خبرگزاری کار ایران

حمایت علی‌بابا از افرادی که قراردادشان تمدید نشد

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۶۶۰

سال ۹۸ در حالی به پایان می‌رسد که کسب‌و‌کارهای اینترنتی چالش‌های متعددی را در این سال تجربه کردند.

۱۵ اسفندماه ۹۸، مسعود طباطبایی مدیرعامل گروه علی‌بابا با انتشار بیانیه‌ای در حساب توییتر خود از عدم تمدید قرارداد ۱۸۲ نفر از ۷۵۴ نفر از کارکنان گروه علی‌بابا خبر داد و گفت: «به‌رغم اینکه توانستیم رشد فوق‌العاده‌ای در ۹ ماه ابتدای سال ۹۸ در علی بابا رقم بزنیم، اما اتفاقاتی که از فصل پاییز تا به امروز رقم خورد بدون استثنا صنعت گردشگری را متضرر کرد.»

همزمان با انتشار این بیانیه، خبر رسید کمیته‌ای برای بررسی، حمایت و رصد وضعیت شغلی این افراد در علی‌بابا نیز شکل گرفته است.

میعاد توکلی دبیر کمیته بررسی وضعیت پرسنل تمدید قرارداد نشده در علی‌بابا می‌گوید: «به‌محض اطلاع از اجتناب ناپذیری عدم تمدید قرارداد برخی همکاران برای ادامه همکاری در سال ۹۹ به‌دلیل تمام اتفاقاتی که در سال ۹۸ صنعت گردشگری را متضرر کرد، کمیته‌ای در واحد منابع انسانی گروه علی‌بابا با هدف پیگیری وضعیت این گروه از همکاران شکل گرفت. در نخستین گام مقرر شد در همان روز اعلام رسمی این موضوع، با این گروه از همکاران جلسه‌ای با حضور مدیر مستقیم فرد و یک نفر به نمایندگی از واحد منابع انسانی برگزار شود که در این جلسات ضمن مرور فرآیند خاتمه همکاری، دغدغه‌های خاص هرکدام از همکاران را شنیدیم و ثبت کردیم. پس از آن با تصمیم مدیران ارشد گروه علی‌بابا پکیجی جهت قدردانی از زحمات تک تک این همکاران طراحی و به اطلاع ایشان رسید.»

وی درباره این پکیج و اقدامات حمایتی صورت گرفته توسط علی‌بابا در قبال افرادی که قرارداد آن‌ها تمدید نشده نیز گفت: « در صورت نیاز از این گروه از همکاران‌مان تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ حمایت مالی صورت خواهد گرفت. کسانی که از شرکت وام دریافت کرده بودند و برای تسویه مانده وام مشکل داشتند می‌توانند بعد از دوره تنفس سه ماهه با روال قبلی به‌صورت اقساط وام خود را با شرکت تسویه کنند. همچنین اگر فردی از میان همکارانی که قراردادشان برای سال ۹۹ تمدید نشده، درخواستی برای دریافت وام داشته باشد بررسی و به ایشان پرداخت خواهد شد.»

توکلی در ادامه درباره دیگر اقدامات صورت گرفته توسط علی‌بابا در این زمینه گفت:«کمیته منابع انسانی علی‌بابا در یکی دیگر از اقداماتش دیتابیسی از اطلاعات و رزومه همکارانی که قراردادشان برای سال ۹۹ تمدید نشده با کسب اجازه از خودشان تهیه و در اختیار ۶۰ مجموعه خوش‌نام قرار داده است. عمده این مجموعه‌ها بعد از انتشار بیانیه علی‌بابا توسط مدیرعامل، به شکل مستقیم تمایل و نیاز به جذب همکاران را در موقعیت‌های مختلف شغلی اعلام کردند. در همین زمینه، این کمیته با تیم‌های منابع انسانی این مجموعه‌ها و همکارانی که قراردادشان تمدید نشده تا حصول نتیجه در تماس است. این پروسه توسط این کمیته رصد می‌شود و اگر تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ افرادی شاغل نشده باشند پیگیری‌های تکمیلی و حمایت‌های لازم از ایشان توسط گروه علی‌بابا تا ایجاد فرصت اشتغال شایسته مجدد صورت می‌گیرد. همچنین اطلاعاتی که داریم نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از این همکاران با وجود شرایط دور کاری و نیمه تعطیلی حاکم بر کسب وکارها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، در همین دو هفته جذب بازار کار شده‌اند.»

توکلی در پایان گفت: «اقدامات حمایتی علی‌بابا از این افراد محدود به این موارد نخواهد بود و تا مشخص شدن وضعیت شغلی همکاران‌مان پیگیری‌ها و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.»

این در حالی است که شورای جهانی سفر و جهانگردی هشدار داده است که شیوع ویروس کرونا ممکن است به  از بین رفتن  ۵۰ میلیون شغل در صنعت گردشگری منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز