خبرگزاری کار ایران

در جلسه مشترک تاکید شد؛

تشکیل اتاق تبادل‌خبر خبرنگاران سلامت در وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۱۷۴

‌جلسه هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های کشور با حضور سخنگوی دولت، معاونان وزیر بهداشت و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با موضوع «شیوع ویروس کرونا» برگزار و مقرر شد اتاق تبادل خبر خبرنگاران حوزه سلامت در وزارت بهداشت تشکیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد، در این نشست دو ساعته که با حضور بیش از ۵۰ تن از مدیران مسئول روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و برخی پایگاه‌های خبری برگزار شد، ربیعی (سخنگوی دولت)، حریرچی (قائم مقام وزیر بهداشت) و جهانپور (سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به بیان جزئیاتی از شیوع ویروس کرونا در کشور، آخرین آمار و اطلاعات مربوطه و اقدامات انجام شده و پیش رو پرداختند.

در این نشست با تاکید بر افزایش مهارت خبرنگاران حوزه سلامت با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط معاونت مطبوعاتی و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مقرر شد اتاق فکر خبرنگاران در وزارت بهداشت تشکیل تا ضمن پاسخگویی به سوالات و شبهات، روند اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح «بهداشت و درمان» محقق شود.

شرح اقدامات پیشگیرانه در هفته‌های گذشته، آخرین وضعیت شیوع ویروس در شهرهای مطرح شده در اخبار، اقدامات اورژانسی و زیرساختی در این شهرها، آماده باش کامل وزارت بهداشت و تمامی دانشگاه‌های مرتبط در تهران و سراسر کشور، هماهنگی برای توزیع اقلام مورد نیاز به میزان لازم و بیش از حد نیاز برای جلوگیری از سوداگری، آمادگی کامل از نظر تجهیزات مورد نیاز این ویروس و تامین موارد مورد درخواست به میزان کافی، تولید داروهای تقویتی در کارخانه‌های داروسازی، انتشار پروتکل‌های رعایت ایمنی و پیشگیری برای مجموعه‌های مختلف کشوری و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه که مدیران رسانه‌ها سوالات و شبهات خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت کردند، با تاکید بر اینکه جای نگرانی برای کنترل این ویروس در کشور وجود ندارد، بر این نکات رسانه‌ای تاکید شد: مرجع رسمی انتشار اخبار مرتبط، وزارت بهداشت است و انتشار و بازنشر اخبار و مطالب مرتبط با چهره‌ها و برخی دستگاه‌های غیرتخصصی، روند اطلاع‌رسانی و آرامش روانی مردم را مخدوش می‌کند. آمار تلفات این ویروس در بدترین شرایط، حداکثر ۱,۵ تا ۳ درصد مبتلایان است و بیشتر برای افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند، خطرناک است. روند کنترل و بهبود افراد مبتلا در کشور رضایت‌بخش و تحت کنترل است و تجربه ویروس‌های خطرناک‌تری که در کشور تجربه شده مانند ویروس H۱N۱ نشان می‌دهد این بیماری قابل کنترل است و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد اگرچه با توجه به سرعت انتشار این ویروس، همه باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز