خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ورودی بیماران کرونایی را باید کنترل و مدیریت کنیم/ کادر درمان هم تا حدی توان کار کردن دارد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۱۸۱

رئیس بیمارستان امین استان اصفهان گفت: اگر نتوانیم ورودی بیماران کرونایی را کنترل و مدیریت کنیم، اثرات خستگی کادر درمان بسیار خطرناک‌ خواهد بود.

«حمید مللی» رئیس بیمارستان امین اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: خدمات رسانی به بیماران کرونایی از بیمارستان ما به بیمارستانهای عیسی بن مریم و الزهرا منتقل شده است، پروسه‌ی انتقال یک کار زمانبر سه هفته‌ای بود که دیگر الان در بیمارستان امین بیمار کرونایی بستری نمی‌شود، چون بیمارستان امین حدود هفت ماه در رابطه با ویروس کرونا فعال بود و خستگی پرسنل و شرایط ویژه‌ای که در چنین بیمارستان‌هایی وجود دارد، نیاز به یک احیای دوباره دارند و طبق تصمیم دانشگاه این جا به جایی صورت گرفت تا اگر شیوع کرونا ادامه داشته باشد، برای ماه‌‌های آینده این نیروها خسته نباشند و بیمارستان به حالت طبیعی خود برگردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه بیمارستان در اصفهان در رابطه با بیماران کرونایی خدمات رسانی می‌کنند و همانطور که رئیس محترم دانشگاه گفتند آمار بیماران سرپایی و بستری در استان اصفهان بالا است.

مللی با اشاره به خطر بازگشایی مدارس گفت: در مورد این موضوع باید دید که میزان پروتکل‌ها چقدر رعایت می‌شود، چون اگر پروتکل‌ها رعایت نشود قطعاً بحران بسیار شدیدی را با توجه به فعالیت و جنب و جوش دانش آموزها در مراکز آموزشی به دنبال خواهد داشت، این هم در شرایطی است که نمی‌توان کودکان  را به صورت صد در صد کنترل کرد.

وی با اشاره به حقوق و مزایای کادر درمان بیان کرد: پرداخت‌هایی که اعداد و ارقام آن در ابتدای امر توسط وزارت بهداشت مشخص شد، همه به صورت صد در صدی اعمال نشد، اما در حدی که وزارتخانه به دانشگاه پرداختی داشته در بین پرسنل توزیع شده است، نمی‌گویم که رضایت مندی صد درصد ایجاد شده اما رضایتمندی نسبی در بیمارستان‌ها وجود دارد که در برخی بیمارستان‌ها امکان دارد میزان این رضایتمندی کمتر و یا بیشتر نیز باشد.

وی بیان کرد: خستگی کادر درمان در حدی است که اصلا در مورد آن حرفی نمی‌توان زد، این لباس‌ها و شرایط بیمارستانی که هر روز شاهد مرگ و میر بیماران کرونایی هستند، پرسنل را از نظر روحی و جسمی خسته می‌کند، کما اینکه کار کردن در این شرایط، استرس کادر درمان برای احتمال درگیری خودشان و یا خانواده‌ها را بالاتر می‌برد، اما با تمام این سختی‌ها ایستادگی و دین خود را ادا کردند.

مللی با اشاره به خستگی کادر درمان و خطر کم شدن کادر درمان و یا بسته شدن بیمارستان گفت: این اتفاق دور از ذهنی نیست، چون اگر تولید بیمار را متوقف نکنیم این اتفاق می‌افتد و متوقف کردن بیمار کرونایی ارتباطی با بیمارستان و حتی دانشگاه ندارد و به حوزه‌ی پروتکل‌ها مربوط می‌شود، در اینجا تنها وظیفه‌ی ما این است که خدمات ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: در هر حال توانمندی این سیستم تا جایی جواب خواهد داد و تا حدی گنجایش دارد، اگر با ایجاد روحیه آن را حفظ کنیم باز هم تا جایی جواب خواهد داد. الان 7 ماه از شیوع کرونا گذشته که زمانی کمی برای تحمل این حجم فشار و استرس بر کادر درمان نیست.

مللی در پایان تصریح کرد: قطعا اگر نتوانیم ورودی بیماران را کنترل و مدیریت کنیم آن وقت اثرات این خستگی بسیار خطرناک‌تر خواهد بود، کما اینکه بعضی از پرسنل به دلیل درگیری با بیماری کرونا از سیستم جدا شدند و ما الان نمی‌توانیم از خدمات آنها در سیستم درمان استفاده کنیم، ولی خوشبختانه میزان فوتی کادر درمان در استان اصفهان خیلی کم بوده، اما الان  حتما ورودی بیماران به بیمارستان‌ها را باید کنترل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز