خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۳۰۶۵۹ زن سرپرست خانوار بیماری صعب‌العلاج دارند/ سیستان و بلوچستان، خراسان‌ و هرمزگان دارای بیشترین زنان تحت پوشش

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۸۹۱

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی گفت: یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۴۷۷ نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.

«مجید ملک شاهی» مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته‌ امداد گفت: مددجویان امداد در حال حاضر دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۴۱ خانوار هستند که از این تعداد یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۴۷۷ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اشاره به بازه سنی این زنان گفت: حدود ۶۴۳ هزار از این زنان سرپرست خانوار بیش از ۶۰ سال سن دارند، همچنین حدود ۳۷ هزار زن بین ۴۰ تا ۶۰ سال هستند ۱۷۴ هزار زن سرپرست خانوار بین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند، ۷۹ هزار زن سرپرست خانوار بین ۲۰ تا ۳۰ سال و حدود ۱۶ هزار زن نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ سال هستند که در اقصی نقاط کشور تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قرار دارند.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد تصریح کرد: از این تعداد نیز حدود ۷۰ هزار خانوار تحت سرپرستی زنان در شهر ها زندگی می‌کنند و حدود ۵۸ هزار خانوار در روستا‌ها هستند و حدود ۳ هزار خانوار نیز در عشایر ساکن هستند.

ملک شاهی خاطرنشان کرد: حدود ۸۹۶ هزار خانوار از این تعداد خانواده‌‌های نیازمند عادی محسوب می‌شوند و در شهرها زندگی می کنند. مابقی آن‌ها در ضرایب محرومیت ۶،۷،۸و ۹ در اقصی نقاط کشور قرار دارند. این اعداد ضرایب محرومیت مناطق است. ۲۰۰ هزار نفر در ضریب ۶ محرومیت و ۱۱ هزار نفر در ضریب ۷، ۶۱ هزار زن در ضریب ۸ و ۱۳ هزار زن در ضریب ۹ محرومیت قرار دارند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۱ هزار زن سرپرست خانوار مستاجر هستند، یادآور شد: حدود یک میلیون و ۸۷ هزار و ۸۲۷ خانوار در منزل شخصی خود سکونت داشته و یا در منزل اقوام زندگی می‌کنند و مستاجر محسوب نمی‌شوند. همچنین حدود ۱۸۸۴ هزار خانوار زن سرپرست دارای بیماری خاص هستند و ۳۰۶۵۹ نفر بیماری صعب‌العلاج دارند.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در مجموع ۹۷۰ هزار خانوار زن سرپرست خانوار معشیت‌بگیر عادی محسوب می‌شوند و ۱۹۱ هزار خانوار نیز جزو مددجویان تبصره ۱۴ تحت حمایت ما هستند.

ملک شاهی با اشاره به اقدامات انجام شده برای زنان سرپرست خانوار در دوران کرونا گفت: در دوران کرونا این زنان از بسته‌های حمایتی امداد و همچنین  مساعدت با مشارکت سایر سازمان‌ها  برخوردار شده‌اند و همچنین از تسهیلات وام اشتغال، اهدای جهیزیه، ارائه خدمات مشاوره و توزیع مواد غذایی نیز بهره‌مند شده‌اند.

وی درباره استان‌هایی که بالاترین مددجویان زن سرپرست خانوار را دارند، گفت:  براساس شاخص‌های اولویت بندی امداد بیشترین سهمیه مددجویی به استان‌های  سیستان و بلوچستان‌، خراسان‌‌ شمالی، جنوبی و رضوی و هرمزگان بر مبنای محرومیت‌هایی که دارند، داده شده است. در سهمیه اخیر تخصیص یافته  نیز سعی کرده‌ایم تا سهمیه مناسبی برای استان‌های محروم‌تر تخصیص یابد.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که چه تعداد زن سرپرست خانوار از چرخه حمایت خارج شده‌اند، گفت: با توجه به شرایط موجود کرونایی سعی‌ شده‌است تا کمتر خانواده‌ها از چرخه حمایت خارج شوند.

وی گفت: امداد محل مراجعه نیازمندان است و به غیر از زنان سرپرست خانوار، سایر نیازمندان نیز اگر نیازشان مورد تایید قرار بگیرد، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز