خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ «کارکیانیک»:

امروزه کشور در بسیاری از محصولات نیاز به واردات ندارد/ کالای ایرانی توانایی صادرات به بسیاری از کشورها را دارد/ 50 سال فعالیت صادراتی هلدینگ «کارکیانیک»

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۵۲۳

مدیرعامل هلدینگ «کارکیانیک»، فعال در زمینه صادرات کالا، با اشاره به اینکه از 20 سال گذشته تا کنون، نیاز کشور به واردات در در مورد بسیاری از محصولات کاهش یافته، گفت: به بسیاری از کشورها، حتی کشور چین هم می‌توانیم کالای ایرانی را بفروشیم.

به گزارش ایلنا، عباس عبدالله‌زاده، مدیرعامل هلدینگ کارکیانیک با بیان اینکه این شرکت با سابقه ۵۰ ساله در زمینه صادرات کالاهای متفاوت از قبیل صنایع فلزی، خانگی، غذایی، بهداشتی و آرایشی و کالای مجاز است، گفت: از 50 سال گذشته تا کنون بازار هدف صادرات را می‌شناسیم و پیش از  تحریم‌ها و انقلاب، احتیاج به واردات داشتیم اما باور دارم که از ۲۰ سال پیش در هیچ زمینه‌ای نیاز به واردات نداریم.

وی افزود: با صادرات کالا از تولید حمایت کرده و به کلیه کشورهایی که محدودیت وجود ندارد، به صورت مستقیم، کانتینری یا کشتی بار صادر می‌کنیم و کالاها از ایران به دبی و از آنجا به عنوان پل تجارتی‌مان به همه جای دنیا ارسال می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ کارکیانیک، گفت: میزان عملکرد و سرعت کار مجموعه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش بیشتر شده؛ زیرا امروزه در تمام دنیا کالای ایرانی شناخته‌شده است و  اکثر تولیدکننده‌ها یا در نمایشگاه‌های داخلی یا خارجی شرکت کرده و  محصولات، توانمندی‌ها،  کیفیت و مزیت‌های رقابتی را ارائه می‎دهند.

عبدالله زاده ادامه داد: نگرانی در مورد فروش کالا در هیچ کشوری نداریم هر شخصی که این گفته را نقض می‌کند، یا تولید ضعیف دارد و یا طراحی پک،کیفیت و در وهله آخر قیمت دچار نفص است. به همه بازارها می‌توانیم وارد شویم حتی در داخل کشور چین هم قابلیت فروش کالای ایرانی را داریم.

وی تاکید کرد: اما چالشی که امروزه با آن درگیر هستیم این است که با توجه به مشکلاتی که از آغاز سال در کشور رخ داد تغییرات دلار، قوانین، استانداردها و گمرک بر روی قیمت نهایی محصول اثر سوء می‌گذارد.

مدیرعامل هلدینگ کارکیانیک با اشاره به اینکه در خرید دوم، قیمت کالاهایی که از کشورهایی نظیر امارات، ترکیه، ایتالیا و یا هندوستان در دنیا خریداری می‌شود، تغییرات قیمت رخ نمی‌دهد، گفت: اما به علت نوسانات ارز، تغییر قوانین و تغییرات سود عوارض اعتماد خریداران خارجی نسبت به خرید کالای ایرانی از بین می‌رود.

عبدالله زاده در ادامه افزود: در مورد میزان اشتغال‌زایی در مجموعه، در قسمت داخل ایران چند تیم مشغول به فعالیت هستند؛ حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر در زمینه کارهای تحقیقاتی، کیفیتی و مشاوره به تولید‌کننده‌ها بوده که در زمینه‌های متفاوت مانند صنایع غذایی، سنگ، ساختمان و به خصوص لوازم بهداشتی آرایشی بهداشتی انجام وظیفه می‌کنند.

وی تاکید کرد: تیم سنجش کیفیت، پک و بسته بندی، تبلیغات و تیم مربوط به گمرک و ارسال کالا نیز در این مجموعه اشتغال دارند. هم‌چنین، تیم مالی که پرداخت‌ها را به صورت ریالی یا تعهد ارزی در تاریخ‌های سررسید انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز