خبرگزاری کار ایران

برلین در اعتصاب/ کارگران حمل و نقل، پرستاران و کارگران شهری دست به اعتصاب زدند

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۶۱

تحت تاثیر اعتصاب کارگران بخش عمومی در برلین، در روزهای گذشته مترو، اتوبوس و ترامواها تعطیل بوده‌اند. در کنار آنها، پرستاران و کارگران بزرگترین بیمارستان برلین به نام چریته (Charité) نیز دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌در سراسر هفته گذشته تاکنون، کارگران بخش عمومی در برلین آلمان در اعتصاب به سر می‌برند. این اعتصاب عمومی ادامه دارد و بخش های جدید از کارگران نیز به آن پیوسته‌اند. این بخش شامل کارگران اتوبوسرانی، پرستاران، جاروگران خیابان‌ها و دیگر کارگران بخش‌های عمومی است. اعتصاب این کارگران مورد حمایت از سوی یک نیروی غیرقابل انتظار قرار گرفته است: جنبش اقلیمی. سیستم حمل و نقل برلین ۲۰ درصد آلودگی هوا را در آلمان منتشر می‌کند که ماشین‌های شخصی بیشترین سهم را از آن دارند.

تحت تاثیر اعتصاب کارگران بخش عمومی در برلین، در روزهای گذشته مترو، اتوبوس و ترامواها تعطیل بوده‌اند. در کنار آنها پرستاران و کارگران بزرگترین بیمارستان برلین به نام چریته (Charité) نیز دست از کار کشیدند و تظاهرات کردند. آنها می‌گویند اگرچه در صف نخست مبارزه با کرونا در چندماه گذشته قرار داشته‌اند  و به این خاطر، تحسین نیز شده‌اند اما این تحسین صرفا در حد حرف بوده است و حمایت دیگری نشده‌اند.

اما بخش سوم اعتصاب‌کنندگان اینروزها در آلمان، جاروگران و کارگران خدمات شهری هستند. همزمان گروه‌های دیگری از کارگران نیز در حال پیوستن به  این لیست اعتصاب کارگران هستند. مطالبات اصلی این کارگران، افزایش دستمزد و نیز بهبود شرایط کاری است که در دوره کرونا، بدتر نیز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز