خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:

اصلاح و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری برای افزایش بهره‌وری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۵۰۶

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ اصلاح و نوسازی باغات در سطح حدود ۶۵ هزار هکتار معادل ۱۰۰ درصد اهداف برنامه اجرا شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم افزود: اصلاح و نوسازی باغات در راستای ارتقای بهره‌وری به منظور افزایش کمی و کیفی تولید در سطح کشور صورت می‌گیرد.

وی ساماندهی تولید نهال به عنوان اصلی‌ترین نهاده زیربخش باغبانی، احداث خزانه پاجوش در استان‌های خرماخیز، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها و حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود، احداث باغ مادری کیوی، مرکبات و خرما، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها، حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود و شناسنامه‌دار کردن باغات را از مهمترین اقدامات این دفتر عنوان کرد.

جلیلی‌مقدم در مورد شناسنامه‌دار کردن باغات اظهار داشت: در سال گذشته باغات کیوی در سطح ۱۸۵۰ هکتار، مرکبات ۱۵ هزار و ۶۵۰ هکتار، انار ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، خرما ۴۷۰۵ هکتار و انجیر ۵۱۵۰ هکتار شناسنامه‌دار شدند.

وی تصریح کرد: احداث باغات الگویی، مدرن و مکانیزه برای محصولات کیوی، خرما، مرکبات و موز با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ است.

جلیلی‌مقدم با بیان این که موضوع کشاورزی قراردادی برای محصولات گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نیز پیگیری اجرایی شده است، ابراز داشت: کشاورزی قراردادی تاثیر بسزایی در مهار تورم دارد.

وی احداث باغ‌های متراکم پایلوت موز در سیستان و بلوچستان با ارقام جدید و تجاری، احداث نخلستان‌های مدرن و مکانیزه ارقام تجاری در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، برنامه‌ریزی برای توسعه کشت محصولات گرمسیری در محیط کنترل‌ شده و همچنین اشتغالزایی در سواحل مکران و استان‌های مستعد کشت میوه‌های گرمسیری را از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز