خبرگزاری کار ایران

فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران:

منتظر تصمیم‌گیری درباره کاهش ساعت کار ادارات و لغو طرح ترافیک هستیم/ کارگران پسماند در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۶۱۲

فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران گفت: شهرداری نیازمند تخصیص یک بودجه کاملا جداگانه است و لذا لازم است ستاد مقابله با کرونا بودجه‌ای را برای آن اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از ۴۰ دستگاه ناوگان حمل پسماند بیمارستانی با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

علیرضا زالی در این مراسم گفت: ابتدا از شهردار و عزیزان حوزه پسماند تشکر می کنم، چرا که در این مدت در خط مقدم مقابله با کرونا بودند و بسیار خوب درخشیدند و گمنامان خوشنام عرصه خدمات شهری هستند.

او با بیان اینکه مطالعات میدانی نشان می‌دهد که در حوزه مدیریت پسماند رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام شده تصریح کرد: به گونه ای که پسماندها به عنوان کانونی برای شیوع بیماری‌های عفونی قلمداد نشد، این در حالی است که در سایر بخش‌های دنیا یکی از کانون‌های انتقال، انباشت پسماندها محسوب می‌شود.

او ادامه داد: از سوی دیگر مدیریت خوب حوزه پسماند در شهر تهران موجب شده که قلیل‌ترین میزان ابتلا را در این حوزه شاهد باشیم، علیرغم اینکه کارگران این حوزه در خط مقدم مقابله قرار دارند، به طور کلی خدمات شهری در تهران به عنوان افرادی که در خط اول مقابله با خطر هستند، معدل ابتلای بسیار پایینی دارند و در این حوزه بسیار ممتاز عمل کردند و توانستند به خوبی از پرسنل خود صیانت کنند.

زالی با اشاره به اینکه میزان زباله‌های عفونی از زمان شیوع کرونا پنج برابر شده است، گفت: در تهران ۲۰۰۰ تن زباله بیمارستانی جمع‌آوری می‌شد که با شیوع کرونا این رقم به ۷۰۰۰ تن رسید و ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر تفکیک در مبدا و دخالت در مقصد نیز با بهره گیری از ۱۵ هزار نیروی خدماتی در پس این ماجرا محقق شده است که لازم است از شهرداری و کارکنان آن برای این موضوع قدردانی کنیم.

او با بیان اینکه با تدابیر ستاد مقابله با کرونا ظرفیت تفکیک زباله بیمارستانی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: در شهرداری تهران نیز تدابیر خوبی برای جمع آوری این زباله‌ها اتخاذ شد.

او به میانگین زباله هر تخت بیمارستانی نیز اشاره کرد و گفت: به طور میانگین هر تخت بیمارستانی ۳.۵ تا ۵  کیلوگرم زباله تولید می کند که درصدی از آن عفونی است. در حقیقت همه زباله‌های بیمارستانی عفونی قلمداد نمی‌شوند.

وی با اشاره به اضافه شدن ۴۰ دستگاه خودروی حمل زباله بیمارستانی هوشمند که امروز به ناوگان مدیریت پسماند شهر تهران اضافه شده  است، اظهار داشت: این سیستم کاملا هوشمند و قابل ردیابی است. همچنین افرادی که با این ماشین‌ها کار می‌کنند، تبحر بیشتری در جمع‌آوری این زباله‌ها دارند.در نهایت این زباله‌ها در سلول جداگانه‌ای دفع خواهند شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران ادامه داد: سیستم هوشمندی که امروز شاهد رونمایی آن هستیم بخش زیادی از نگرانی‌ها را رفع می‌کند و با یک مدیریت هوشمند پسماند مدیریت می شود به شکلی که باعث رضایت مندی بیمارستان‌ها در حوزه جمع آوری سریع‌تر زباله‌های عفونی است. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که با بهره گیری و توسعه این سیستم حتی منازلی که در آنها افراد نشاندار مبتلا به کرونا هستند، بتوانیم زباله‌های عفونی تولید شده منازل را به شکلی بهداشتی جمع آوری کنیم.

زالی در ادامه به کاهش بودجه شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر درآمدهای اختصاصی شهرداری تهران افت جدیدی داشته و از سویی برخی هزینه‌های غیرمترقبه ای نیز به آنها تحمیل شده است. هزینه‌هایی از جمله ضدعفونی دستگاه‌های میانی که به صورت میانگین روزانه ۱۵ هزار لیتر محلول برای ضدعفونی ۱۵۰ ایستگاه نیاز است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران گفت: شهرداری نیازمند تخصیص یک بودجه کاملا جداگانه است و لذا لازم است برای شهرداری تهران ستاد مقابله با کرونا بودجه‌ای را اختصاص دهد که این موضوع را در ستاد مطرح کردیم و امیدواریم این امر محقق شود.

او درخصوص لغو طرح ترافیک و کم کردن ساعت کار ادارات گفت: این دو بند از بندهای شش گانه ای است که به ستاد ارائه شده و قرار شد طی مشورت با وزیر بهداشت و وزیر کشور مجددا در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و منتظر نتیجه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز