان به ویژه حوزه دورود و ازنا در نظر گرفته شده بود بخش اعظمی از آنها پرداخت نشده و بانک‎ها به تعهدات خود عمل نکردند و این یک مشکلی است که مردم این دیار با آن مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از خرم آباد، عباس قائدرحمت در جمع خبرنگاران لرستان، افزود: امروز زلزله‎ای با قدرت 4.9 در مقیاس ریشتر شهرستان ازنا را لرزاند که کانون این زلزله روستای کمندان در دامنه اشترانکوه بوده و خوشبختانه خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته است.

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از خسارت جانی مردم در این زلزله ستاد بحران با عضویت هلال احمر، راه و شهرسازی، فرمانداری، بهزیستی، 115 و... تشکیل و این شهرستان در آماده‎باش کامل به سر می‎برند، اظهار کرد: همچنین به مردم شهرستان دورود هشدار دادیم که آمادگی لازم جهت مقابله با بروز زلزله احتمالی در این شهرستان داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه وام‎های زلزله‎ای که قبلاً برای شهرهای استان به ویژه حوزه دورود و ازنا در نظر گرفته شده بود بخش اعظمی از آنها پرداخت نشده و بانک‎ها به تعهدات خود عمل نکردند و این یک مشکلی است که مردم این دیار با آن مواجه هستند.

قائدرحمت تصریح کرد: در حال حاضر بین 65 تا 70 درصد شهرستان‎های ازنا و دورود بافت فرسوده هستند و با توجه به اینکه زلزله خبر نمی‎کند باید آمادگی لازم جهت پیشگیری از خسارت وجود داشته باشدو وام‎ها و تسهیلات لازم جهت بازسازی و مقاوم‎سازی مناطق مسکونی به مردم داده شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی 2 ماه گذشته درخواستی به رئیس جمهور مبنی بر اینکه وام‎های زلزله‎ای که به مردم محروم و بیکار دورود، بروجرد و ازنا پرداخت شده را مورد بخشش قرار دهند ارائه دادیم که تاکنون پاسخی نگرفتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز