خبرگزاری کار ایران

آخرین خبرها از شیوع کرونا در ایران؛

۱۷۳۶۱ مبتلا، ۵۷۱۰ بهبود یافته، ۱۱۳۵ فوتی/استان‌ها نمی‌توانند خودمختار تصمیم بگیرند/ استقرار نیروی زمینی ارتش در ورودی‌های گیلان/ بیمارستان‌های گیلان کفاف بستری بیماران را نمی‌دهند/ افزایش حجم پسماندهای بیمارستانی/ مذاکره برای سوزاندن پسماندها

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۸۲۷

در بیست ونهمین روز از شیوع کرونا در کشور، ۱۷۳۶۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۱۳۵ نفر فوت شده و ۵۷۱۰ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست ونهمین روز از شیوع کرونا در کشور، براساس اعلام وزارت بهداشت ۱۷۳۶۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، که از این تعداد ۱۱۳۵ نفر فوت شده و ۵۷۱۰ نفر بهبود یافته‌اند. استان تهران همچنان دارای بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 است و فرمانده مقابله با کرونا در تهران از آمار صعودی مراجعه کنندگان به بیمارستان در تهران خبر داده است. همچنین به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکنون ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کردند که از این بین حدود ۲۹ هزار نفر نیاز به استراحت در منزل داشتند و حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیازمند ارجاع به بیمارستان بودند که از بین آنها ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بستری و ۷۵۲ نفر درمان سرپایی گرفتند.به گفته رییس انیستیتو پاستور ایران درمان جدید از طریق ترکیب سه داروی آزیترومایسین، پردنیزولون و ناپروکسن به طور توام با پروتکل درمان وزارت بهداشت بر روی ۲۸ بیمار انجام شده است که خوشبختانه ۴۰ درصد بیماران قبل از ۴ روز ترخیص شدند. بنابراین این ترکیب دارویی مورد قبول وزیر بهداشت قرار گرفته و به پروتکل درمان ۱۰۰ بیمار دیگر اضافه خواهد شد. 

افزایش حجم پسماند در پی شیوع کرونا/ مذاکره برای سوزاندن پسماندهای بیمارستانی

«صدرالدین علیپور» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ادامه زباله‌گردی در برخی مناطق پایتخت گفت: ممنوعیت تفکیک در مناطق در دستور کار قرار گرفت، اما ممکن بود افرادی به صورت غیررسمی تفکیک را انجام دهند و در همین راستا از دادستانی درخواست کردیم در صورت مشاهده با آنها برخورد داشته باشند، چرا که شهرداری ضابط قضائی نیست و نمی‌تواند به تنهایی برخورد داشته باشد. طی مذاکراتی که با فرمانده نیروی انتظامی داشتم، مقرر شد اقدامات سختگیرانه‌تری در این باره انجام شود. 

او در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت در رفتار شهروندان در خصوص ریختن زباله روی زمین تغییری ایجاد شده است؟ گفت: بله، با اطلاع رسانی که از طریق رسانه‌ها در خصوص کاهش پسماند و رها کردن دستکش و ماسک انجام شد، رفتار شهروندان بهبود داشته است. 

علیپور با اشاره به اینکه طرح تفکیک در پی شیوع کرونا اجرائی نمی‌شود، گفت: از شهروندان درخواست داریم تلاش کنند تا پسماند کمتری تولید شود، از ظروف یکبار مصرف حداقل استفاده  شود، پسماندهای غذایی، آب و شیرابه تا جائی که ممکن است وارد پسماند نشود تا اگر پسماند آلوده‌ای وجود داشت منتشر نشود. رها کردن دستکش‌ها باعث می‌شود کارگران خدمات شهری مجبور شوند آنها را از روی زمین جمع کنند که احتمال انتقال بیماری را افزایش می‌دهد و باز هم تاکید می‌کنیم که دستکش و ماسک را در پلاستیک جداگانه‌ و در مخازن قرار دهند، چرا که همه پسماندها دفن می‌شود.

او با اشاره به اینکه اجرای طرح کاپ باعث شد حجم پسماند از ۷ هزار و ۵۰۰ تن به ۴ هزار و ۸۰۰ تن در روز کاهش یابد به افزایش مجدد حجم پسماند در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: اما لغو طرح تفکیک در این مدت باعث شد تا حجم پسماند مجددا به رقم بالای ۷ هزار تن برسد که این از طرفی نشان دهنده اجرای درست طرح تفکیک است. 

علیپور در پاسخ به این سوال که آیا سوزاندن زباله‌های بیمارستانی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: برای زباله‌های بیمارستانی سایت جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و در این مدت تعداد خودروهای حمل افزایش یافته است، اما برای بیمارستان‌هایی که مخصوص بیماران مبتلا به کرونا هستند، خودروهای مجزائی درنظر گرفته شده‌اند و زباله ها را جداگانه جمع آوری می‌کنند.

او ادامه داد: اما برای سوزاندن زباله‌ها به دلیل آنکه با توجه به حجم پسماند و ارزش حرارتی متفاوت باید تغییراتی در سیستم کوره ایجاد شود، در حال مذاکره هستیم که اگر این روند از یک ماه طولانی‌تر شد، بتوانیم فرایندی ایجاد کنیم تا پسماندهای بیمارستانی را بسوزانیم. 

علیپور در پاسخ به این سوال که آیا در این شرایط سوزاندن زباله‌های بیمارستانی بهتر نیست؟ گفت: بله، همینطور است، در دنیا اصول بر این است که بیمارستان‌ها زباله سوزهای کوچکی دارند و زباله‌ها را در چنین شرایطی در همان محیط می‌سوزانند و از جابجایی پرهیز می‌شود، اما از آنجائی که این سیستم را در بیمارستان‌های بزرگ نداریم، مجبور هستیم با تمهیدات جدی‌تری این اقدام را خودمان انجام دهیم. به بیمارستان‌ها تذکر داده‌ایم که تفکیک را جدی‌تر انجام دهند، زباله‌ها چند لایه ایزوله شوند و در اتوکلاو قرار گیرد تا به گونه‌ای تحویل کارگران ما شود که حداقل مخاطره را برای آنها در پی داشته باشد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: این مساله می‌تواند تلنگری باشد برای بیمارستان‌ها که به زباله‌سوز مجهز شوند.

او در خصوص حجم زباله‌های بیمارستانی پایتخت در پی شیوع کرونا و تغییر آن نسبت به قبل گفت: روزانه در حدود ۷۰ تا ۸۰ تن زباله از تمام بیمارستان‌ها تولید می‌شود و به نسبت قبل تغییر چندانی نداشته است. 

عدم برگزاری اقامه نماز جمعه اول فروردین در مراکز استان‌ها

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با صدور اطلاعیه‌ای درباره مراسم عبادی ـ سیاسی نمازجمعه خاطرنشان کرد: نماز جمعه اول فروردین ماه ۱۳۹۹ در مراکز استان ها اقامه نخواهد شد.

مسمومیت ناشی از ویتامین D می‌تواند کشنده باشد

«مینو محرز» عضو کمیته بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تاثیر مصرف ویتامین چرب D برای مقابله با ویروس کووید ۱۹، گفت: به طور کلی ما در ایران، به صورت ژنیتیکی کمبود ویتامین D داریم. براین مبنا، ویتامین D می‌تواند برای مقابله با این بیماری مفید باشد، اما توجه به این نکته مهم است که مصرف بیش‌ از حد این ویتامین می‌تواند کشنده باشد.

 محرز به این پرسش که چه مقدار از مصرف این ویتامین قاعد‌ه‌مند است، پاسخ داد: پنجاه‌هزار واحد در ماه مصرف ویتامین D (شکل تجویزی این ویتامین بصورت قرص ویتامین دی با مقدار ۵۰۰۰۰ واحد تعریف می‌شود) برای شرایط عادی است، حتی اگر کسی کمبود این ویتامین را دارد، این مقدار کم هم محسوب می‌شود. بنابراین لازم است افراد دارای کمبود ۵۰ هزار واحد را یکی دو هفته مصرف کنند و پس از آن ماهانه همین همین مقدار را ادامه دهند.

وی در ادامه گفت: در واقع همان‌طور که ید را به نمک اضافه کردند، باید ویتامینD به لبنیات هم اضافه می‌شد، ولی به دلیل هزینه بالای این ویتامین، دولت توان مالی اجرای آن را نداشت.

محرز در رابطه با خطراتی که مصرف افراطی ویتامین D می‌تواند داشته باشد، گفت: متاسفانه بدبختی‌های ما بیش از این است. در این شرایط هر کسی هر موضوع اشتباهی را در تلویزیون اعلام می‌کند. این موضوع را می‌توانیم به بیماران در بیمارستان‌ها بگوییم. اما به محض اینکه در رسانه‌‌ای مثل صدا و سیما مطرح شود، احتکار می‌شود، بیش از حد می‌خرند. اینقدر مصرف می‌کنند تا مسمومیت همین ویتامین عامل مرگشان می‌شود.

وی در پایان گفت: ماهی یک دانه قرص ۵۰ هزار واحدی کافی است. این ویتامین ارتباط مستقیمی در مقابله با کووید ۱۹ ندارد، اما مصرف آن بی‌فایده نیست. با این توجیه که اگر ویروس وارد قلب و ریه شود و به آنزیم‌های آنژیوتنسین حمله کند، کمبود ویتامین D فعالیت آن‌ را تسهیل می‌کند. شاید یکی از عواملی که ما مرگ و میر جوان هم در کشور داریم، همین کمبود ویتامین D ‌باشد، البته با قطعیت نمی‌توان گفت.

ابتلای یک جانباز شیمیایی در سردشت به کرونا/ ماسک و دستکش پیدا نمی‌شود/جانبازان با کمبود اسپری تنفسی مواجه‌اند/ مردم در خانه مانده‌اند، اما کار نکنند نان شب ندارند

«صالح عزیز پور اقدم» رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت جانبازان شیمیایی در سردشت گفت: یکی از جانبازان شیمیایی که به کرونا مبتلا شده بود، خوشبختانه حالش رو به بهبودی است و قرار بود ترخیص شود، اما نمی‌دانیم بعد از ترخیص این بیمار در کجا نگهداری می‌شود و آیا خانواده‌اش هم قرنطینه می‌شوند. ممکن است خانواده این فرد هم درگیر این بیماری شوند. 

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت تصریح کرد: در تاریخ ۵ اسفندماه نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان نوشتیم، در رابطه با وضعیت بحرانی سردشت، چراکه خدایی نکرده اگر مشکلی پیش بیاید اتفاقات جبران ناپذیری با توجه به شرایط اینجا برای مردم به وجود می‌آید. متاسفانه به آن صورت به نامه پاسخ داده نشد و متاسفانه تمهیدات خاصی برای شهر سردشت در نظر گرفته نشده است. 

عزیز پور اقدم با گلایه از  توزیع فقط ۴۰۰ بسته حمایتی در شهر سردشت گفت: متاسفانه در حال حاضر همین تعداد بسته در داخل شهر از روز گذشته در حال توزیع است.همچنین از روز گذشته جمعیت هلال‌احمر اقدام به برپایی یک بیمارستان صحرایی ۱۵ تختخوابی برای کمک به بیمارستان داخل شهر ایجاد کرده است. همانطور که می‌دانید شهرسردشت تنها یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی دارد که متاسفانه برای روزهای عادی هم کفاف نمی‌دهد، چه برسد در شرایط بحران!

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی در این شهر گفت: هیچ یک از اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش در شهر سردشت پیدا نمی‌شود، مردم خود قرنطینگی کرده‌اند، اما شرایط به گونه‌ای است که اگر کار نکنند، ممکن است شب نانی برای خوردن نداشته باشند. مشکلات اینجا زیاد است، اما امیدوارم مدیریت شود. 

عزیز پوراقدم خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند، در سال ۶۶ که بمباران شیمیایی شد نزدیک به ۸ هزار جانباز شیمیایی داشتیم و به طور رسمی ۱۶۰۰ جانباز در این شهر در بنیاد شهید پرونده دارند. در شهر سردشت یک سرماخوردگی ساده اپیدمی می‌شود و تمام شهر را درگیر می‌کند. 

وی با بیان اینکه شهر سردشت با مشکل کمبود کادر درمانی هم مواجه است، تصریح کرد: از روز گذشته هلال احمر اطلاعیه‌ای صادر کرده است، افرادی که از مسائل پزشکی و بهداشتی سررشته دارند به هلال احمر مراجعه کنند تا از آنها استفاده شود. در خصوص دارو هم ما پیش از شیوع کرونا در شهر سردشت با مشکل مواجه بودیم، برای همین جانبازی که به کرونا مبتلا شده بود، پیگیری‌های زیادی انجام دادیم تا دارو از تهران به ارومیه ارسال و از آنجا برای این جانباز فرستاده شود. برای جانبازان شیمیایی با کمبود اسپری تنفسی هم مواجه هستیم. اگر این بیماری در شهر اپیدمی شود، واقعا فاجعه بار می‌آورد، همانطور که گفتم مردم خودشان رعایت می‌کنند و در خانه می‌مانند، اما نمی‌توانند کار نکنند.

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت یادآور شد: همه مسئولان می‌گویند برای شهر سردشت تمهیدات زیادی اندیشیده شده، اما وقتی که شهر سردشت ۸ سال در خط مقدم دفاع کرده است و ۸ هزار جانباز شیمیایی دارد، بالاخره باید تمهیدات لازم را برای این شهر که قربانی سلاح شیمیایی است، داشته باشند و این شهر را سرچشمشان بگذارند.

افزایش آمار مبتلایان کرونا به ۱۷۳۶۱ نفر/ بهبودی و ترخیص ۵۷۱۰ بیمار

 «علیرضا رئیسی» معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ گفت: براساس آخرین آماری که از روز گذشته اعلام شده است ۱۱۹۲ نفر به مبتلایان اضافه شده‌اند که در مجموع ۱۷۳۶۱ نفر کل مبتلایان هستند. همچنین تعداد ۵۷۱۰ نفر بهبود یافته اند و متاسفانه ۱۴۷ نفر جان باختنه اند و کل فوتی ها این بیماری ۱۱۳۵ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از برخی استان‌ها گلایه دارم، علیرغم تذکراتی که داده می‌شود، همه می‌دانند که این بیماری قابل انتشار است و باید در منزل بمانند، اما عجیب است که مردم آن را جدی نمی گیرند در تهران بازارها شلوغ است. وقتی تذکر می دهیم در خانه بمانند سوار ماشین می شوند و به شمال می‌روند. وضعیت اصلا خوب نیست و مردم باید رعایت کنند و گرنه ما ماه‌ها درگیر این بیماری خواهیم بود.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا قرنطینه شده است و جریمه سنگین در نظر گرفته اند، اما ما براساس وضعیت فرهنگی افراد را ترغیب کرده ایم که در خانه بمانند و از حضور در جمع اجتناب کنند و تسهیلات خوب در کشور فراهم کرده ایم. اگر ما دو هفته بتوانیم این موضوعات را رعایت کنیم و در خانه بمانیم و اگر فردی مشکل دارد براساس دستورالعمل‌ها راهنمایی کنیم مشکل برطرف می شود، اما اگر رعایت نکنیم و این زمان را از دست بدهیم قطعا بیش از ۲ ماه دیگر درگیر این بیماری هستیم و تلفات و آسیب های زیادی خواهیم دید.

او با تاکید بر اینکه  اعلام آمار روزانه تنها یک اطلاع رسانی است، اقدام اصلی را مبارزه با ویروس دانست و گفت:  کار فعال مبارزه با ویروس است و آن هم با در خانه ماندن میسر می شود.

بنابر اعلام رییسی موارد جدید بیماران کووید۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها به شرح زیر است:

تهران: ۲۱۳

قم: ۲۲

گیلان: ۲۱

اصفهان: ۱۶۲

البرز: ۷۶

مازندران: ۶۱

مرکزی: ۲۳

قزوین: ۵۳

سمنان: ۶۰

گلستان: ۲۰

خراسان رضوی: ۳۰

فارس: ۶۰

لرستان: ۳۹

آذربایجان شرقی: ۸۴

خوزستان: ۲۸

یزد: ۴۵

زنجان: ۲۰

کردستان: ۲۲

اردبیل: ۱۰

کرمانشاه: ۷

کرمان: ۱۱

همدان: ۱۳

سیستان و بلوچستان: ۶

هرمزگان: ۱۲

خراسان جنوبی: ۲۱

چهارمحال و بختیاری: ۴

ایلام: ۱۰

آذربایجان غربی: ۴۲

کهگیلویه و بویراحمد: ۱۳

بوشهر: ۴

فوت یکی از پزشکان شرکت شهر سالم شهرداری تهران بر اثر کرونا

«حمید چوبیه» مدیرعامل شرکت شهر سالم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه یکی از پزشکان جوان شرکت شهر سالم، دکتر مهدی وریجی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به اینکه چند تن دیگر از همکاران پرستار و پزشک ما نیز به کرونا مبتلا هستند، گفت: خوشبختانه حال عمومی آنها مساعد است و در حال سپری کردن دوران نقاهت خود هستند.

سیاست کشوری  قرنطینه گیلان نیست؛ نمی‌توانیم مستقل عمل کنیم/ استقرار ارتش در ورودی‌های منتهی به گیلان/ بیمارستان‌ها کفاف بستری بیماران استان را هم ندارند/ مرکز استان و ۱۶ شهرستان درگیر کرونا هستند

«محمود قاسم‌نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که همچنان شاهد ازدحام در مسیرهای منتهی به گیلان هستیم و سفرها به این استان ادامه دارد، آیا تمهیدی در این خصوص اتخاد نشده است؟ گفت: دستوری درباره ممنوعیت ورود خودرو به گیلان صادر نشده است. شخص رئیس‌جمهور دستور دادند که در چند استان از جمله استان‌های شمالی در خروجی استان‌ و شهرها، اکیپ‌هائی مستقر شوند و غربالگری مسافران را انجام دهند.  

وی در ادامه گفت: این اکیپ‌ها متشکل از نیروی انتظامی، هلال‌احمر، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و ارتش مستقر هستند. استقرار این نیروها جهتِ ضدعفونی و تب‌سنجی کسانی است که می‌خواهند از استان خروج یا ورود داشته باشند. این اقدامات بر تمام خودرو‌ها و افراد اعمال می‌شود.

 لشگر ۱۶ نیروی زمینی ارتش در تمام ورودی‌های منتهی به گیلان مستقر است

قاسم نژاد گفت: اگر افراد تب داشته باشند یا مشکوک به کرونا ویروس تلقی شوند، به حتم قرنطینه خواهند شد یا به مبدا سفر خود باز گردانده و یا به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند. 

وی افزود: از دیروز، لشگر ۱۶ نیروی زمینی ارتش در تمام ورودی‌های گیلان از جمله آزاد‌راه رشت و جاده قدیم ورودی به استان مستقر شده‌اند و تمام کنترل‌ها را انجام می‌دهند. 

او با تاکید بر این‌ موضوع که گیلان هفته‌های بدی را سپری کرده است، گفت: درخواست عاجزانه از مردم داریم که به شمال کشور سفر نکنند و فقط این یکبار به دلیل آلودگی سفر خود را به تابستان موکول کنند. ما در مرکز استان و ۱۶ شهرستان استان آلودگی به دلیل ویروس را داریم. 

سیاست کشوری قرنطینه شهر‌ها نیست، استان نمی‌تواند خودمختار تصمیم بگیرد

قاسم‌نژاد در پاسخ به این پرسش که توصیه‌ها برای افرادی که مسئولیت اجتماعی خود را درک می‌کنند، منطقی است، آیا فکر نمی‌کنید که برای غیر این افراد نیاز به اعمال قوانین سخت‌تر است؟ گفت: ما تابعِ سیاست ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم. این امکان برای ما وجود ندارد که به عنوان یک استان، تصمیم بگیریم و ورودی‌ها را مسدود کنیم. سیاست مدیریت ستاد کشوری هم بر این تمهید استوار نبوده است، اما دستور صریح رئیس‌جمهور این بوده است که تمام ورودی‌های شهرها، اقدام به ضدعفونی کردن خودروها و اقدام به معاینه ورودکننده‌ها کنند که این اقدام نیز در حال اعمال است. 

 بیمارستان‌های ما کفاف بستری بیماران استان را هم ندارد

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گفت: از مردم می‌خواهیم که از ورود به استان خودداری کنند. در حال حاضر بیمارستان‌های ما کفاف بستری بیماران استان را ندارد. اگر ۳۰۰ نفر به استان بیایند و ۵۰ نفر از آن‌ها بیمار شوند، ما تخت برای بستری آن‌ها نداریم. چون سیاست این است که مسدودی نداشته و غربالگری داشته باشیم، ما تنها می‌توانیم با توصیه از مردم خواهش کنیم؛ این درخواست عاجزانه است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی از ستاد کشوری مدیریت کرونا در زمینه انسداد ورودی‌ها داشته‌اید؟ گفت: یک نامه با امضای استاندار از طریق وزارت کشور به مدیریت کشوری دادیم. منتها یک تصمیم جمعی در کشور گرفته شده است. به هر حال آن‌ها تمام تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را در نظر گرفتند و این تصمیم را اخذ کردند.

آمادگی کامل و شبانه‌روزی جامعه پرستاری در مقابله با کرونا

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری ایران، با بیان این مطلب، در تشریح اقدامات نظام پرستاری برای مقابله با بحران کروناویروس جدید در کشور، بیان کرد: از جمله اقداماتی که به همت نظام پرستاری به صورت شبانه روزی در مقابله با کروناویروس جدید انجام شده است، می توان به تشکیل ستاد شبانه روزی "صحت و پایش مداوم وضعیت پرستاران کشور(صیانت، تامین نیرو و حمایت از پرستاران )، اعزام بیش از ۱۰۰ پرستار داوطلب به قم و گیلان و دیگر استان ها و کمک به جذب سریع بالغ بر ۳ هزار پرستار درکشور با استفاده از بانک اطلاعات خود در موضوع پرستاران جویای کار، اشاره کرد.

 میرزابیگی خاطرنشان کرد: صدور اجازه نامه حرفه ای برای استفاده از کل گروه پرستاری در بحران کرونا در بخش‌هایی از بیمارستان ها که مترون ها، مدیران نظام پرستاری و سرپرستاران تشخیص دهند، مانند استفاده از پرستاران اتاق عمل وهوشبری و کمک پرستاران دربخش های لازم، پیگیری روزانه کمبودهای اقلام حفاظتی پرستاران دربیمارستان های سراسر کشور از مجاری ذی ربط روزی دوبار، آموزش مجازی به کلیه پرستاران شاغل در مراکز مراقبت در منزل برای پیشگیری و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا و نیز مراقبت مناسب ازخودشان، همکاری کلیه مراکز مراقبت در منزل (بالغ بر ۸۰۰ مرکز  درکشور) با بسیج و اداره نقاهتگاه ها از طریق هیات مدیره های نظام پرستاری کشور به عنوان ناظر بر مراکز مراقبت در منزل، ارتباط با پرستاران مبتلا به کرونا اعم از بستری دربیمارستان یا منزل که تعداد آنها کم هم نیست، از طریق هیات مدیره ها و دلجویی از آنها، ارتباط با مجامع بین المللی (ICN ) در راستای استفاده از تجربیات پرستاری کشورهای دیگر و انتقال تجربیات کشورها در بحران کرونا  که تازه آغاز شده و سیستم پرستاری چین نیز قول همکاری داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز