خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

منابع ملی و استانی برای توسعه منابع طبیعی استان تهران استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۲۲۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: باید سعی شود علاوه بر بهره مندی از اعتبارات استانی، از منابع ملی نیز برای توسعه منابع طبیعی استان تهران استفاده شود.

به گزارش  ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، مسعود شفیعی که در جلسه مشترک مدیرکل و معاونین این اداره کل سخن می گفت افزود: حوزه منابع طبیعی بسیار مهم و با اهمیت و جزو ثروت عمومی محسوب می شود.

وی  اظهار داشت: از آنجائی که منابع طبیعی متعلق به نسل حاضر و نسل های آینده است لذا حفظ این ثروت هم برای بهره برداری نسل حاضر هم نسل های آینده دارای اهمیت بالائی است که از این رو سازمان مدیریت و دیگر دستگاه های ذی ربط بر آن هستند تا برای حفظ و توسعه این منابع ارزشمند هرگونه همکاری و حمایت را ازحوزه منابع طبیعی دریغ نکنند.

شفیعی ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت های منابع طبیعی، در صدد هستیم تا این فعالیت ها با قوت بیشتری انجام پذیرد و باید سعی شود علاوه بر بهره مندی از اعتبارات استانی، از منابع ملی نیز استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به عنوان طرحی ملی و در راستای قانون جامع کاداستر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این خصوص لازم است تا با همکاری و حمایت سازمان ثبت این طرح در استان تهران سرعت بیشتری پیدا کند.

وی استان تهران را به عنوان الگویی مناسب در انجام اقدامات دانست و در این باره تصریح کرد: هرگونه اقدام موفقی که در استان تهران انجام شود می تواند به عنوان الگویی مناسب در دیگر استان ها مورد استفاده و به مرحله اجرا درآید که بر این اساس امیدواریم با توجه به ظرفیت و پتانسل های موجود در استان و با تلاش مضاعف، همکاری و همدلی بیشتر و با بهره گیری از امکانات موجود شاهد توفیقات خوبی در استان تهران باشیم.

این مقام مسئول بر توسعه فضای سبز و جنگل کاری در سطح استان تهران به ویژه در مسیر راه ها و جاده ها که علاوه بر کارکردهای زیست محیطی تأثیرات روانی و اجتماعی خوبی را ایجاد می کند تأکید کرد.

در این جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن ارائه گزارشی از سیمای منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به اقدامات مهمی که در سال جاری از سوی این اداره کل در حال انجام است اشاره کرد و ابراز داشت: با همکاری و تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد وجود دارد، اجرای طرح کاداستر از شتاب خوبی برخوردار بوده به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از 206 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تهران اسناد تک برگ کاداستری صادر شده و برای 207 هزار دیگر از عرصه های ملی و دولتی نیز مراحل اصلاح هندسی انجام شده و در کمیته فنی ممیزی تائید گردیده و در مراحل صدور اسناد تک برگ قرار دارد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری را به عنوان اقدام مهمی که تاثیر مثبتی در کنترل سیلاب و کاهش خسارات دارد برشمرد و افزود: در سال جاری و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با در نظر گرفتن مناطق حساس و بحرانی از لحاظ سیل خیزی و فرسایش خاک، عملیات آبخیزداری در 5 شهرستان به مرحله اجرا درآمده اما با توجه به اهمیت اجرای این گونه پروژه ها نیاز است تا با تأمین اعتبارات لازم اقدامات آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان تهران تداوم و استمرار داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه مشترک معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران برخی مسائل و مشکلات مرتبط را مطرح کردند که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قول مساعد داد تا موضوعات مطرح شده به صورت ویژه رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز